Opasne mogu biti takozvane projektorske leće koji zrače vrlo jakom svjetlošću pomoću posebno malog izvora svjetlosti
Ususret vam dolazi automobil sa snažnim svjetlima, čini vam se da
ima uključena duga svjetla, blicate mu, ali i drugi vozač uključi
duga svjetla i tek onda shvatite da je vozio s kratkima. Za
vozače koji ih koriste današnje LED lampice u glavnim svjetlima
su izvrsne – pregled ceste je sjajan, cijelo područje koje
pokrivaju je izvrsno osvijetljeno, ali što je s drugim vozačima?!
Tim fenomenom pozabavio se njemački autoklub ADAC, koji je i
proveo istraživanje, piše portal revijahak.hr.
Da bi saznali zasljepljuju li LED prednja svjetla, automobilski
klub ADAC dosad je istražio različite sustave. Rezultat je da
neka prednja LED svjetla zasljepljuju do razine kad to može biti
opasno. Opasne mogu biti takozvane projektorske leće koji zrače
vrlo jakom svjetlošću pomoću posebno malog izvora svjetlosti.
Malu i vrlo svijetlu točku svjetlosti mnogi vozači doživljavaju
kao neugodnu u vožnji. Oko zato dolazi do svojih granica, tako da
u trenutku bljeska svjetlosti u oko vozača može doći i do
ozbiljno ograničene sigurnosti u prometu.
Ali ADAC-ovo istraživanje također pokazuje da LED prednja svjetla
ne moraju zasljepljivati. Tehnički gledano, smanjenje blještavila
je sasvim moguće. Ugodnije za oko je takozvano reflektorsko
svjetlo. LED svjetlost prvo se usmjerava prema reflektoru, koji
potom tvori željeni stožac svjetlosti. Tada svjetlost izlazi iz
prednjeg svjetla na ravniji i homogeniji način, a također se
sprečava izravan pogled na blistavu LED žarulju. Iz tog razloga
ADAC ne preporučuje dizajn reflektora i svjetiljki, već se
usredotočuje na sigurnost na cestama i ugradnju sustava s
najvećom mogućom i homogenom emisijom svjetlosti.
Prema mišljenju stručnjaka ADAC-a, kombinacija oba sustava je
idealna: reflektorska tehnologija za kratka svjetla, a
projektorske leće za duga svjetla. Da bi općenito smanjili
ili izbjegli zasljepljivanje, vozači također mogu nešto učiniti:
ne gledajte izravno u nadolazeća svjetla. Umjesto toga, svjesno
se usredotočite samo na svoj trak, posebno na desnu stranu
ceste. Još jedna točka su čisti prozori vozila. Magla,
prljavština i ogrebotine dovode do odsjaja.