Inspektori su 14 kazni naplatili i na licu mjesta, što je iznosilo 38.500 kuna
Mjesec dana terasa, 931 kontrola, 68 kršenja mjera. U prosjeku 33
ugostiteljska objekta dnevno obišli su inspektori otkako je
Nacionalni stožer 1. ožujka dozvolio služenje hrane i pića na
otvorenom, a na što su, pri svojim kontrolama, naišli, pitali
smo, koga drugog, nego Državni inspektorat.
U 863 slučaja bez problema
Uglavnom je sve bilo u redu, rekli su nam, pa u 863 slučaja “nisu
utvrđene povrede Odluke Stožera civilne zaštite”. A kako od
svakog pravila ima iznimki, tako je bilo i u “slučaju terasa” pa
su inspektori u 59 ugostiteljskih objekata našli – ljude.
Naravno, ne bi to bio problem da je normalno proljeće, ali
spomenuta odluka Stožera izričito nalaže da se oni ondje ne smiju
nalaziti, odnosno da u odabrani kafić i restoran mogu ući tek na
toalet i to noseći masku. A bilo je i onih koji su piće pili
izvan radnog vremena objekta, koje je propisano do 22 sata.
Preciznije, bilo ih je takvih devet, a koliko je onda Inspektorat
za sve to skupa napisao kazni?
– Za utvrđene prekršaje, turistički inspektori podnijeli su 46
optužnih prijedloga za pokretanje prekršajnih postupaka mjesno
nadležnim sudovima, izdali osam prekršajnih naloga te su
naplatili 14 kazni na mjestu izvršenja prekršaja u iznosu od
38.500 kuna – kazali su nam u Državnom inspektoratu, dodajući
kako su njihovi djelatnici donijeli i 28 usmenih rješenja o
zabrani rada ugostiteljskim objektima koji se nisu pridržavali
pravila. Točnije, rad su uskratili onima koji su usluživali
unutar objekta te ostali otvoreni nakon definiranog radnog
vremena. – Rješenja su izvršena pečaćenjem opreme, odnosno
namještaja za blagovanje – kakve su posljedice njihove kontrole
ostavile, pojasnili su nam u Inspektoratu.
A nisu samo turistički inspektori “ordinirali”, na terenu su bili
i sanitarni. Oni su provjeravali, u najkraćim crtama, nose li
konobari maske, dezinficiraju li se površine, a i sve ostalo što
se odredilo Zakonom o zaštiti pučanstva od zaraznih bolesti,
odlukama Nacionalnog stožera i preporukama Hrvatskog zavoda
za javno zdravstvo nad radom ugostiteljskih objekata.
– Sanitarni inspektori obavili su nadzor nad 652 ugostiteljska
objekta. U skladu s tim, doneseno je 148 usmenih rješenja o
otklanjanju nedostataka – govore u Inspektoratu pa dodaju kako su
i provjeravali jesu li njihove usmene napomene imale efekta. U
tri slučaja nisu otklonjeni naređeni nedostaci pa će se tim
ugostiteljima naplatiti kazne.
Gledali i razmak stolova
– Dva neizvršenja rješenja odnose se na nepoštivanje usluživanja
na otvorenom, a jedno je zbog djelatnikova nenošenja maski –
pojasnili su u Državnom inspektoratu. Pitali smo ih, konkretno, i
je li se provjeravao razmak među stolicama, koje moraju biti
međusobno udaljene metar i pol, ali i stolovima, koji moraju biti
razmaknuti tri metra. – Sve se gledalo – kažu nam, a zanimalo nas
je i kako se mjerila glasnoća glazbe, koju je Stožer prvotno htio
potpuno zabraniti, ali onda je ipak dozvolio, pod uvjetom da nije
preglasna. Podsjetimo, već su prije objašnjavali, najplastičnije
rečeno, da note ponesu ljude, oni zapjevaju pa se međusobno onda
i “časte” aerosolima, što je i rezultiralo hitovima na što nižim
decibelima. O samoj kontroli glazbe Državni inspektorat nije nam
se posebno očitovao.
Nove mjere sam Nacionalni stožer najavio je od 1. travnja, a koje
će biti, tek će objaviti.