Poželjno je, ako je to moguće, da se motor ostavi da radi u leru te da se isključi klima. Ako nemate malu djecu u autu uključite grijanje i ventilator namjestite na najveću brzinu
O jednom od čestih problema na putovanjima s automobilom govori
mehaničar u sustavu HAK-a, Ivan Sinković.
– Pregrijavanje motora se u pravilu najčešće dogodi na mjestima
na kojima to najmanje želimo, autocesti ili na nekom mjestu gdje
se nemamo kamo skloniti. Ako se ipak nađete u takvoj
situaciji evo nekoliko savjeta. Kada kazaljka temperature
uđe u crveno polje pogrešno je odmah ugasiti motor, jer tada
prestaje cirkulacija rashladne tekućine (antifriza, motornog
ulja) te se stvori visoka temperatura, koja može dovesti do
oštećenja motora. To posebno vrijedi za turbomotore jer se
turbina hladi uljem, a radi na visokoj temperaturi.
Što učiniti?
– Poželjno je, ako je to moguće, da se motor ostavi da radi u
leru te da se isključi klima. Ako nemate malu djecu u autu
uključite grijanje i ventilator namjestite na najveću brzinu,
tako ćete značajno rashladiti motor. Ako je moguće otvoriti
poklopac motora. Nikako ne otvarati čep rashladne tekućine, jer
tekućina je pod visokim tlakom a temperatura rashladne tekućine
je visoka pa bi kod naglog otvaranja čepa moglo doći do ozbiljnih
opeklina.
U slučaju da nemate kazaljku za temperaturu i da vam je auto
zakuhao, odnosno počeo izbacivati rashladnu tekućinu, treba odmah
ugasiti motor. Zato prije svakog duljeg putovanja treba
provjeriti stanje i količinu rashladne tekućine i nivo ulja u
motoru.
Izvor: revijahak.hr