POZITIVNE VIJESTI

TURISTIČKI BUM U MEĐIMURJU ‘Imamo više gostiju nego lani, bukirani smo do kraja ljeta’

Dok turističke regije diljem svijeta pate, u Međimurju profitiraju. Kako? Vrlo jednostavno — smislili su efektnu kampanju u kojoj turist za svakih potrošenih 250 kuna dobije kupon za besplatne usluge ili degustacije

Automehaničar Dragutin Žižek svojim je rukama
rastavio staru hrastovu kuću u selu Tumbri u okolici Zagreba,
prevezao dijelove u Međimurje i ponovno ih, kao lego-kockice,
sastavio. Svaka greda, svaki klin i čavao sjeli su na svoje
mjesto. Danas je to kuća za odmor “Stara hiža” u koju se dolaze
odmarati i Zagrepčani.

– Mi smo tu kuću zapravo uredili za sebe kao vikendicu. Suprugu
se dopala kad ju je vidio tijekom jednog poslovnog puta, kupili
smo je, dovezli ovamo u Selnicu prije desetak godina i počeli
iznajmljivati – priča Ružica Žižek
za Večernji list,
pokazujući rustikalnu drvenu kuću
prekrivenu slamom. Sve odiše nekom retro romantikom.

– Krovište je od ražene slame. Sami smo posijali raž, požnjeli i
uz pomoć majstora iz Koprivnice prekrili krovište. Lani smo
popravljali i stavili na kuću crijep, no ispod je ostala slama,
pa možemo reći da je to ekokuća, onakva u kakvoj su živjeli naši
stari. Materijali su iz prirode, drvo i slama. Unutrašnjost smo
namjestili i prilagodili današnjim uvjetima, uredili smo
kupaonicu koje nije bilo i doveli struju. Trudili smo se ostaviti
što više izvornoga. Kuhinja je plava jer je takva bila i ona
stara. Komoda u hodniku je izrađena kao replika komode moje
šukunbake. Gostima se to jako sviđa. Najviše nam dolaze domaći, i
to uglavnom iz Zagreba i Koprivnice. I naši domaći Međimurci –
kaže Ružica.

Upravo je domaćim gostima i namijenjena zanimljiva turistička
kampanja “Međimurje nudi više!”, koja upravo traje u Međimurju.

– Akcija donosi odlične rezultate jer nas je sve obuhvatila, i
male iznajmljivače i hotele i ugostitelje. Kao pojedinci ne
možemo uložiti toliko novca u reklamu. Nemamo budžet kao toplice.
A i mnogi Međimurci sad će vidjeti i možda se iznenaditi što sve
u Međimurju imamo za ponuditi. Mi samo delamo, ali kao da ne
znamo cijeniti ono što imamo. A i ova korona… Vidi se da smo
osvješteniji i da se bolje pazimo nego drugi, pa imamo najmanje
oboljelih – napominje Ružica.

Uz hashtagove “priroda”, “mir”, “tišina”, “vinograd”, “vina”…,
poduzetni su Međimurci dodali i hashtag “corona-free”. Da, u
vrijeme pandemije mamac za turiste postala je i dobra
epidemiološka situacija. Teško da će itko izračunati koliko je to
što se najsjevernija hrvatska županija bolje od ostalih nosi s
koronom utjecalo na nevjerojatne rezultate u broju dolazaka
turista i broju noćenja.

Od 15. lipnja do 15. srpnja zabilježeno je, naime, 5186 dolazaka,
dva posto više nego lanjske, “normalne” godine, i 12.887 noćenja,
što je samo tri posto manje nego prije godinu dana. Prosječno
vrijeme boravka gostiju je 2,48 dana, što znači da Međimurje više
nije destinacija za kratke posjete od nekoliko sati ili najviše
jedan dan. Odlični brojčani pokazatelji zapravo su, osim dobre
epidemiološke situacije, posljedica jednostavne, a efektne
kampanje “Međimurje daje više!” koju organizira Turistička
zajednica Međimurske županije u suradnji s LifeClass Termama
Sveti Martin i šezdesetak partnera iz javnog i privatnog sektora,
od ugostitelja i vinara do muzeja i udruga.

Umjesto natjecanja u spuštanju cijena koje bi onda dogodine teško
bilo ponovno dizati, ciljano su turistima ponudili dodanu
vrijednost. Za svakih potrošenih 250 kuna gosti dobiju kupon za
neku od stotinjak ponuđenih besplatnih usluga. U prvih mjesec
dana podijeljeno je više od 15.000 kupona! Evo kako to izgleda na
konkretnom primjeru. Gost koji odsjedne u kući za odmor Basium u
Selnici, smještenoj blizu “Stare hiže”, za potrošenih,
primjerice, 2000 kuna, dobije osam kupona. Može tako besplatno na
neki koncert (ako zbog korone ne bude otkazan) ili kazališnu
predstavu, može provesti sat vremena na radionici prirodne
kozmetike, vježbati jogu, provozati se turističkim vlakićem ili
uz vodstvo turističkog vodiča razgledati grad Mursko Središće. I
to nije sve, kako bi rekli u TV reklami. Svi gosti korištenjem
kupona sudjeluju i u nagradnoj igri.

– Jako smo zadovoljni s tom akcijom. Bilo bi mi drago da se
produlji i na ostatak godine. Gosti jako dobro reagiraju na
dodatne ponude – kaže Antonia Nesek, koja je s
Igorom Bogdanom ove godine otvorila Basium, vilu
za goste. I gosti dolaze. Tu su, eto, baš prošlog tjedna
ljetovali gosti iz Njemačke. Prije njih odmarali su se
Zagrepčani.

– Što ih najviše zanima? Pa, definitivno mogućnost da budu
izolirani od gužve u ovoj situaciji s koronom. Ovdje imaju svoj
mir. Kuća je smještena u goricama, pokraj vinograda, izdvojena je
od gužve. Imamo bazen, saunu, uslugu masaže… To su možda i
najvažnije stavke koje utječu na odabir lokacije za odmor –
pojašnjava Antonia, koja je radila kao voditeljica recepcije u
termama Sveti Martin. Po struci je magistra ekonomije, završila
je Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvo u Opatiji, i
ovo je, kaže, njezin životni poziv. I nekakav logičan slijed u
karijeri.

– Sretni smo jer imamo goste koji kod nas ostaju i po dva tjedna.
Bukirani smo cijeli srpanj, kolovoz i polovicu rujna, uz
mogućnost da se i to produlji – veli. Kuća je nova, na toj je
lokaciji prije bila drvena kućica. Gosti ne otkupljuju samo kuću,
nego cijelu parcelu, pa na raspolaganju imaju i “grill house” i
bazen. – Basium je u prijevodu s latinskog poljubac. Htjeli smo s
tim imenom postići da se ljudi osjećaju prigrljenima od prirode
koja ih okružuje – pojašnjava.

U Gornjem Koncovčaku u Svetom Martinu na Muri kuću za odmor
odlučila je prije dvije godine početi iznajmljivati
Marija Dobranić. Uredila ju je i ona, kao i
Žežeki, zapravo za svoj odmor, no bilo joj je žao da stoji prazna
jer posla uvijek ima, pa je odmor uglavnom na čekanju. Odlučila
ju je zato ponuditi u najam. S iznajmljivanjem objekata na moru
ima višegodišnje iskustvo, a sad se okušala i u kontinentalnom
turizmu.

– Ide, gosti samo dolaze. Vikendi su skroz puni, malo samo imam
problema s početkom tjedna. Većinom su to domaći turisti, ima
nešto malo Austrijanaca i Mađara. Mađari kad dolaze rijetko
izlaze iz kuće, ni do toplica ne idu. Imaju ovdje jacuzzi, šeću
se po prirodi i uživaju u miru. Austrijanci i Mađari ostaju po
tjedan dana, razgledaju Međimurje, odu i do Zagreba, a domaći
obično ostaju po dva do tri dana. Često iznajmljuju kuću za
rođendane i djevojačke večeri. Za to ima puno interesa. Imala sam
sve bukirano u ožujku, travnju i svibnju, ali morala sam sve
otkazati zbog pandemije – kaže, ali ne zdvaja. Vikendi su puni,
samo da je popune još ti dani od ponedjeljka do srijede…
“Lijepo uređena kuća i prijazna domaćica.

U neposrednoj blizini su terme Sveti Martin, gdje se možete
okupati i koristiti sportske terene. Lokacija je pogodna za
izlete. Međimurje je poznato i po dobroj gastronomiji”, nahvalio
ju je na Bookingu Slovenac Štefan. Gosti koji odluče potrošiti
novac u Međimurju, s kuponima u rukama mogu odabrati nešto s duge
liste. Mogu, na primjer, juriti na zip-lineu u Zasadbregu,
razgledati Centar dr. Rudolfa Steinera, oca antropozofije,
waldorfske pedagogije i biodinamičke poljoprivrede u njegovu
rodnom mjestu Donjem Kraljevcu, odigrati mini golf i obići palaču
Zrinskih u Čakovcu ili muzej naive u Prelogu, okušati se u
ispiranju zlata iz rijeke Drave u Donjem Vidovcu, degustirati
vina u nekoj od 20 vinarija na Međimurskoj vinskoj cesti,
razgledati oldtimer automobile u Selnici i nekropolu pod tumulima
u Goričanu, jahati konje na farmi Muškatljin, uživati u žuboru
vode na starom drvenom mlinu u Žabniku.

U Brezovcu se mogu kušati neke od 12 starinskih sorti jabuka,
među kojima su i mušanjke, kanade, bobovac, london peping,
renete, lesice i ciganičke, a u Svetoj Mariji provjeriti po čemu
je posebna svetomarska čipka. I još štošta drugo. Vodeći partner
u toj kampanji su LifeClass Terme Sveti Martin, gdje izvire
termalna voda stara 43.000 godina, s hotelom s četiri zvjezdice.

– Ova hvalevrijedna akcija nešto je potpuno novo i drugačije za
našu poslovnu nišu, no mi se kao tvrtka uvijek trudimo okretati
prema inovativnim idejama koje promoviraju Međimurje kao
turističku destinaciju, a time i same Terme Sveti Martin. Stoga
smo s veseljem pristali na suradnju, te promociju naše
destinacije na jedan drukčiji i vrlo zanimljiv način – kaže
generalni direktor Igor Nekić i dodaje da je
lijepo vidjeti kvalitetnu suradnju većeg broja partnera iz
različitih djelatnosti, koji žele pokazati da jedna kontinentalna
destinacija ima sve što joj je potrebno za uspješan turistički
proizvod.

– U ovom neobičnom vremenu u kojem živimo i sa svim problemima s
kojima se trenutno susrećemo, prvenstveno u turizmu, vrlo je
važno raditi na promociji naše destinacije kao mjesta za siguran
i bezbrižan boravak. No, mi smo željeli pokazati da možemo i više
od toga. Ovom akcijom ciljali smo na domaće goste, što se
pokazalo savršenim odabirom, jer smo već do sad uspjeli
kompenzirati pad broja stranih gostiju koji su posebnim
turističkim vaučerima zadržani u svojim državama – napominje.
Međimurci u borbi za svakog gosta izvlače sve adute.

Čak petina Međimurja je, ističu, dio UNESCO-ova rezervata
biosfere. Kad već spominjemo UNESCO, dodajmo da je i međimurska
popevka, a sačuvano ih je oko 20.000, uvrštena u riznicu
nematerijalne baštine. Županija je premrežena s više od 700
kilometara biciklističkih staza, ima odlične lokacije za ribolov,
od dviju rijeka i jezera do potoka i šljunčara, sveukupno oko
2200 hektara. I 66 vrsta riba. Rudi Grula, voditelj ureda
Turističke zajednice Međimurske županije, ističe da kontinentalni
turizam u Europi uvijek počiva upravo na domaćem gostu, a
koronakriza je samo pokazala koliko je domaći gost stvarno važan.

Kapaciteti u privatnom smještaju u Međimurju do rujna su uglavnom
popunjeni. Kuće za odmor s bazenima prve su planule. U špici
ljetne sezone, s obzirom na objektivne okolnosti, ostvariti
porast broja dolazaka je, napominje Grula, veliki uspjeh. Kako za
svakih potrošenih 250 kuna gost dobiva jedan kupon, može se
izračunati da je u prvih mjesec dana u Međimurju ostvarena
turistička potrošnja veća od četiri milijuna kuna. U usporedbi s
morskim destinacijama ni to, kao ni broj gostiju i broj noćenja,
nisu velike brojke, ali za najmanju županiju na krajnjem sjeveru
jesu. Kampanja je, pokazalo se, privukla 98 posto individualnih
gostiju.

– Zamišljeno je da kampanja traje tri mjeseca, a već u prvih
mjesec dana ostvarili smo 50 posto ciljeva. Planirali smo da se
mjesečno podijeli 10.000 kupona, a imali smo ih u prvih mjesec
dana već 15.000. Gledajte, naši partneri pristali su unaprijed na
to da turist koji dođe s kuponom kod njih neće ostaviti ni kune,
a oni će im ipak dati besplatnu uslugu. Na primjer, gost koji
prenoći u smještajnom objektu dobije za potrošnih 250 kuna kupon
koji je odlučio iskoristiti kod nekog vinara. Vinar tom gostu na
degustaciju besplatno ponudi svoja vina, znajući da taj gost kod
njega možda neće ništa kupiti. No u praksi se događa nova,
generirana potrošnja. Osim što će besplatno kušati vina, gost će
kupiti butelju, dvije, tri… I svi zadovoljni! Ni od jednog
partnera nismo dobili pritužbu, a nije bilo ni jedne jedine
reklamacije gostiju. U turizmu je za očekivati da će u dva do pet
posto slučajeva biti pritužbi, ali eto, mi ih zasad nismo
zabilježili – kaže Grula.

Raduje ga i to što je dio gostiju kupone sačuvao za neki drugi
posjet. – Vratit će se u Međimurje na jednodnevni izlet i
iskoristiti taj kupon, a i dodatno potrošiti – ističe. Župan
Matija Posavec kaže da su već u ožujku, na samom početku krize,
počeli raditi na kampanji i ove su godine programom turističkih
potpora osigurali 400.000 kuna, kao i dodatnih 100.000 kuna
namijenjenih turističkim agencijama. Kroz program je od 2011. do
danas dodijeljeno više od dva milijuna kuna bespovratnih
sredstava iz županijskog proračuna, a rezultat su 84 nova
turistička projekata i proizvoda. U ovoj godini na javni poziv za
dodjelu bespovratnih potpora pristigle su rekordne 33 prijave. Za
sufinanciranje su odabrana 22 projekta koja će dobiti ukupno
400.000 kuna.

– Ulažemo u razvoj cikloturizma, nove kušaonice i smještajne
kapacitete, a prvi put imamo nekoliko kreativnih potpora
namijenjenih promociji međimurskog turizma – rekla je zamjenica
župana Sandra Herman. Uz domaće, računaju, naravno, i na strane
goste koji će na putu prema moru nakon graničnog prijelaza
Goričan skrenuti s autoceste i zadržati se barem na jedan, dva
ili više dana u “horvatskom cvetnjaku”, kako se još naziva
Međimurje. Akcija “Međimurje daje više!” traje do 15. rujna, no
možda će se i produljiti. Kako im je krenulo…

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije