Sigurnost vožnje

VAŽAN DIO SIGURNOSNE OPREME Kako funkcionira sustav automatskog kočenja u slučaju nužde?

Uz pomoć radara ili lasera skenira se područje ispred vozila, a senzori kontinuirano u vožnji nadziru prostor

Sustav automatskog ili autonomnog kočenja u slučaju nužde
prisutan je na sve više novih automobila. Njegova je funkcija da
upozorava i korigira pogreške vozača, odnosno kasno kočenje i
nalet na drugo vozilo, odnosno pješaka ili biciklista. Jedan od
uvjeta za dobivanje pet zvjezdica na Euro NCAP testu je i da
automobil u serijskoj opremi ima ovaj sustav, piše portal
revijahak.hr.

Kako radi AEB? Uz pomoć radara ili lasera skenira se područje
ispred vozila. Senzori kontinuirano u vožnji nadziru ovaj
prostor. Kod nekih vozila u funkciji AEB sustava su i kamere koje
uočavaju pješake na rubovima kolnika, odnosno nogostupa. Svi
prikupljeni podatci potom se analiziraju pomoću složenih
algoritama u djelićima sekunde. Procjeni li računalo da bi moglo
doći do sudara prvo se šalje zvučno i vizualno upozorenje na
instrumentnoj ploči, a potom, ako vozač ne reagira, slijedi i
automatsko kočenje.

Putujte li visokim brzinama, AEB vjerojatno neće uspjeti potpuno
zaustaviti vozilo prije sudara (značajno će ga usporiti), ali u
gradskim uvjetima, pri niskim brzinama veće je vjerojatnost da će
u tome uspjeti. Druga, ne odveć pohvalna strana ove tehnologije,
je da se ponekad zna uključiti bez realne opasnosti u prometu.
Pogotovo je to izraženo u gradskim uvjetima.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije