U malo drugačijem formatu razgovara, autom smo prošli od Donje Dubrave sve do Murskog Središća i obišli neke od infrastrukturnih projekata koji su u tijeku
S aktualnim ministrom gospodarstva, poduzetništva i obrta u Vladi
Republike Hrvatske, snašim Međimurcem Darkom
Horvatom, ujedno i kandidatom za Hrvatski sabor u III.
izbornoj jedinici na nedjeljnim parlamentarnim izborima
razgovarali smo o svemu što je učinjeno u protekle 4 godine na
prostoru Međimurske županije. U malo drugačijem formatu
razgovara, autom smo prošli od Donje Dubrave sve do Murskog
Središća i obišli neke od infrastrukturnih projekata koji su u
tijeku. U nastavku pročitajte izvatke iz razgovora koji u
cijelosti možete pogledati u videu.
Koji su projekti provedeni u Donjem Međimurju i
Prelogu?
Prvi moj zadatak bio je, kao što su to imali gradovi Mursko
Središće, Prelog, Čakovec, u Donju Dubravu donijeti poduzetničku
zonu. Zašto bi naši ljudi iz Dobrave putovali na posao u druga
mjesta ili krajeve? Jedna velika većina njih svoje radno mjesto
našlo je u firmama koje rade upravo u Donjoj Dubravi. Napravili
smo jednu malo poduzetničku zonu pred mostom koji spaja dvije
županije. Brzo smo je popunili, stvorili infrastrukturu, doveli 4
investitora, otvorili 20-ak radnih mjesta i tad se pokazalo da
samo na dobrom putu. Što je to značilo? Da od države moramo
tražiti dodatno zemljište i infrastrukturom opremiti još jednu
poduzetničku zonu i danas kad prolazite od Donje Dubrave do
Kotoribe imamo jednog respektabilnog proizvođača sokova JIL,
farmu Agromeđimurja, s još jednom ne samo hrvatskom već europski
poznatom firmom AlfaCar. Dakle, stotinjak radnih mjesta,
stotinjak Dobravčana, Kotoripčana, Svetomarčana koji ne putuju
prema Čakovcu, već rade u Donjoj Dubravi
U Kotoribi smo napravili novu školu i novu sportsku dvoranu. Pred
koji dan završen je i dječji vrtić, stavljena u funkciju
nova poduzetnička zona. Dugoročno, Kotoriba ima želju mostom
povezati Međimurje i Hrvatsku sa susjednom Mađarskom. Hrvatske
ceste preuzele su i taj projekt i siguran sam da će kroz koju
godinu biti ishođena građevinska dozvola.
Kad prođete Svetu Mariju, Cirkovljan, Čakovec i prije nego
stignete do Preloga, svugdje vidite projekte koji su stvorili
preduvjete da se i u tim mjestima danas živi bolje nego je to
bilo prije 4 ili 5 godina. Rekonstruirane sve općinske zgrade,
izgrađeni dječji vrtići, evo i Cirkovljan i Draškovec, Sveta
Marija, Mihaljevec dobili novu LED rasvjetu. Dakle, iz godine u
godinu ovdje niču novi projekti, koji nisu isključivo plaćeni
izvornim proračunskim sredstvima tih mjesta ili općina.
Prelog je danas jedna specifična sredina u koju se doseljavaju ne
samo mladi ljudi iz Dobrave, Goričana ili Vidovca, već i ljudi iz
Slavonije, pa čak i iz Like. Prelog je danas prepoznat kao oaza
novih radnih mjesta, investicija, gotovo pune dvije poduzentičke
zone, europskim sredstvima izgrađen poduzetnički centar,
napravljen novi dječji vrtić jer kapaciteta u starom više nije
bilo, u punu funkciju stavljena srednja strukovna škola i kad bih
sad krenuo nabrajati. Prelog je danas međimurski centar
poduzetništva
Kako bi povukli paralelu između Preloga i
Čakovca?
Prelog je za mene grad u kojem sam dnevno, gdje gradonačelniku
Kolareku maksimalno pomažem oko razvoja i projekata koji se
događaju, ali ono što je vrlo interesantno – obično vele da u
politici svak gleda svog. Ja i u ovim izborima branim boje HDZ-a,
ali gospodin Kovač kao gradonačelnik grada Čakovca ima veliku
podršku u projektima koji se ovdje provode, ne samo Vlade
Republike Hrvatske i Ministarstva gospodarstva, poduzetništva i
obrta, već i mene osobno. Četiri velike investicije koje se danas
ovdje događaju daju priliku i gospodinu Kovaču da jednostavno
kaže “hvala lijepa”. Čakovcu to treba, Međimurju to treba i zbog
toga nema nikakvog prijepora oko toga što sam ja član Hrvatske
demokratske zajednice, a gospodin Kovač član SDP-a.
Koja su to četiri velika projekta?
Završili smo prvu fazu najvećeg međimurskog infrastrukturnog
projekta, to je prva faza sjeverne čakovečke obilaznice. Taj
projekt financiraju Hrvatske ceste, dakle ni Grad Čakovec ni
Međimurska županija nemaju participaciju u njemu. Gotovo 35
milijuna kuna vrijednosti prve faze, ugovaraju se druga i treća
faza, tako da sam siguran da negdje do drugog ili trećeg mjeseca
sljedeće godine sjeverna obilaznica u punoj funkciji. Nakon toga,
veliko gradilište kao žila kucavica samoga grada – nadvožnjak o
kojem već 25 godina slušam kako je to projekt koji netko treba
rekonstruirati. Došli smo čak i u jednu fazu da je nadvožnjak
postao opasan za one koji se po njemu voze. Opet Hrvatske ceste
uskaču, protekle godine daju 12 milijuna kuna. Gradilište koje će
uskoro biti gotovo dati će jedno potpuno novo ruho izgledu
Čakovca. Također, jedna privatna investicija koju smo imali
prilike i pomoć je izgradnja nove škole i sportske dvorane
Srednje škole Čakovec. Položili smo kamen temelja, radovi su
krenuli, investicija teška 55 milijuna kuna. Radovi u
poduzetničkoj zoni koje Ministarstvo gospodarstva financira s
otprilike 12 milijuna kuna su otprilike negdje u polovičnoj fazi.
Do kraja godine poduzetnička zona će biti proširena, 8 parcela
spremnih za nove investitore. Dakle, uz još neke manje projekte
poput vrtića u Ivanovcu i sam grad Čakovec konačno je postao
veliko gradilište.
Grad Mursko Središće, poznat je i kao grad rudara, po
čemu biste ga Vi istaknuli?
Po graničnom prijelazu u centru grada. To ne dolikuje jednom
pravom gradu i to ćemo ispraviti. Izmjestit ćemo taj granični
prijelaz, napraviti novi most i zaobilaznicu, tako da ove
postojeće prijetnje kamiona više neće biti u centru Murskoga
Središća. Ovdje se malo zakasnilo s razvojem poduzetništva. To se
promijenilo dolaskom Dražena Srpaka na mjesto gradonačelnika. U
funkciju smo stavili poduzetničku zonu, ona je već gotovo puna i
paralelno smo u zadnjih 7-8 godina grad razvijali u segmentu
kulture i poduzetništva. Poduzetnička zona koje je uvelike bila
dio šumskog zemljišta priveli smo svrsi, 10-ak poduzetnika, među
njima gospodin Sobočan kao jedan od najvećih investitora na ovom
području i ne samo segment poduzetništva. Ovdje smo također
napravili i novi vrtić, rekonstruirali Društveni dom, cestovna
infrastruktura iz godine u godinu je sve bolja i bolja. Najveća
investicija svakako je aglomeracija – 250 milijuna kuna za sustav
odvodnje sigurno će podići standard života u Murskom Središću.
Ovdje pratimo istu filozofiju kao i u drugim mjestima – korak po
korak, investiciju po investiciju i Mursko Središće također
izgleda potpuno drugačije nego prije 7-8 godina.
Ono čime sam u ovom trenutku posebno ponosan – Međimurje u ovom
trenutku ima europsku zastupnicu, imamo zastupnika u Hrvatskom
saboru, već drugi put imamo ministra, vrijedne ljude zaposlene po
ministarstvima i nekim drugim institucijama, tako da se za glas
Međimurja u Zagrebu ne treba brinuti.