Vijest o novim kamerama je uznemirila mnoge koji vole stisnuti gas, no iz HAC-a poručuju da nove kamere neće loviti prebrze vozače.
Nove super-kamere snimat će hrvatske autoceste. Njih više od 1000
digitalnih s visokom rezolucijom prema planu bi trebale biti
postavljene do kraja godine. Koja je uloga takvih uređaja i
trebaju li se brzi vozači brinuti, doznao je
RTL.
Hrvatske autoceste iz analognog doba prelaze u digitalno.
Priprema se instaliranje novih kamera s visokom rezolucijom u
projektu novog sustava videonadzora vrijednom oko 41 milijun
kuna.
– Projektom se mijenjaju sve postojeće kamere koje se nalaze na
cestama, kamere koje su dosta zastarjele tehnologije, većim
dijelom su analogne kamere. Sam proces slanja signala prema našim
centrima je zastarjela tehnologija – rekao
je Hrvoje Ordulj, glavni inženjer za
upravljanje prometom u HAC-u.
U sklopu projekta zanimljivog naziva Crokodile postavit će se
1088 novih super-kamera koje će u sekundama obavještavati
djelatnike u dojavnom centru o izvanrednim situacijama. Bit će
postavljene u blizini čvorišta i velikih objekata poput tunela i
vijadukata.
– Oni mogu preko svojih instrumenata preko detekcije primijetiti
da li vozilo usporeno vozi, da li je zaustavljeno, da li vozi u
kontra smjeru, da li se pojavljuje dim ispred te kamere koji onda
u suradnji s drugim senzorima, na primjer u tunelu aktivira i
detektira alarme – izjavio je Ordulj.
Novim kamerama povećat će se sigurnost. Na autocestama, koje su
često udaljene od najbližih bolnica, vrijeme reakcije u slučaju
nesreće je jako važno.
– Sigurnost će se povećati i ako se dogodi prometna nesreća da
hitne službe mogu odmah u istom trenutku krenuti na teren
spašavati ljude jer znamo da je prvih sat vremena zlatni sat i da
se povrijeđeni ljudi u sat vremena moraju dovesti u bolnicu
– rekao je prometni stručnjak Goran
Husinec.
No, autoceste su samo dio ulaganja Vlade. Iduće na redu su
željeznice na koje će se potrošiti najveći dio infrastrukturne
financijske omotnice u višegodišnjem financijskom okviru i fondu
za oporavak.
– Prvi projekti koji će biti u sljedećoj omotnici bit će
željeznički projekti Znači očekuje nas oko milijardu eura
ulaganja u idućim godinama u izradnju u modernizaciju željezničke
infrastrukture – poručio je ministar mora, prometa i
infrastrukture Oleg Butković.
Plan je, kaže ministar, da do 2030. godine imamo željeznice
dostojne zapadne Europe. Koronakriza na to ne bi trebala
utjecati.
– Kad je riječ o velikim infrastrukturnim projektima, korona nije
imala utjecaj na njih tako da.. Ali vjerujemo da će se situacija
s koronom popraviti i da će po planiranoj dinamici to sve skupa
ići dalje – rekao je Butković.
Vijest o novim kamerama je uznemirila mnoge koji vole stisnuti
gas, no iz HAC-a poručuju da nove kamere neće loviti prebrze
vozače.
– Kamere nisu za mjerenje brzine, kamere su za upravljanje
prometom – poručio je Ordulj.
No, za mjerenje brzine tu su presretači. Zato, s novim kamerama
kao i sa starim, pametnije je lakše s gasom.