Ronioci Javne vatrogasne postrojbe Čakovec iz jezera su u visini naselja Novo Selo na Dravi izvukli dva mrtva tijela i motorni zmaj
Jedan od dvojice poginulih u padu motornog zmaja u akumulacijsko
jezero HE Dubrava je, kako doznajemo, iz Novog Sela na Dravi i
bio je zamjenik predsjednika Zmajarskog kluba Rode iz
Preloga. “Anđeli te čuvali u visinama”, opraštaju se od
njega njegovi prijatelji. Na naslovnoj slici na društvenoj mreži
je imao fotografiju na kojoj se vidi kako leti u motornom zmaju
iznad vode. Snimljena je u svibnju 2019. godine.
Je li on kao pilot upravljao letjelicom, ili je bio putnik, još
nije službeno potvrđeno. Očevid je zbog mraka nastavljen danas
ujutro.
Podsjetimo, dvojica muškaraca poginula su u padu motornog zmaja u
akumulacijsko jezero HE Čakovec. Poginuli su imali 35 i 42
godine, i obojica su iz Međimurja. Poginuli su, kako
doznajemo, Mario V. iz Novog Sela na Dravi
i suputnik Matija K. iz Čakovca. Policija je
dojavu o padu dobila u 15.23 sati, i odmah su na teren
poslane ekipe za potragu.
Ronioci Javne vatrogasne postrojbe Čakovec iz jezera su u visini
naselja Novo Selo na Dravi izvukli dva mrtva tijela i
motorni zmaj. O nesreći je obaviještena Agencija za
istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu
i nadležno državno odvjetništvo. Pilot i putnik motornog
zmaja poletjeli su s travnatog letjelišta Zmajarskog kluba
Rode u Prelogu. Na hangaru kluba članovi su oko 18 sati izvjesili
crnu zastavu. Pilot je imao položen ispit za upravljanje
letjelicom.
– Motorni zmaj je mase oko 250 kilograma i spada u mikrolaku
letjelicu, brzine su od 70 do 100 kilometara na sat, može i do
140, ovisno o tipu letjelice. Na njemu mogu letjeti pilot i
putnik. Za polijetanje i slijetanje mu treba staza, dovoljno mu
je od 100 do 150 metara. Dolazi, na žalost, do nesreća, a većinom
je uzrok ljudski faktor. Polaže se ispit za vožnju, a na ispitu
se trenira i slijetanje s ugašenim motorom. Letjelica može
sletjeti i s ugašenim motorom, no na vodu ne može ako nema
namontiranu plovku – kaže nam jedan od zmajra. Praktična obuka
traje minimalno 18 sati. Polaže se teorija, razni predmeti, od
aerodinamike do meteologije. Letovi se, dodaje, ne moraju
prijavljivati nadležnoj agenciji, osim ako se ide izvan granice
blizu registriranog aerodroma.
– Let zmajem nije bezazlen. Treba biti dobro uvježban. Ako samo
malo dotakneš površinu vode, može doći do pada – kaže jedan od
bivših zmajara. Nesreće se, na žalost, događaju. U studenom
2016. u padu letjelice kod Grobnika poginula je jedna osoba, a u
ljeto te godine smrtno je stradao i pilot iz Čazme. U ljeto 2007.
godine kod Bjelovara poginuo je 54-godišnjak koji se sa zmajem
srušio u polje… Zabilježeno je proteklih godina i više nesreća
s ozlijeđenim osobama.