HRVATSKA - MAĐARSKA

NA MURI Most dugačak 20 godina: Kotoribu i Murakerestur će povezivati i cestovni prijelaz

Sudeći po posljednjem sastanku teritorijalne grupe ETGS-Mura regija, nazire se veliko finale cestovnog povezivanja donjeg Međimurja s mađarskim Pomurjem. Ideja o tome tinja već dva desetljeća. Josip Grivec, zamjenik međimurskog župana najdugovječniji sudionik pregovora.

U Murakeresturu (Mađarska) održan je radni dogovor vezan uz realizaciju vrlo važnog projekta za Međimurje i mađarsku županiju Zala. Radi se o gradnji mosta između Kotoribe i Murakerestura. 

Pred više od dvadeset godina počelo se planirati i poduzimati određene korake sa željom uspostave cestovnog prijelaza, gradnjom mosta između tih mjesta, a koja razdvaja rijeka Mura. Tim mostom bi se put između spominjanih naselja skratio za 50 kilometara, a vezano uz to, autor ovog priloga će neposredno posvjedočiti, održano je sijaset dogovora razgovora, pregovora, konferencija… Bilo je to s jedne i druge strane Mure kako bi se projektu pridodala posebna važnost. Vrijeme je prolazilo, mijenjale su se vlasti u obje države, a želje su ostajale na papiru. 

Sudeći po izradi određenih studija započeli su, mogli bi reći, prvi koraci. U svibnju 2019. Europska grupacija za teritorijalnu suradnju (EGTS-Mura regija) javila se zajedno s NIF-om (Nemzeti Infrastruktura Fejlesztő) iz Mađarske na natječaj za izradu projektne dokumentacije za most na Muri koji će povezivati Hrvatsku i Mađarsku. Kao što smo rekli, tome su prethodili dugogodišnji pregovori i dogovori. Vlade dviju zemalja odobrile su izgradnju novog cestovnog graničnog prijelaza, odnosno izgradnju novog mosta na Muri. 

Most između Murakeresztúra i Kotoribe, u smjeru Mlinaraca (Mađarska) od trenutno postojećeg željezničkog mosta, nalazio bi se oko 50 metara od njega nizvodno i  paralelno s njim što je najprihvatljivije za obje strane. Kolnik mosta će biti širok 10 m, spojen pješačkom i biciklističkom stazom širine 2,4 m, a povezan je radni nogostup širine 0,78 m, pa je ukupna širina mosta 14,25 m. procijenjena vrijednost radova na mostu je oko 1,4 milijuna eura. 

Na sastanku je Josip Grivec, zamjenik međimurskog župana i  predsjednik EGTS-a istaknuo:

– Mogu reći da ovaj višedesetljetni projekt zdušno podržava Međimurska županija te u ime našeg župana Matije Posavca, u ime Europske grupacije za teritorijalnu suradnju i osobno  izražavam punu podršku ovom vrijednom i važnom projektu – istaknuo je, a potom se vratio 20 godina unatrag:

– Prisjećam se prvih koraka u tom smjeru na Mješovitom odboru Međimurske županije za suradnju s Pomurskim Hrvatima daleke 2001. godine kada smo svi članovi Odbora bili jedinstveni kako je  ova  poveznica vrlo važna za stanovnike hrvatskih i mađarskih mjesta, naročito onih u kojima živi brojna i živa hrvatska zajednica u Mađarskoj. JLS-e s obje strane Mure njeguju socijalne, kulturne, sportske, poslovne i druge kontakte, njeguju tradiciju, izvrsno surađuju na dobrobit žitelja s obje strane granice i u interesu prijateljskih zemalja Hrvatske i Mađarske – riječi su zamjenika župana koji je izlaganje završio:

– Realizacijom ovog projekta, tj. izgradnjom mosta ubrzat će se i olakšati protok ljudi, usluga i roba te pojačati već postojeće prijateljske i druge veze kao i brži gospodarski razvoj članica EGTS-a. Ovaj će most osim za Međimurje i županiju Zala puno značiti i za Koprivničko-križevačku županiju te Varaždinsku. Puna hvala svima koji su od samih početaka imali viziju i podržavali ovaj projekt, vjerujem da će biti prilike odgovarajuće ih se prisjetiti i zahvaliti.

Bit će još dogovora pregovora vezanih za realizaciju projekta, no ovaj potonji je bio nekako posebni jer se iz njega nazire kako se vrata susjeda otvaraju i u ovom kutku krajnjeg međimurskog istoka i juga Županije Zala.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije