Miris automobila je jedan od čimbenika koji itekako utječu na kupovinu novog automobila, a kod većine nosi pozitivan predznak
Taj karakteristični miris je toliko omiljen među vozačima da je
moguće kupiti mirisna sredstva s tom notom, a čak se prodaje i
miris Eau De New Car. Međutim, tom mirisu koji itekako volimo kod
novog auta je izgleda odzvonilo. Kako piše britanski
Autocar, sve stroža zakonska regulativa koči daljnju primjenu
hlapivih tvari koje čine miris novog automobila. U automobilu ih
nalazimo osam, a to su redom acetaldehid, akrolein, benzen,
etilbenzen, formaldehid, stiren, toluen i ksilen.
Kod pojedinih osoba moguće su i alergijske reakcije poput
iritacije očiju, kratkoće daha i šmrcanja. A tog mirisa se teško
riješiti jer svakim izlaskom sunčevih zraka dolazi do hlapljenja
ovih aromatskih spojeva iz materijala u automobilu.
‘Miris ne isparava i nestaje. On će ispariti u kabinu i navečer
kad zahladi apsorbirat će ga površine. Sljedeće jutro kad zatopli
će opet isparavati i imat ćete mješavinu hlapivih tvari u
prostoru kabine’, objašnjava Nick Molden iz
tvrtke Emissions Analytics.
Najčešće pojave alergijske reakcije zabilježene su u Aziji, a
posebno u Južnoj Koreji gdje ovu pojavu zovu sindrom automobilske
mučnine. Test je proveden na 800 kupaca novih automobila, a
pokazalo se da je njih 51,5% imalo neki simptom. Stoga su upravo
u Koreji odlučili regulirati zakonom primjenu hlapivih tvari, a
istim putem idu u Japanu, Rusiji i Kini.
Među prvima je reagirao Ford koji je patentirao postupak za
uklanjanje mirisa novog automobila. Naime, u Kini svaki deseti
kupac ne voli taj miris, pokazalo je istraživanje inicijalne
kvalitete koju je proveo J.D. Power. Po svemu sudeći već će se od
sljedeće godine strože pratiti emisije štetnih pojedinih tvari iz
materijala koji se koriste u interijeru vozila.
Stoga, kako piše portal index.hr, jedini način da auto zamiriši je
naknadna upotreba mirisa u osobnom aranžmanu.