U Njemačkoj je malo drukčije pa, recimo, stražnje svjetlo za maglu možete uključiti samo ako vidljivost padne ispod 50 metara, a to uključuje samo maglu
Svjetla za maglu su korisna, mnogi će reći korisnija su ona
stražnja koja vozačima iza vas omogućuju da vas tijekom smanjenje
vidljivosti na cesti uoče na vrijeme. No, ostaviti uključena
svjetla za maglu kad je vidljivost dobra – to je prije svega
izraz manjka vozačke kulture, piše portal revijahak.hr. Osobito su iritantna stražnja
svjetla za maglu, koja će smetati vozačima iza vas. Kako je to
riješeno u našem Zakonu o sigurnosti prometa na cestama? U Članku
108. piše:
(1) Po magli na motornom i priključnom vozilu moraju biti
upaljena kratka svjetla za osvjetljavanje ceste, ili svjetla za
maglu, ili oba svjetla istodobno.
(2) Stražnja svjetla za maglu na motornim ili priključnim
vozilima smiju se upotrebljavati samo po magli i u slučaju
smanjene vidljivosti.
(3) Svjetla za maglu koja se nalaze na prednjoj strani vozila
mogu biti bijele ili žute boje, a na stražnjoj strani crvene
boje.
(4) Novčanom kaznom u iznosu od 300,00 kuna kaznit će se za
prekršaj vozač ako postupi suprotno odredbama ovoga članka
Dakle, jasno se navodi da se ova svjetla mogu koristiti u slučaju
smanjene vidljivosti. Kako se definira smanjena vidljivost? U
Zakonu jasno piše:
‘Smanjena vidljivost’ postoji ako zbog nepovoljnih
atmosferskih ili drugih prilika (magle, snijega, kiše, prašine,
dima i sl.) vozač ne može jasno uočiti druge sudionike u prometu
ili prometni znak na udaljenosti od najmanje 200 m na cesti izvan
naselja, odnosno od najmanje 100 m u naselju.
Dakle, u slučaju smanjene vidljivosti ili magle možete uključiti
svjetla za maglu. U Njemačkoj je malo drukčije pa, recimo,
stražnje svjetlo za maglu možete uključiti samo ako vidljivost
padne ispod 50 metara, a to uključuje samo maglu – ne i kišu te
snijeg.