Savjeti

ZIMA I AKUMULATORI Pri paljenju vozila isključite većinu potrošača električne energije

Pixabay.com/Ilustracija

Većina alternatora ća sa svim uključenim električnim uređajima u vozilu dosegnuti svoj limit pa više neće puniti akumulator

Došla je zima, a s njom tradicionalno i problemi s akumulatorima.
Hladnoće i vlaga pokupe dio energije pa je svako paljenje vozila
sa starijim akumulatorom svojevrsna lutrija. Niske temperature
usporavaju sve kemijske rekacije u akumulatoru, a samim time i
performanse. Također, hladni motor i gušće motorno ulje
zahtijevaju više energije. Savjetujemo vam da pri paljenju vozila
probate isključiti što više potrošača energije.

Samo pumpa goriva, odnosno injektori i sustav za upravljanje
motorom koriste oko 400 watta električne energije. Ventilacija i
klima troše do 500 watta, a čak 1000 watta mogu potrošiti
svjetla, radio uređaj i grijanje, grijanje stražnjeg stakla…
Većina alternatora ća sa svim uključenim uređajima dosegnuti svoj
limit pa više neće puniti akumulator – odnosno on će se prazniti.

Prije gašenja motora, ponovite proceduru i na kratko ugasite
većinu električnih potrošača – tako će se akumulator napuniti za
novo paljenje. Visoka potrošnja električne energije utječe i na
potrošnju goriva, 100 watta – 0.1 litra goriva.

Kako biste spriječili gubitak energije i neujednačeno punjenje i
pražnjenje akumulatora provjerite stezaljke i polove – koje, ako
su oksidirali, možete lagano očistiti brusnim papirom, a potom i
krpicom od neke mekane tkanine. Možete ih premazati i vazelinom.
Također, ako znate više, možete skinuti čepove i provjeriti u
razinu elektrolita u akumulatoru. Ako je niska, dodajte
destiliranu vodu malo iznad ruba ćelija akumulatora, savjetuje
portal revijahak.hr.

Povezani sadržaj
Iz naše mreže
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije