članci nemaju fotku

I EMEDJIMURJE IMA TAJ PROBLEM Zašto na Facebooku više nema slika kada dijelimo linkove s portala?

Riječ je o europskoj direktivi koja je stupila na snagu. No, stvari bi se trebale riješiti kroz nekoliko dana

Posljednjih nekoliko dana korisnici Facebooka mogli su
primijetiti da kada dijele tekstove s internetskih stranica
medijskih kuća, da se više ne prikazuje fotografija opreme
teksta, već samo naslov i naziv portala, što prilično narušava
korisničko iskustvo.

Posljedica je to primjene Direktive Europske unije o autorskim
pravima na jedinstvenom digitalnom tržištu. Za tumačenje o čemu
se zapravo radi,
Telegram.hr
obratio se informatičkom
stručnjaku Marku Rakaru.

“Striktnom primjenom direktive, Facebook je počeo linkove na
stranice europskih izdavača prikazivati samo kao naslov i naziv
portala, te više ne vidimo prateću fotografiju i sažetak teksta
bez eksplicitnog dopuštenja izdavača. Facebook u svojem
objašnjenju kaže kako će se direktiva početi primjenjivati u času
kada nacionalno zakonodavstvo preuzme predmetnu direktivu što se
nedavno i kod nas dogodilo”, kaže Rakar.

Izdavačima je Facebook do sada bio značajan kanal za
privlačenje čitatelja

No čini se da bi ova situacija umjesto zaštite, izdavačima mogla
stvoriti i štetu, jer je Facebook, barem do sada, bio značajan
kanal za privlačenje čitatelja.

“Prije dvije godine smo puno diskutirali o zahtjevima izdavača
koji su tražili da društvene mreže i tražilice ne mogu bez
naknade prenositi sadržaj. Taj zahtjev koji u svojoj srži ima
zaštitu intelektualnih prava izdavača i autora ugrađen je u
europsku direktivu i od prije nekoliko dana se počeo
primjenjivati i kod nas. Iako je temeljna ideja zaštititi sadržaj
od neovlaštenog kopiranja i korištenja, činjenica jest kako je
dijeljenje linkova na društvenim mrežama ujedno i jedan od
najefikasnijih mehanizama za privlačenje čitatelja na stranice
izdavača”, pojašnjava Rakar.

Facebook doslovno tumači Direktivu, kako bi izdavačima pokazao
što će se dogoditi ako se ne dogovore

Što se tiče mogućnosti za razrješavanje ove situacije, za sada se
čini da je jedini izlaz u tome da izdavači daju dopuštenje
Facebooku da koristi njihov sadržaj kao i do sada.

“Direktiva je ovdje i ne vidim veliku mogućnost da ona bude
opozvana ili zaustavljena. Istovremeno, Facebook je iskoristio
vrlo doslovno tumačenje direktive kako bi ‘pokazao’ izdavačima
efekte koji će se dogoditi bez međusobnog dogovora, a što se
očito misli koristiti u budućim pregovorima o naknadama. Izdavači
mogu dobrovoljno dopustiti da Facebook koristi njihov sadržaj u
mjeri kao i do sada, tako da ono što će se dogoditi je da će u
idućim satima i danima većina izdavača prihvatiti Facebookovu
ponudu”, zaključuje Rakar.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije