Procjena stručnjaka je da značajne količine virusa ne mogu ući u kabinu
Jedno od ključnih pitanja današnjice je zaustavljaju li filtri
kabine automobila koronavirus? Odgovor nije tako jednostavan.
Naime, da bi sustav filtara automobila u cijelosti zaustavio
prodor koronavirusa u kabinu morao bi biti opremljen HEPA
filtrima (High Efficiency Particulate Air Filter), koji se
sastoje od gustih fibra-vlakana i mogu zaustaviti i najmanje
lebdeće čestice.
Takve filtre najčešće nalazimo u prostorima poput kino-dvorana i
sličnih zatvorenih površina s ventilacijom. Njihov problem je da
zbog povećane gustoće reduciraju protok zraka, pa je potrebna
veća površine filtra i snažniji kompresor. U većini današnjih
automobila nema prostora za tu konstrukciju. Jedni proizvođač
automobila koji se odlučio na ugradnju HEPA filtra je Tesla, a
prvi model u koji je ugrađena te tehnologija je Model S.
No, što je sa svim ostalim automobilima? Pročitajte što o svemu
misli Anders Löfvendahl, ekspert za kvalitetu
zraka u kabini vozila, zaposlen u Volvu:
– Ne vidim rizik u vožnji! Prolaznici obično ne kašlju direktno u
usisnik zraka automobila. Također, virusi u zraku uglavnom ne
putuju samostalno nego se vežu za sitne kapljice vode i po mom
mišljenju filtri automobila će zaustaviti te kapljice.
Procjena stručnjaka je da značajne količine virusa ne mogu ući u
kabinu i za takvo što bi bilo potrebno da se zaražena osoba
nakašlje u usisnik zraka ili da automobilom prođete kroz pravi
oblak koronavirusa u zraku, a ta je koncentracija gotovo
nemoguća.
Također, kako savjetuje portal revijahak.hr, ne biste trebali zatvarati
dotok svježeg zraka u kabinu vozila. Izbjegavajte recirkulaciju
zraka jer će vam tako porasti količina bakterija i virusa u
kabini, a smanjit će se razina kisika. Ni jedno ni drugo nije
dobro!