RADOVI KOJI TO NISU

CESTA KOTORIBA – GORIČAN Cesta od eko asfalta kojom nitko nije zadovoljan

Čitatelj nam je poslao fotografiju dijela 'nikako' sanirane lokalne prometnice od Kotoribe prema Goričanu. U Županijskoj upravi za ceste u početku nisu bili zadovoljni sanacijom

20. lipnja 2016. godine o toj smo prometnici pisali: – Takozvanim eko asfaltom spojit će se Kotoriba i Goričan. Radi se o dužini 12 kilometara, a radovi se financiraju iz fondova Europske unije. U tu je modernizaciju krenula Županijska uprava za ceste Međimurske županije. Radi se o dijelu lokalne ceste LC 20066 Goričan – Kotoriba. Radi se o cesti uz murski nasip. Cesta će Kotoripčanima biti od velike koristi jer će puno brže moći do Goričana, ali i do autoceste. Zamjenik načelnika Općine Kotoriba Roberto Ujlaki kaže kako su 19. lipnja započeli radovi na uređenju ceste koje izvodi tvrtka Pavlic – asfalt – beton iz Donjeg Kraljevca – kaže Ujlaki. Očekuje se da će biti završeni u roku mjesec dana – pisali smo tada.

Oko kvalitete izgradnje, odnosno eko asfaltu, bilo je puno prijepora i to naročito među vijećnicima Općine Kotoriba. Neki od njih već su tada iskazivali nezadovoljstvo govoreći kako će ta cesta biti “rupa bez dna”. Koliko se sjećamo, tada je, razmatrajući tu problematiku, najaktivniji i najbliže istini bio vijećnik HDZ-a Zoran Radmanić.

– Jednoga dana će se pokazati velik broj potrebnih sanacija – rekao je na jednoj od sjednica. Nažalost, njegove riječi su se obistinile kao i riječi mnogih namjernika koji su sumnjivo klimali glavom vidjevši od čega se cesta gradi.

Općinski načelnik Ljubomir Grgec tada je govorio: – Nismo zadovoljni ovakvom izvedbom kolnika, a sama izvedba nije konstantno jednake kvalitete i dovodi se u pitane trajnost ceste te je dodao kako je Općina u svezi toga zatražila stručno očitovanje Županijske uprave za ceste. Njihov je odgovor bio kako cesta treba biti u skladu s okolišom i zaštićenim područjem uz rijeku Muru uz koju je i izgrađena. Cesta je izgrađena pomoću EU sredstava, ali uz obavezu očuvanja postojećeg prirodnog stanja kao i poštivanje maksimalne zaštite prirodnog okoliša.

Ljerka Cividini, ravnateljica spomenute institucije je tada navela kako je teško postići kompromis i uravnoteženost kod provedbe graditeljskih zahvata u prirodi. Zaključno je dodala: – Postojeći makadam izveden je kao nevezani tucanički zastor i vrlo je podložan djelovanju lokalnih klimatskih i prometnih uvjeta. Sve to je zahtijevalo veliki angažman ljudskog i strojnog rada na sanaciji prometnice kako bi ona bila u stanju prihvatljivom za korisnike ceste.

Nažalost, pokazalo se je kako korisnici nisu zadovoljni. Darko Kovačić, bivši komunalni djelatnik u Općini Kotoriba, koji kao ribolovac koristi cestu nam je poslao fotografiju s komentarom: – Svi bi najradije na ovu prometnicu stavili asfalt kako bi se vozili udobno i bez da zaprljaju auto, a i meni bi bilo lakše da biciklom ne vozim slalom po netom izgrađenoj cesti.

U ovom slučaju u neposrednoj blizini Mure i usred zaštićenog krajolika to nije moguće. Posebice je to važno za budući razvoj turizma, jer ako želimo unapređivati ozbiljnu turističku ponudu vezanu uz bogatstvo naših rijeka, ali i općenito ljepotu našeg krajolika, jednostavno ne smijemo na svaku cestu staviti asfalt, stav je struke.

Na fotografiju se je ovih dana očitovala ravnateljica Cividini riječima: – Uočena su oštećenja na LC 20066, ista su sanirana (ne baš najsretnije), ali i to je popravljeno… Sve je još uvijek u garancijskom roku, nema troška za Županijsku upravu za ceste.

Što reći za kraj?

Kotoripčani su taj pojas proglasili zaštićenim i kao takav je ucrtan u sve dokumente. Trebalo je znati što nosi uravnotežnost prirode i suvremenog. Znali su oni to vrlo dobro, kažu danas, no nisu vjerovali o slabe strane jedne vrste, za njih nepoznate, asfalta. Po svemu sudeći će riječi vijećnika Radmanića ostati i postati svakodnevica.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije