Audi procjenjuje da su troškovi održavanja električnog automobila više od 40 posto niži od automobila s konvencionalnim gorivom
Električno vozilo ima puno manje pokretnih dijelova od motora s
izgaranjem. Uz to, arhitektura je mnogo jednostavnija, a koncept
manje osjetljiv na habanje. Nema zamjene katalizatora, filtera za
ulje ili zrak, niti svjećica, razvodnih remena ili kvačila za
zamjenu ili promjene ulja. Ono što vlasnike električnog
automobila također zanima, pored nabavne cijene i potrošnje, jesu
i troškovi održavanja. Ali koliko je to manje u usporedbi s
motorom s unutrašnjim izgaranjem? Izašli smo na tržište i
pronašli neke primjere marki za usporedbu. Iznenađenje je da su
brojevi bili prilično različiti.
Ford ističe da kod svojeg potpuno električnog Mustanga Mach-E
uštede od više od 60 posto tijekom pet godina u usporedbi s
tradicionalnim benzinskim vozilima. Audi procjenjuje da su
troškovi održavanja električnog automobila više od 40 posto niži
od automobila s konvencionalnim gorivom. Volkswagen ističe
smanjenje troškova održavanja i popravaka za 35 posto,
oslanjajući se na podatke njemačkog Instituta Für
Automobilwirtschaft (IFA).
No, kako piše portal revijahak.hr, velik problem je visoka
nabavna cijena električnih automobila, a i činjenica da je
električna energija nerijetko poprilično skupa na punionicama u
Europi. Tako je financijska prednost električnih automobila
trenutno upitna.