Ako je tlak u gumi prenizak, bočne stijenke su mnogo fleksibilnije, dijelom naliježu na asfalt i stvaraju puno više topline
Iako se pucanje guma, ako nisu dovoljno napumpane, može dogoditi
u bilo koje doba godine, kombinacija vrućine i preniske količine
zraka u gumama čini ih posebno sklonima pucanjima tijekom ljeta.
Tijekom vožnje bočne stijenke guma se savijaju te je površina
gume na asfaltu veća, dolazi do povećanog trenja, što povisuje
njihovu temperaturu. Ako je tlak u gumi u skladu s propisanim,
tada je stvorena toplina minimalna. No, ako je tlak u gumi nizak,
bočne stijenke su mnogo fleksibilnije, dijelom naliježu na asfalt
i stvaraju puno više topline. Dodajte tome ljetno sunce, odnosno
visoku temperaturu asfalta i na kraju se guma može raspasti.
Nacionalna uprava za sigurnost prometnica na cestama Amerike
(NHTSA) procjenjuje da se svake godine dogodi najmanje 11.000
sudara koji su povezni s neispravnošću guma, pri čemu su 733
osobe smrtno stradale u 2016. godini. Nisu sve ove nesreće
bile zbog pucanja guma, ali ovi defekti svakako su doprinijeli
tom broju i utjecali na sudare.
Dakle, napumpajte gume do preporučene vrijednosti navedene na
naljepnici s informacijama o tlaku u gumama koja se nalazi
najčešće na vratima vozača, u unutrašnjoj strani poklpoca
spremnika za gorivo ili u priručniku za upotrebu vozila. Često
pregledavajte gume, barem jedanput mjesečno. Svaka guma treba
biti pravilno napuhana i ne smije imati ispupčenja, ogrebotine,
posjekotine ili oštećenja nastala uslijed udara prilikom udara u
rupu ili rubnik.
Također, kao savjetuje portal revijahak.hr, najbolje je provjeriti tlak u
gumama kada je automobil hladan, odnosno ako nije vožen ili je
vožen na kratkoj udaljenosti. S dužom vožnjom može se poremetiti
tlak guma.