Sigurnost prometa

ZBOG NEODGOVORNIH VOZAČA HAC postavlja 1088 novih superkamera za nadzor prometa

Hrvoje Jelavić/PIXSELL/Ilustracija

Uz pomoć napredne tehnologije prometni podaci i alarmi šalju se u kontrolnu sobu. Svaka sekunda u otklanjanju početne incidentne situacije je bitna i može spasiti živote

Hrvatske autoceste postavit će 1088 novih digitalnih kamera duž
cijele svoje mreže autocesta, u sklopu projekta rekonstrukcije
sustava videonadzora i sustava videodetekcije, čija je vrijednost
oko 41 milijun kuna. Te superkamere sa sustavom videodetekcije
otkrivaju u nekoliko sekundi izvanredne situacije na autocesti
poput vožnje u suprotnom smjeru, zaustavljeno vozilo ili vozilo
koje se kreće presporo…

U HAC-u objašnjavaju da sve više vozila na autocestama povlači za
sobom i potrebu za povećanje sigurnosti prometa na njima. Pri
tome se najviše izvanrednih situacija na autocestama najčešće
događa u zonama čvorova i velikih objekata. A kako bi se
spriječile moguće posljedice izvanrednih situacija na
autocestama, ističu u HAC-u, potrebno ih je na vrijeme
detektirati te s pomoću promjenljive prometne signalizacije
prenijeti poruke sudionicima u prometu i pravodobno upozoriti sve
nadležne interventne službe. Stoga je na autocestama uveden
sustav videonadzora i videodetekcije kojim se obavlja stalan
nadzor i analiza stanja prometa. Kamere su pri tome postavljene
na mjestima gdje je najveća mogućnost nastanka incidentnih
situacija.

Spriječiti sekundarne nesreće

U operativnom centru, kažu u HAC-u, osim što se prati u svakom
trenutku stanje prometa, prate se i vremenski uvjeti na trasi te
se poduzimaju potrebne mjere dođe li do izvanrednih situacija ili
pogoršanja meteoroloških uvjeta. Učinkovito upravljanje
izvanrednim situacijama potpuno ovisi o brzoj detekciji i
verifikaciji incidenata. Svakom izgubljenom minutom dramatično
raste rizik druge, sekundarne nesreće uzrokovane početnim
incidentom. Svaka sekunda u otklanjanju početne incidentne
situacije je bitna – tumače u HAC-u i dodaju da učinkovito
upravljanje izvanrednim situacijama može spasiti živote, a sama
reakcija je najovisnija o brzoj detekciji i verifikaciji
incidenata. Napredne tehnologije automatske detekcije incidenata,
navode u HAC-u, detektiraju sve značajne incidente u roku od
nekoliko sekundi, a rezultat toga su ublažavanje posljedica
incidenta i izbjegavanje sekundarnih nesreća. Prometni podaci,
kompresirane slike i alarmi šalju se u kontrolnu sobu. A sustav
se može, kažu u HAC-u, integrirati tako da služi kao okidač
drugih sustava, poput prometnih svjetala, promjenljivih prometnih
znakova ili informacijskih displeja.

Pri generiranju alarma, referent-operater u kontrolnoj sobi
dobiva ne samo alarm nego i vizualnu informaciju pomoću snimke
samog događaja i tako na najinformiraniji mogući način odlučuje o
potrebnim postupanjima. Analiza snimaka kamera u realnom vremenu
omogućava efikasnije upravljanje prometom na autocestama –
objašnjavaju HAC-ovi stručnjaci. U slučaju, dodaju, izvanrednih
situacija njihova pravovremena detekcija omogućuje brzu
intervenciju nadležnih službi, a druge sudionike u prometu moguće
je pravodobno obavijestiti kako bi se izbjegle sekundarne
nesreće. U postojećem sustavu videonadzora i videodetekcije na
HAC-ovim autocestama pojavljuju se problemi s optikom kamera,
izlaznim signalima, niskom rezolucijom, kamere nemaju
odgovarajući zoom i pregled detalja. 

Digitalne umjesto analognih

Stoga su u HAC-u, u skladu sa suvremenim tehnološkim standardima
sa sigurnosnog i prometno-informacijskog aspekta, pokrenuli
proces rekonstrukcije postojećeg sustava videonadzora i
videodetekcije. Tako su lani izradili izvedbeno-projektnu
dokumentaciju kojom je predviđena zamjena analognih kamera
suvremenim digitalnim IP kamerama te postavljanje dodatnih
digitalnih kamera na lokacijama na kojima trenutačno nije moguće
udovoljiti zahtjevima automatske detekcije incidenta.

U HAC-u kažu da su IP kamere ili kamere internetskog protokola
digitalne videokamere koje prenose videozapise preko računalne
mreže. One imaju bolju kvalitetu slike, naprednu tehnologiju
snimanja i mogućnost povezivanja velikog broja kamera u nadzorni
sustav. Uz to, objašnjavaju u HAC-u, digitalne kamere imaju
napredne značajke, kao što su analiza, napredna tehnologija
detekcije pokreta i daljinsko fokusiranje. Videozapisi se
skladište digitalno, koristeći mrežne videosnimače. A u jedan
sustav za videonadzor, kažu u HAC-u, može se dodati doslovno
neograničen broj kamera internetskog protokola.

Hrvatskim autocestama četvorke i petice za
sigurnost 

Hrvatske autoceste kontinuirano, različitim projektima, provode
aktivnosti na povećanju sigurnosti na autocestama. Iako smo
nedavno za sigurnost na autocestama dobili visoku ocjenu, naša se
ulaganja u sigurnost nastavljaju što pokazuje i ovaj projekt
modernizacije sustava videonadzora – poručio je predsjednik
uprave HAC-a Boris Huzjan. Hrvatske su autoceste
od ovlaštenog revizora cestovne sigurnosti u sklopu projekta
Sigurnosna ocjena dionica TEM cesta koji je za tu tvrtku izradio
Zavod za prometno-tehnička vještačenja Fakulteta prometnih
znanosti u Zagrebu za sigurnost svojih autocesta dobile peticu.
Rezultati su pokazali da ukupno 45 dionica HAC-ovih autocesta
odnosno njih 49 posto ima nisku stopu prometnih nesreća, što bi
bila ocjena pet, a 47 dionica (51 posto) ima srednje nisku stopu
prometnih nesreća, što bi bila ocjena četiri.

Iz naše mreže
Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije