SVJETSKI USPJEH čakovčanke

KREATORICA DONJEG RUBLJA Gordana Lakić: I slavna Billie Eilish nosi haltere s mojim potpisom

Samozatajna Gordana već četiri godine u svojoj maloj krojačkoj manufakturi dizajnira, kreira i šije donje rublje. Svoju je klijentelu pronašla diljem svijeta, a u Hrvatskoj je njezino ime snažnije odjeknulo tek kad je na stranicama britanskog Voguea u Goginim halterima osvanula mlada Billie Eilish

Kad je Amerikanka Billie Eilish, svjetska pjevačka senzacija, nedavno osvanula na naslovnici britanskog Voguea, fotografije su podigle priličnu prašinu. Mlada se pjevačica pokazala u ženstvenom i senzualnom izdanju, za nju potpuno netipičnom, jer se dosad odijevala u široku odjeću koja skriva obline.

Uvijek je naglašavala da želi da je se cijeni po njezinu stvaralaštvu, a ne, primjerice, veličini grudnjaka, ali ovaj je put odlučila pokazati više kože i takvo golišavo izdanje izazvalo je burne reakcije. 

U Međimurju bi ta vijest, dakako, prošla ispod radara ili bi zagolicala samo one koji prate rad talentirane Billie i zbivanja na svjetskoj glazbenoj i modnoj sceni. No, jedan je modni detalj ipak povezao Čakovec i modni časopis Vogue – prekrasni halteri u starinskom štihu koji potpisuje naš domaći brend Coco’s Retro Closet (Cocoin retro ormar), odnosno Čakovčanka Gordana Lakić (50). 

Samozatajna Gordana već četiri godine u svojoj maloj krojačkoj manufakturi dizajnira, kreira i šije donje rublje nadahnuto modom pedesetih i šezdesetih godina – već spomenute haltere, te steznike, gaćice i grudnjake. 

Po struci je dizajnerica tekstila, ali se u modnoj industriji prije pokretanja vlastitog obrta zadržala vrlo kratko – početkom ’90-tih tek je godinu dana radila u tadašnjem čakovečkom Jedinstvu, no, brzo je zaključila da za nju nije rad na normi.

– Ja sam kreativac, nisam šljaker koji štanca, ali mogu reći da sam u tih godinu dana stvarno puno naučila i da je to bilo vrijedno iskustvo, pojašnjava.

Trbuhom za kruhom tad je otišla u Njemačku, planirala je otići raditi na brod ali nije uspjela ishoditi vizu, pa je šarala raznim poslovima, od posudionice vjenčanica do oslikavanja grnčarije. Prije 15 godina ipak se skrasila u čakovečkom Centru za kulturu, gdje radi kao – kako sama kaže – teta na blagajni, pa će i danas svakom posjetitelju upravo ona prodati kartu za kakvu predstavu ili film. 

No, zaljubljenica u retro modu, oduvijek je sama sebi šivala odjevne komade kakve nigdje nije mogla kupiti, od kaputa sve do donjeg rublja, pa je tako svojedobno sebi sašila i prve haltere. 

– Tražila sam ih za sebe i nisam mogla pronaći ništa što bi mi odgovaralo. Ovo što se kod nas nudi u specijaliziranim trgovinama ja zovem rubljem za spavaću sobu, jer to nije namijenjeno cjelodnevnom nošenju, da čarapu čvrsto drži na mjestu te pritom ne smeta. Prve haltere uspjela sam kupiti tek u Londonu, kasnije sam naručivala putem interneta, i kad sam vidjela kako je to napravljeno, odlučila sam jedne sašiti sama sebi.

U to sam vrijeme bila aktivna na nekim internetskim forumima i tako sam se povezala s ekipom koja voli retro odjeću, pa sam još nekoliko probnih haltera napravila za taj krug poznanica. A onda sam doznala za platformu Etsy namijenjenu baš takvim malim dizajnerima s jedinstvenim proizvodima i tu sam polako počela plasirati svoje kreacije, pojašnjava Gordana.

Kasnije je, nastavlja, pokrenula i vlastitu internetsku trgovinu, te je svoje proizvode u ovih nekoliko godina slala u sve krajeve svijeta – najviše u SAD, pa u Englesku, Francusku, Australiju, Brazil, Meksiko, Japan, čak i u Ujedinjene Arapske Emirate. Iz Hrvatske joj, dodaje, stiže najmanje narudžbi. 

– Pronašla sam takvu specifičnu nišu gdje se sve uglavnom prenosi usmenom predajom i vlastitim iskustvom, a zadovoljne klijentice često mi se povratno jave, nekad pošalju i koju fotografiju, pojašnjava.

Dobar glas u početku je putovao internetskim forumima, a otkako su se razbuktale društvene mreže, poglavito Instagram, Gordani je još lakše pronaći svoju klijentelu, kao i njima njezin retro ormar.  Dosad, kaže, nije uopće imala potrebu oglašavati svoje rublje, no, reklamu kakvu nije mogla niti sanjati napravila joj je mlada pjevačica s početka teksta. Kako je točno došlo do suradnje, Gordani ni danas nije u potpunosti jasno. 

– Mogu samo pretpostavljati da su za mene doznali putem Instagrama. Jednog mi je dana stigla poruka stilistice Voguea s pojašnjenjem da će se raditi snimanje s jednom pjevačicom, o kome se radilo čuvalo se u strogoj tajnosti, i da im trebaju tri moja proizvoda. Hitno, već sutra moraju na put! Isprva sam mislila da je neki spam, neželjena pošta, ali pretraživanjem sam otkrila da je to doista stilistica u Vogueu, a i da je fotograf kojeg je navela također stvarni fotograf. Međutim, ja te artikle nisam imala gotove, tek sam ih trebala izraditi, i javila sam joj da mogu najranije za dva dana. Pristali su, to ih je jutro preuzela dostavna služba i krenuli su na put. Kasnije mi se stilistica javila još jednom, pojasnivši da su jedni halteri doista odabrani za samo snimanje, ali kad je objavljena naslovnica s Billie, njih nije bilo na fotografiji. Mislila sam, OK, već i to da su me uzeli u obzir je velika čast, govori.

A onda, kad je koji dan kasnije objavljena i fotografija koja se našla u editorijalu, gotovo nije mogla vjerovati da se baš njezina kreacija našla kao dio stajlinga popularne pjevačice na stranicama prestižnog Voguea. Otad je broj posjeta njezinoj internetskoj trgovini skočio čak 500 posto, novinarski upiti ne jenjavaju i u svojih pet minuta svjetske slave uživa, ali se trenutkom ne zanosi previše.

I dalje u svojem malom krojačkom kutku pronalazi kreativnu slobodu i potpuni zen i želja joj je jednog dana u potpunosti se posvetiti ovom poslu i kreacijama koje ženskom tijelu prianjaju poput druge kože, a istodobno pružaju osjećaj ženstvenosti, putenosti i senzualnosti; donjem rublju u kojem se žena doista osjeća kao – žena.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije