USUSRET DANIMA ERASMUSA

INTERVJU Nastavnice Srednje škole Čakovec odradile usavršavanje u slovenskom rehabilitacijskom centru

Unatoč pandemiji i brojnim ograničenjima, Srednja škola Čakovec nije odustala od mobilnosti svojih učenika i nastavnika

Putem Erasmus+ projekta ‘SkillsUp 2’ financiranog od strane Europske unije i ovog su ljeta učenici i nastavnici boravili u Sloveniji.  Ovoga tjedna obilježavaju se Dani Erasmusa, pa smo odlučili porazgovarati s koordinatorom projekta te nastavnicama koje su sudjelovale na mobilnostima.

– Praksa u ustanovama je od neprocjenjive važnosti za naše učenike! Zbog pandemije i
ograničenog pristupa praksi i vježbama u zdravstvenim ustanovama, učenici medicinskih smjerova su već mjesecima bez prakse u bolnicama i domovima, obavljaju je samo u školi.

Praksa u zdravstvenim ustanovama u Sloveniji, u realnim uvjetima, time je ove godini još važnija. Osim stjecanja stručnih vještina, učenici se upoznaju i s organizacijom rada u ustanovi, podjelom poslova, privikavaju se na timski rad, unapređuju svoje socijalne i jezične vještine. Naravno, i džeparac koji učenici dobiju, nije zanemariv, govori nam Mladen Tota, glavni “krivac” što je već preko 100 učenika i 10-ak djelatnika u proteklih 5 godina boravilo na praksi i usavršavanju u inozemstvu.

Ovog smo puta odlučili napraviti intervju s nastavnicama škole, Julijanom VlaisavljevićIvanom Juranko, koje su tjedan dana provele radno u Sloveniji, upoznajući se s novim vještinama koje će primijeniti u radu i prenijeti svojim učenicima.

Kako je tekao proces prijave i zašto ste se odlučili prijaviti za ‘job shadowing’?

– Sam proces prijave za sudjelovanje u Erasmus+ programu tekao je vrlo jednostavno. Raspisan je natječaj, popunile smo prijavnu dokumentaciju i poslale je prof. Toti putem mail-a. Nakon odluke o izboru kandidata koji su se prijavili obaviješteni smo o rezultatima te smo počele odbrojavati dane do polaska.

Gdje ste to zapravo bili? Molim, malo nam objasnite koncept ‘job shadowinga’, što ste radili i koje su bile Vaše obaveze?

– Provele smo tjedan dana u Termama Topolšici u Sloveniji, najvećim dijelom u
rehabilitacijskom Centru za oboljele od multiplaskleroze ‘Mladika’, a dio na odjelu
rehabilitacije u sklopu samih termi. Koncept ‘job shadowinga’ je zapravo učenje u
konkrentnim uvjetima, dakle, prisustvovale smo radu na odjelima, svaki dan od 7 do 15 sati.

Dodijeljena nam je mentorica koja nas je upoznala s Centrom multiple skleroze Mladika. Na odjelu fizikalne medicine i rehabilitacije provodile smo radni dio vremena, u početku promatrajući, a kasnije i provodeći fizioterapijske postupke kao što su kineziterapija, fototerapija, bioptron svjetlost, magnetoterapija, elektroterapija, masaža, termofor oblozi, aparaturna limfna drenaža, proprioceptivna neuromuskularna facilitacija, mobilizacijske tehnike zglobova i okolnih struktura, vertikalizacija bolesnika, transfer bolesnika.

Fizioterapeutkinja koja radi na odjelu kineziterapije pokazala nam je tehniku koju prakticira u rehabilitaciji ožiljkastog tkiva, a radi se o ‘McLoughlin ScarTissue Release Technique’ kako bi se ubrzalo cijeljenje tkiva, postigla hiperemija tog područja, povećala elastičnost te smanjila mogućnost nastanka priraslica.

Iznimno smo bile zadovoljne i ponosne radom i samostalnošću učenika naše škole koji su već neko vrijeme obavljali praksu u navedenom centru.

Možete li usporediti posao i zaduženja fizioterapeuta u Sloveniji s onim u Hrvatskoj?

– Posao i zaduženja fizioterapeuta u Sloveniji i Hrvatskoj su skoro pa ista, radi se fizioterapijska procjena te provođenje fizioterapijskih postupaka prema dijagnozi bolesnika. Ono što se razlikuje od je proces izobrazbe za zanimanje fizioterapeut. U Sloveniji ne postoji srednja škola za fizioterapeutske tehničare. Zvanje fizioterapeuta stječe se po završetku studija fizioterapije koji traje 3+2. Znatna razlika je u samostalnosti u radu. Fizioterapeuti imaju mogućnost procjene i izbora terapijske metode za bolesnika, u smislu da liječnik propiše fizikalnu terapiju (npr. elektroterapija, kineziterapija), a fizioterapeut određuje koju tehniku ili vrstu elektroterapije će primijeniti kod bolesnika.

Što bi istaknuli kao pozitivne, a što kao negativne strane ovakvog usavršavanja?

– Ovakav način stručnog i profesionalnog usavršavanja smatramo iznimno korisnim! Iz prve ruke promatrate, a onda i provodite fizioterapijske postupke. Upoznavanje metode rada u ustanovama koje provode fizikalnu terapiju i rehabilitaciju, usavršavanje komunikacijskih vještina, upoznavanje osoba koje imaju isto zanimanje kao i mi, razmjena znanja i iskustava, samo su još neke od pozitivnih strana. Ono što bi posebno istaknule je ljubaznost, pristupačnost i srdačnost djelatnika rehabilitacijskog centra! Negativne strane? Ako baš moramo, padala je kiša.

Koliko sati dnevno ste provodili u ustanovi? Jeste li imali slobodnog vremena i kako ste ga provodili?
 
– U ustanovi smo dnevno provodile 7 do 8 sati, a slobodno vrijeme smo iskoristile za druženje s učenicima, rekreaciju na bazenu, planinarenje, vožnju biciklom, posjet muzeju i znamenitostima velenjskog kraja.


Kada se osvrnete na svoje Erasmus+ iskustvo, koji su Vaši dojmovi?

– Kao što smo već navele, dojmovi su izrazito pozitivni! Svakako bi preporučile svima, koji imaju priliku, da se prijave na bilo koji Erasmus program i probaju! Sigurno neće požaliti!

Biste li preporučili sudjelovanje u Erasmus+ programu i svojim kolegama?
– Da, da i da.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije