DDICP

Društvo osoba s tjelesnim invaliditetom Međimurske županije: Izazovi usluge osobne asistencije

Društvo osoba s tjelesnim invaliditetom Međimurske županije provodi projekt "Za bolji život III" koji je usmjeren na razvoj usluge osobne asistencije za osobe s najtežom vrstom i stupnjem invaliditeta.

Projekt je u stopostotnom iznosu financiran iz sredstava Europskog socijalnog fonda, u sklopu Operativnog programa Učinkoviti ljudski potencijali 2014. – 2020., “Razvoj usluge osobne asistencije za osobe s invaliditetom faza II”.

Posao osobnog asistenta specifičane je prirode. Osobni asistent ulazi u dom korisnika, u njegovu privatnost i najintimnije sfere života. U tom odnosu dolazi i do konflikata između korisnika usluge i osobnog asistenta. Reagiranje i postupanje u nekoj situaciji, ovisi o različitim karakterima osoba uključenih u pružanje usluge osobne asistencije, bilo da je to korisnik ili osobni asistent, pa čak i član obitelji korisnika usluge. Ukoliko se počinju razvijati problemi, a ne rješavaju se na vrijeme, gomilaju se, stoga je vrlo važno svaki problem riješiti odmah. Potrebno je saslušati prijedloge koordinatora i voditelja projekta, koji kontinurirano potiću komunikaciju između korisnika osobne asistencije i osobnog asistenta.

U nekim slučajevima dešava se da korisnici s asistentom ostvare i prijateljski odnos, a nerjetko je granica između prijateljstva i posla jako tanka. Osobni asistent i korisnik usluge svakodnevno provode virijeme zajednički. Zbog toga ponekad dolazi do iskorištavanja same usluge OA, jer korisnici smatraju da na sve imaju pravo i da njihov asistent uvijek mora biti dostupan. No tome nije tako. Da bi odnos između KOA i OA ostao kvalitetan, potrebno je na vrijeme rješavati probleme i ne dozvoliti da problemi postaju sve veći. Odnos između obiju strana trebao bi se temeljiti na uzajamnom poštovanju.

Posao osobnog asistenta uključuje i rad i pomoć pri kućanskim poslovima, ali posao osobnog asistenta ne bi smio biti orijenitran samo u tom smjeru i obavljanju kućanskih poslova, već i zadovoljavanju socijalnih potreba korisnika. Ukoliko korisnici i njihove obitelji nemaju granicu i ne poštuju dogovor, dugoročno se može stvoriti odnos u kojem dolazi do iskorištavanja osobe koja pruža uslugu osobne asistencije, što dovodi do nezadovoljstva svih uključenih. Poučeni svim dosadašnjim iskustvima, potičemo i korisnike i osobne asistente na pravovremeno rješavanje problema ili otvoreni razgovor s koordinatorom osobih asistenata.

Preporučeno
Najnovije