Razlog okupljanja bilo je gostovanje članova uprave brzorastućeg startupa Teltech sa sjedištem u New Yorku i uredima diljem svijeta
U ugodnom ambijentu Tehnološko-inovacijskog centra Međimurje, u popodnevnim satima srijede 15. rujna održan je susret međimurskih informatičara okupljenih u Međimurje code&design grupu MeCoDe. Razlog okupljanja bilo je gostovanje članova uprave brzorastućeg startupa Teltech sa sjedištem u New Yorku i uredima diljem svijeta. Prisutni su iz prve ruke mogli slušati o poslovnim, tehnološkim i marketinškim aspektima vođenja startupa koji se bavi razvojem mobilnih aplikacija.
Startup Teltech osnovan je 2005. godine u New Yorku, a bavi se
razvojem mobilnih aplikacija. Jedna od najpoznatijih aplikacija
koju je Teltech razvio je RoboKiller, čiji
algoritam prepoznaje potencijalne robocallere, blokira pozive te
ih preusmjerava prema zabavnim govornim porukama unutar same
aplikacije.
U prvom dijelu meetup-a, Chief Executive Officer tj. izvršni
direktor poduzeća Patrick
Falzon osvrnuo se na Teltechovu strategiju i
filozofiju poslovanja. Teltech je krenuo kao startup s jednom
aplikacijom da bi narastao u globalnog igrača na tržištu mobilnih
aplikacija za telekomunikacije. Cijelo vrijeme je poslovao
održivo bez značajnijih vanjskih investicija da bi nedavno postao
dio globalne Mosaic grupe. Patrick je predstavio ambiciozne no
ostvarive planove za daljnji rast kojim Mosaic grupa kroz
organski rast i dodatne akvizicije želi postati najveći igrač u
ogromnom i brzorastućem tržištu mobilnih aplikacija.
Nakon
uvodnog predavanja, Matthew
Mizenko, Senior VP of Enterprise
& Strategic Partnerships odnosno viši potpredsjednik za
velike klijente i strateška partnerstva predstavio je kako
Teltech pretvara svoj nevjerojatan uspjeh rada s krajnjim
potrošačima (Business to Consumer – B2C) u uspješno poslovanje s
velikim kompanijama (Business to Business – B2B). Govorio je o
procesu donošenja odluka te sličnostima i razlikama između
potrošača i velikih poduzeća te kako se one reflektiraju na
pristup planiraju, razvoj proizvoda, podršci i drugim elementima
poslovanja.
Giulia
Porter, Vice President of Marketing, odnosno
potpredsjednica za marketing u Teltechu je kroz niz primjera
ukazala je na važnost razumijevanja koncepta marketinških
performansi te upravljanju marketingom aplikacija u brzo
promjenjivom tržištu. Giulia upravlja s gbudžetom od 30 milijuna
američkih dolara godišnje koje ulaže u marketing mobilnih
aplikacija kroz razne kanale – izravno na Appstoreo, Google
Playu, ali i kroz sve druge dostupne kanale kao što su društvene
mreže, google ads i niz drugih. Pri tome je naglašena važnost
korištenja pozitivnih momenata tj. Hypeova na tržištu koji mogu
generirati ogroman interes za aplikaciju bez prevelikih
financijskih ulaganja. Zanimljivo je bilo čuti koliko za određenu
vrstu proizvoda i određene ciljne skupine može biti učinkovito
ulaganje u tradicionalne kanale oglašavanje kao što su televizija
i tisak. Kroz nekoliko primjera Giulia je predstavila načine na
koji procjenjuju koliko će sredstava biti uloženo u promociju
određene aplikacije na pojedinom kanalu i načine kako mjere
uspješnost ulaganja.
Kako voditi tim od tridesetak inženjera koji rade od kuće opisao je Nikola Brežnjak, Principal Engineering Consultant, tj. Glavni inženjerski konzultant u Teltechu. Nikola je predstavio kako upravljati brzo rastućim timom, što znači raditi s ljudima koje nikada niste upoznali, kako steći povjerenje te kako uspješno odraditi projekte. Uz to je dao niz savjeta za efektivno upravljanje karijerom, vremenom, komunikaciju u timu i drugim mekim vještinama. Sva izlaganja odlično su prihvaćena čemu su dokaz i brojna pitanja koja su sudionici postavili. Posjet je završio obilaskom TICM-a i Metalske jezgre, a cijeli događaj je bio odlična prilika za utvrđivanje temelja za buduću suradnju Teltecha i međimurskih informatičara.