Mnogi od kvarova događaju se zbog nestručnog rukovanja ili zanemarivanja intervala održavanja vozila
Drugi po veličini njemački autoklub AvD objavio je svoju
statistiku kvarova na cesti prošle godine. Statistički podaci su
uvijek zanimljivi pa vam ih prenosimo. Elektronika, akumulatori i
paljenje i dalje su najosjetljiviji dijelovi automobila.
S 43,2 posto, ova skupina zauzima prvo mjesto kvarova
vozila. Njihov je udio porastao za 3 posto u odnosu na prethodnu
godinu. Na drugom i trećem mjestu su sklopovi upravljača, šasije
i kočnica sa 16,7 posto te motor i ispušni sustav s 13,5 posto,
prenosi portal revijahak.hr.
U prvoj skupni elektroničkih sklopova akumulator je odgovoran za
otprilike polovicu kvarova. U grupi šasija, upravljanje i kočnice
najčešći su uzrok problemi s gumama. Osim oštećenja guma,
nedostaci na naplatku ili kotaču mogu dovesti do nepredviđenog
zaustavljanja, na primjer zbog prebrze vožnje preko rubnika.
Sustavi zračnog ovjesa, poput onih ugrađenih na stražnju osovinu
mnogih karavana u gornjoj srednjoj i gornjoj klasi, jedan su od
problema. Budući da njihovi mijehovi s godinama postaju porozni i
sve su manje sposobni zadržati zrak u elementu ovjesa, često
dolazi do kvarova. Dobro je pripaziti ako kupujete rabljeni
automobil u višoj klasi kakvo je stanje zračnog ovjesa. Ovdje je
riječ o skupim kvarovima.
Činjenica da je skupina uzroka motor i ispušni sustav jedan od
tri najčešća uzroka kvarova manje je zbog osjetljive tehnologije,
ali u velikoj većini slučajeva zbog nepravilnog rukovanja.
Preporučljivo je pogledati razinu motornog ulja pri svakom drugom
punjenja gorivom i ne zanemariti posao predviđen planom
održavanja, poput zamjene remena. Česta kratka putovanja također
mogu oštetiti motor i ispušni sustav. Tada se mogu pojaviti
problemi u automobilima s dizelskim motorima i filtrima čestica
(DPF) jer filtar ne doseže temperaturni raspon potreban za
regeneraciju i začepljuje se. Ispušni plinovi više ne mogu
izlaziti i motor se guši vlastitim ispušnim plinovima.
Statistika kvarova AvD-a za 2020. godinu također pokazuje blagi
pad u odnosu na prethodnu godinu za skupinu uzroka mjenjača, čiji
je udio pao sa 6,1 na 5,8 posto. Pretpostavlja se da to nije zbog
pažljivije uporabe papučice kvačila, nego širenja automatskih
mjenjača, koje kupci automobila sada traže i u segmentu
kompaktnih i malih automobila.