Međimursko veleučilište u Čakovcu organiziralo je u ponedjeljak okrugli stol pod nazivom "Nove paradigme u poučavanju u visokom obrazovanju", na kojem je bilo riječi o novim izazovima u visokom obrazovanju te novim načinima poučavanja koji su posljedica promjena svijesti srednjoškolaca u posljednjih deset godina te promjena u paradigmama srednjoškolskog obrazovanja
Dekan doc. dr. sc. Igor Klopotan naglasio je da se generacije
mijenjaju, da su sve više digitalno pismene, i da sve više
koriste prečace u učenju.
– Odlučili smo napraviti okrugli stol s pedagoginjom i
psihologinjom da i nas nastavnike upute u to kao rade te nove
generacije, da nam iznesu iskustva iz srednjih škola. Tako se i
mi možemo prilagoditi, pripremiti na te nove generacije koje
dolaze. To nam je korisno i s obzirom na ovu situaciju kada je
zbog korone nastava bila na daljinu. Koliko god je to dobro
funkcioniralo, ipak nam je svima bilo dosta teško jer smo
društvena bića, volimo biti u društvu, u učionici, razgovarati,
poslije popiti kavu. Online nastava je ostavila trag na svima
nama – rekao je dekan te dodao da su napravili anonimnu anketu
među studentima o koroni i cijepljenju.
– Oko 40 % studenata je cijepljeno, 29 % studenata se ima namjeru
cijepiti, dok je 50 % odgovorilo da se ne želi cijepiti, a 31 %
studenata je prebolio COVID. Prema ovim podacima situacija je pod
kontrolom i relativno sigurna i stabilna. Mi smo spremni u svakom
trenutku prijeći na odvijanje dijela nastave ovdje na
Veleučilištu, a dijela online. U samoizolaciji su trenutno dva
zaposlenika i dva studenta – kazao je Klopotan.
Za organizaciju okruglog stola viši predavač na Međimurskom
veleučilištu u Čakovcu Tibor Rodiger rekao je da je motivacija
bila u tome što su se generacije, ne samo učenika nego i
studenata, promijenile te pristup učenju i odgovornost nisu više
isti kao što su bili prijašnjih godina.
– Je li tome razlog korona ili neke druge stvari, teško je reći.
Sigurno ima više razloga, pa smo odlučili dobiti malo širi uvid,
širu sliku. Najbolji način da to vidimo je da napravimo suradnju
sa stručnim službama srednjih škola, s obzirom da su studenti
koje dobivamo do prije par mjeseci još bili kod njih. Mislim da
su oni najbolje osobe koje mogu objasniti na koji način ćemo u
budućnosti pristupati našim studentima – kazao je Rodiger.
Marijana Dugandžić Cvetko, prof. socijalne pedagogije iz
Graditeljska škole Čakovec, naglasila je da je važno dobiti
perspektivu, vidjeti kakve su današnje generacije mladih, što im
je potrebno, što im je teško i kako će najbolje uspjeti kada
kasnije upišu visoko učilište.
– Sve je više nemotiviranih učenika, odnosno teško ih je
motivirati, nedostaje im samostalnosti i odgovornosti, a potrebno
je raditi i na jačanju mentalnog zdravlja jer je to broj jedan
posebno sada nakon svih ovih događaja povezanih s pandemijom –
istaknula je Dugandžić Cvetko.
Andreja Bratinšćak, mag. psihologije iz Graditeljske škole
Čakovec, dodala je da se sustav vrijednosti promijenio u društvu,
a isto tako i vrijednosti po kojima danas mladi žive.
– Mladima je vrlo važno kakvi su im rezultati i kompeticijski su
nastrojeni u odnosu prema onome što bi pogodovalo njihovom
mentalnom zdravlju, a to je uspostavljanje bliskih i pozitivnih
odnosa – rekla je Bratinšćak.