Istraživanje i usporedba zaključnih ocjena iz matematike na kraju školske godine 2018./2019. i nastavne godine 2019./2020. napravljena je na temelju podataka iz dvanaest škola Međimurske županije i Varaždinske županije gdje imamo ukupno 140 razrednih odjela s 2502 učenika.
Nastavna godina 2019./2020. bila je prilično bremenita. Nakon štrajka učitelja krajem 2019. godine od 16. ožujka 2020. počela je nastava kod kuće. Za razrednu nastavu ona je potrajala do 11. ili 25. svibnja, dok je za predmetnu nastavu trajala do kraja nastavne godine 26. lipnja. Učenici predmetne nastave kod kuće su proveli oko 70 nastavnih dana i za to vrijeme imali oko 60 sati matematike, ovisno o školi koju su pohađali. To je oko 40 % ukupnog broja nastavnih dana i godišnjeg fonda sati matematike.
Bilo je pitanje na koji način napraviti provjeravanje, vrednovanje i ocjenjivanje da ono bude valjano, objektivno, realno i u skladu s novonastalom situacijom. Kako god učitelji organizirali vredovanje dio učenika je iskoristio prigodu i snašao se putem različitih kanala kako da pomognu jedni drugima, a često su u takvim načinima rada sudjelovali i članovi obitelji ili prijatelji.
Nastavna godina je završila i zanimljivo je za pogledati ima li
kakvih razlika u konačnim ocjenama iz nastavnog predmeta
matematike na kraju prošle školske godine 2018./2019. koja je
odrađena na uobičajen način uživo u učionicama ili na kraju ove
nastavne godine 2019./2020. kada je u predmetnoj nastavi od
sredine ožujka do kraja lipnja odrađena u virtualnim učionicama
te nešto kraće uz male ekrane u razrednoj nastavi.
Na temelju podataka iz dvanaest škola iz Međimurske županije i
Varaždinske županije gdje je napravljena usporedba konačnih
zaključnih ocjena iz matematike imamo ukupno 140 razrednih odjela
s 2502 učenika. Do pada konačne ocjene došlo je kod 61 odjeljenja
(44 %), kod 19 odjeljenja je bila jednaka ocjena ili se
razlikovala tek za stotinku ili dvije (13 %) i do rasta ocjena je
došlo kod 60 odjeljenja (43 %). Vrijedi još naglasiti kako se
rast i pad često razlikuju tek za desetinku ili dvije tako da
ukupno gledajući nije bilo većih promjena na razini cijelog
razrednog odjeljenja.