Upućen je apel da svi zajedno vodimo skrb o informatički needuciranim ljudima u vidu elektroničke komunikacije s liječnicima. Početkom listopada uputnice će se slati putem interneta
U utorak, 22. rujna je u dvorani za sastanke Doma zdravlja Čakovec održana konferencija za medije vezano za organizaciju rada u ordinacijama PZZ-e za vrijeme trajanja COVID-19 pandemije. Branko Vrčić zamolio je da vodimo skrb o informatički nepismenim ljudima…
Na konferenciji su govorili ravnatelj Doma zdravlja Čakovec Branko Vrčić i glavna sestra Irena Mađarić Tuksar. Ravnatelj Vrčić je rekao kako će dolaskom hladnijih dana “atak” na liječničke ordinacije primarne zdravstvene zaštite biti pojačan, a kako više ništa nije kao prije, potrebno je pacijentima pružati svakodnevne informacije, pomagati jedni drugima, a pogotovo pomoć trebaju oni informatički needucirani jer je elektronička komunikacija s liječnicima postala svakodnevica. – Mi se već pet-šest mjeseci borimo, zajedno s vama novinarima, da objasnimo ljudima što su prioriteti primarne zdrastvene zaštite – istaknuo je Vrčić te posebno dodao kako su liječnici počeli koristiti više komunikacijskih kanala, e-pošta, SMS poruke pa čak i telefone.
– Postoji cijeli niz kanala za takvo funkcioniranje. Mi smo se jako dobro raspitali, pogotovo s koncesionarima-privatnicima, kako su oni uspostavili tu vezu i uglavnom za sada je sve to jako dobro uhodano – pohvalno će Vrčić te dodaje kako je i na vratima svake ordinacije jasno napisano kako uspostaviti komunikacije.
– I ono je najvažnije, naglasio je Vrčić, sve komunikacije su riješene u roku od 24 sata, a slanje poruka isto tako može biti odaslano u bilo koje doba dana. Naši liječnici sve to preslušavaju, praktički danonoćno obrađuju i mogu slobodno reći da u 99,9% slučajeva rješavaju probleme sa svojim pacijentima – rekao je ravnatelj, no upozorio je kako moramo znati razlikovati hitno od nehitnog. Da ako je hitno, a to je uhodano, znamo gdje i na koji način to rješavamo.
– Svjesni smo toga da će uvijek biti neke neuroze, nekog nesporazuma i zbog toga molim za strpljivost sviju nas jer će ovo predugo trajati bez prognoze konačnog ishoda, a mi se moramo staviti u poziciju bolesnih ljudi. Mi smo uvijek tu, pogotovo u slučaju nejasnoća da svakom neupućenom budemo od pomoći – rekao je istovremeno pozvavši na pomoć i suradnju sve ljude dobre volje onima koji nemaju informatičke mogućnosti. Takve ljude treba prepoznati, takvim ljudima treba ponuditi i pružiti pomoć – poručio je.
Istaknuo je “jaki elektronički sustav” koji istovremeno može izdržati poziv 30-tak korisnika. Istaknuo je ono, što nam se čini nevjerojatnim, kako sada postoji puno više kontakata između liječnika i sestara s pacijentima što znači da se oblik rada jako promijenio. Apelirao je, pogotovo na pacijente s povišenom temperazurom, da ne dolaze u ordinaciju prije nego što se naruče kod liječnika koji će dati točno vrijeme za pregled, a to se odnosi i dijelom na dežurne (subota, nedjelja) ambulante.
– Dakle dogovor, termin! – podcrtao je Vrčić. Pohvalno se izrazio o radu trijažnog tima u Domu zdravlja koji su u neku ruku regulator protoka bolesnika da ne bi u čekaonicama dolazilo do gužvi jer bi se odmah pojavio i epidemiološki problem.
Ova komunikacija s medijima je nužna da ljudi čuju i znaju kako u Domu zdravlja promišljaju, čulo se na konferenciji, a čuli smo i: – Uspoređujući s ostatkom Hrvatske, naša primarna zdravstvena zaštita je jako dobro organizirana – pohvalno je dodao Vrčić te dodao kako će s predstavnicima medija biti u stalnom kontaktu.
Irena Mađarić Tuksar nas je uputila da obavijestimo zainteresirane, a vezano za problem bolesnih, da gotovo sve informacije mogu dobiti na stranicama Doma zdravlja Čakovec klikom ovdje. Isto tako smo čuli kako s početkom listopada pacijenti neće trebati fizički dolaziti po uputnice već će se one slati e-putem. Taj je sustav morao profunkcionirati već prije mjesec dana, no došlo je do određenih problema. Odgovorni u Domu zdravlja su poručili kako oni i medicinski djelatnici moraju biti u stalnom kontaktu kako bi bili u službi bolesnika.