IZBJEGNITE LOŠE NAVIKE

SVAKI PETI PADA NA TEHNIČKOM PREGLEDU Ovo je deset najčešćih grešaka kojima ‘ubijate’ automobil

Vozači svjesno ili nesvjesno rade štetu, od neredovitog održavanja do ignoriranja očitih problema

Našim cestama dominiraju starija vozila. Prosječna starost voznog
parka je 14, a onih najbrojnijih – osobnih automobila, oko 12.5
godina. Grozno zvuči podatak da je gotovo 70 posto starije od
deset godina, što znači da je od deset automobila na cesti sedam
starijih od 10 godina, a samo tri mlađa. Ne čudi što svaki peti
padne na tehničkom pregledu. Uz slabu kupovnu moć koja inicira
ovako loše brojke, dodatan problem su navike vozača koji svjesno
ili nesvjesno ubijaju automobile, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

Neredovito održavanje, ignoriranje očitih problema i grubo
rukovanje dio su svakodnevice koju viđamo na našim cestama. Ovo
je deset grešaka kojima vozači smanjuju vijek trajanja svojim
limenim ljubimcima, a kojih se korisno podsjetiti s vremena na
vrijeme…

Vožnja na rezervi
U prosjeku, lampica za rezervu pali se kada u spremniku ostane
manje od 10 posto goriva ukupnog volumena spremnika. Česta vožnja
na rezervi može može uzrokovati ozbiljne mehaničke kvarove poput
kvara pumpe za gorivo. U starijim automobilima s metalnim
spremnicima problem je korozija metala i nakupljanje sitnih
komadića u talogu goriva. Preporučena minimalna količina goriva u
automobilu je četvrtina spremnika.

Šaltanje iz rikverca u prvu u pokretu
Mnogi vozači šaltanje iz rikverca u prvu brzinu rade brzopleto i
pogrešno. Ako ne želite oštetiti motor i mjenjač, automobil je
potrebno u potpunosti zaustaviti prilikom te izmjene. Radi se
doslovno o dvije sekunde koje će vas s vremenom spasiti od
nepotrebne i skupe muke u servisu.

Vožnja s upaljenom lampicom ulja
Ako vam tijekom vožnje u automobilu zasvijetli lampica sa
simbolom kantice ulja, to ne znači samo da je pao pritisak ulja u
motoru, nego i da trebate odmah zaustaviti automobil i ugasiti
ga. Provjerite ulje i dolijte po potrebi, upozorenje da je
pritisak ulja pao znači da je vaš automobil možda pred velikim
kvarom motora, a možda se to već dogodilo… Provjeravati ulje u
motoru preporučuje se barem jednom mjesečno, naročito kod
starijih modela.

Forsiranje kočnice
Opreza u vožnji nikada dosta, no priličan broj vozača u Hrvatskoj
gotovo ne skida nogu sa kočnice. Najbolje se to vidi po stražnjim
stop svjetlima na automobilu ispred vas koja se pale i kada treba
i kada ne treba. Strah i nemogućnost predviđanja situacija u
prometu očita su blokada tim vozačima koji paničnim reakcijama
stvaraju konfuziju ostalima. Osim što prekidaju normalan tijek
prometa, stalnim ‘pikanjem’ kočnice smanjuju im rok trajanja, ali
i troše više goriva.

Ignoriranje hrđe
Zastava, Mercedes ili Bentley – svaki automobil podložan je
hrđanju. Ako vidite nekoliko oksidiranih područja ne paničarite,
ali svakako dogovorite termin kod stručnjaka za sanaciju. Kod
većih oštećenja pomaže isključivo kvalitetna zamjena (blatobrani,
rubnjaci, pragovi). Pri kupnji rabljenog odvojite malo više
vremena za detektiranje hrđe.

Neredovito održavanje
Svaki automobil mora se redovito održavati, ovisno o predviđenim
intervalima. Dobro je znati da ti intervali nisu sugestija
proizvođača nego obaveza koju treba poštivati. Kod nas se
redovito servisiraju novija vozila, kojima još traje garancija,
no nakon isteka prestaju i redoviti posjeti serviserima. Stoga ne
čude rezultati prema kojima je više od 20 posto automobila na
našim prometnicama neispravno.

Ulijevanje pogrešnog goriva
Ulijevanje pogrešnog goriva može postati najgora noćna mora,
ovisno u kojem trenutku ste shvatili pogrešku. Ako dođe do toga,
nikako nemojte paliti automobil jer možete napraviti ogromnu
štetu. Zovite službe pomoći ili servisera, pogotovo ako ste
krenuli i motor se sam ugasio. Cijena zahvata, ovisno o
automobilu je od 300 do više od 2000 kuna bez troška šlepanja.
Bolji scenarij je čišćenje benzinskog nego dizelskog spremnika.

‘Umiranje’ pod ceradom
Nema ništa loše u povremenom pokrivanju automobila ceradom, no
dugoročno nema smisla jer cerade zadržavaju vlagu. Ako se radi o
starijem automobilu vlaga ubrzava hrđanje određenih dijelova.

Noga na kvačilu
Mnogi vozači imaju lošu naviku držati nogu na pedali spojke dok
stoje na semaforu ili čak u vožnji. Tako se oštećuju dijelovi
spojke te joj se smanjuje životni vijek, a pokraj spojke uvijek
postoji prostor za odmaranje noge. Kretanje na uzbrdicama se u
autoškolama uvijek uči pomoću ručne kočnice i to s razlogom. Ako
se automobil drži ‘na vagi’ pedalom spojke, lamela će se
bespotrebno trošiti te će joj se ubrzano trošiti tarni sloj.

Neispravno rukovanje autodizalicom
Automobili imaju predviđene točke na koje se postavljaju auto
dizalice. Te točke su posebno ojačane kako bi mogle izdržati
pritisak. Ukoliko se dizalica postavlja na drugo mjesto riskira
se teže oštećenje koje može rezultirati hrđanjem.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije