Novi ‘Zakon o pravilih cestnega prometa‘ donosi niz odredbi koje idu na ruku vozačima
Nedavno smo kritički pisali o prijedlozima izmjena našeg Zakona o
sigurnosti prometa na cestama, među kojima su mnogi nebulozni, a
posebno strši onaj da se vozačima električnih romobila omogući
vožnja isključivo po biciklističkim stazama, kojih kod nas
uglavnom nema.
Upravo zato smo s određenom dozom ljubomore pročitali nove
odredbe u slovenskom ‘Zakonu o pravilih cestnega prometa’, koje
ne samo da nisu nebulozne, nego itekako imaju smisla i idu na
ruku vozačima. Kod naših susjeda, primjerice, zakonodavac je tako
predvidio da se električni romobili osim po biciklističkoj stazi
mogu voziti i uz desni rub kolnika, čime će njihovih korisnicima
i dalje omogućiti nesmetano korištenje.
No, to ni blizu nije jedina novost na kojoj naši vozači mogu
zavidjeti Slovencima. Kod naših se susjeda, naime, dogodilo i
nešto kod nas nezamislivo – kazne za prebrzu vožnju (doduše, samo
na onima s ograničenjem brzine od 50 km/h) ovom su prigodom čak
smanjene (!). I to osjetno. Kazna za prekoračenje do 10 km/h,
primjerice, sad iznosi 40 eura (prije 80 eura), prekoračenje od
20 do 30 km/h umjesto 250 eura plaća se 120 eura… Zanimljivo,
smanjenje su kazne i za veća prekoračenja, pa čak i ono 30 do 50
km/h. Takav prijestup više se ne plaća 1000, već 750 eura.
Treba, međutim, naglasiti da su kazne za određene prekršaje i
rasle. Naši vozači tako će, primjerice, dok putuju kroz Sloveniju
trebati biti oprezniji pri uporabi mobitela čije se korištenje u
vožnji sad plaća paprenih 250 eura, gotovo dvostruko više nego u
Hrvatskoj. Također, kazna za parkiranje na mjestu za osobe s
invaliditetom porasla je s 80 na opipljivih 200 eura, no tu
nikako nije riječ o odredbi kojoj je cilj ubiranje novca od
vozača, već o zaštiti osoba slabije pokretljivosti, piše portal
jutarnji.hr/autoklub.
Više od svega, međutim, pažnju nam je privukla odredba kojom je
omogućeno skretanje udesno i kada je upaljeno crveno svjetlo na
semaforu. Općine su dobile ovlast da na lokalnim cestama s jednim
prometnim trakom i razmjerno slabijim prometom postave dodatni
prometni znak u obliku zelene strelice za skretanje udesno.
U tim situacijama sad vozač sam mora procijeniti sigurnost takve
radnje, odnosno mora se uvjeriti da je može sigurno obaviti.
Napredno, nema što…