Dario Šafarić: “Inoviranje je (ne)pogrešno!”

Dario Šafarić: “Inoviranje je (ne)pogrešno!”

Svima je znano kako je John Pemberton napravio sjajan posao prodavši svoj “medicinski lijek” Grigs Candleru jer nikako nije mogao pokriti troškove prodaje. Danas je ta priča poznata kao rođenje Coca-Cole. Coca-Cola je po mome viđenju jedan od najsloženijih, dugovječnijih i mističnijih proizvoda ikada.

Od početka 20. stoljeća samo jednom se radikalno promijenila i inovirala 1985. u famoznu “New Coke” koja je bila pravi debakl. Postoje proizvodi poput Cole, BigMaca, Levis 501 ili starki koje se nikada nisu promijenili i ostali su vjerni originalnome izdanju.

Jedna od esencijalnih greški koje se često uče ili ističu na fakultetima ili konferecijama jest da se uvijek treba inovirati i na tržište lansirati novi proizvod. Po mojem viđenju organizacija može biti usmjerena da kontinuirano stvara nove proizvode ili nove prilike. Vratimo se Coca-Coli kao piću koja gotovo nikada ne inovira kroz lansiranja novih proizvoda ili promjeni izvornome receptu.

Coca-Cola Diet, Zero ili neke druge varijacije nikada nisu nadmašile original. Naime, Coca-Cola je ostala ista i vjerna izvornome receptu i kao takva na globalnome tržištu dan danas ima sjajne rezultate. Ovo je primjer i dokaz da ponekad krave muzare nikada ne umiru.

Coke je “neinovativna” u smislu lansiranja novih proizvoda ili promjene postojećih, no ona svoju snagu crpi iz stvaranja i inoviranja novih prilika putem marketinga i diferencijacije. Kada se generira ideja za novi proizvod valja biti zaista oprezan jer takav rizik može upropastiti cijelu kompaniju.

Osobno smatram da treba inovirati, ali u granicama i kapacitetima svake kompanije, a neracionalno inoviranje i lasniranje novih proizvoda nepotrebno povećava i opterećuje resurse. U takvu zamku su upale sve internacionalke. Philips je jako dobar primjer jer je sve divizije koje mnogo troše i iziskuju, a malo daju, ugasio ili prodao. Kad se Steve Jobs vratio u Apple raspolagao je s nešto manje od dvjestotinjak proizvoda.

Danas Apple raspolaže sa pet glavnih proizvoda koji mu donose nevjerojatnu profitabilnost. Postoji slavna rečenica Jobsa gdje ističe da je ponosan na svaki proizvod koji su lansirali, ali isto tako na one koje nisu, a sigurni smo kako bi neki neki od nerealiziranih bili pravi blockbusteri.

Smatram kako je najbolje kombinirati inoviranje kroz proizvode i prilike. Naime, svaka kompanija mora imati portfelj proizvoda/usluga gdje, ako jedan otpadne može imati pokrivenost kroz ostale. Ta brojka se može kretati u okvirima od tri do deset raznih proizvoda u normalnim uvjetima.

Kada raspolažemo sa takvim portfeljom bitno je inovirati kroz prilike poput marketinških i prodajnih diferencijacija. Današnji marketeri moraju voditi brigu o svojem portfelju proizvoda jer su danas u tampon zoni između proizvodnje i same podrške za korisnike, ali istodobno voditi brigu o prilikama kako prodati naš proizvod.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije