Nitko od zaustavljenih nije bio preglasan, a svaki dan ih čujemo…

Nitko od zaustavljenih nije bio preglasan, a svaki dan ih čujemo…

– Svako vozilo ima homologirane vrijednosti koje je proizvođač propisao, pa ako vozilo izlazi iz tih vrijednosti, onda je tehnički neispravno – kaže Luka Dorić iz tehničkog odjela Centra za vozila Hrvatske

Neodgovorni vozači dosad su strahovali od kazni za nepropisnu brzinu, nepridržavanje prometnih pravila i vožnju u pijanom stanju, no malo tko zna da policija ima mogućnost mjeriti i – buku. I poslati vozila na izvanredni tehnički pregled.

Vozači sa serijski proizvedenim ispušnim loncima ne trebaju se plašiti mjerača buke jer teško da će prijeći granicu koju za vozila propisuje zakon. A što je to pretjerana buka znaju stanari Mihovljanske i Ulice ZAVNOH-a u Čakovcu, koji su se žalili na preglasna vozila. Policijska uprava međimurska nije se oglušila na njihove vapaje, no malo je zakasnila. Akciju mjerenja buke organizirala je sad kad motociklista, koji stvaraju najviše buke, više gotovo i nema na cestama!

– Usmjerili smo se na automobile, a motocikle i mopede kontrolirat ćemo onda na proljeće iduće godine – kaže policijski službenik koji se s kolegama i djelatnicima Centra za vozila Hrvatske i stanice za tehnički pregled Posavec provodio preventivnu akciju mjerenja emisije buke.

– Svako vozilo ima homologirane vrijednosti koje je proizvođač propisao, pa ako vozilo izlazi iz tih vrijednosti, onda je tehnički neispravno. Razina buke najviše ovisi o tome je li vozilo prerađivano. Ako je netko stavio zamjenski ispušni lonac i cijev, onda takvo vozilo najviše i buči. Obično je to kad ljudi sami nešto rade preinake i ne uzimaju homologirane zamjenske auspuhe koji zadovoljavaju propise – kaže Luka Dorić iz tehničkog odjela Centra za vozila Hrvatske. Nije propisana obveza mjerenja emisije buke na samom tehničkom pregledu. Stvar je subjektivne procjene nadzornika koji, ako stigne, buku koja mu se učini prevelikom mora mjeriti izvan stanice. U praksi se to rijetko događa, no ako vozilo “padne” na mjerenju, ne može proći tehnički.

Granice buke propisuje sam proizvođač, a tolerira se pet decibela odstupanja. Na primjer, ako Ford Fiesta od 29 kW proizvodi 70 decibela, buka ne smije biti veća od 75. Motocikl s radnim obujmom više od 175 kubičnih centimetara ne bi smio bučiti više od 80 decibela.

– Preinake su češće na motociklima, no ima ih i na automobilima, posebno kod onih koji se bave tzv. tuningom. Oni znaju mijenjati auspuhe i to zna biti dosta glasno – kaže L. Dorić. Naravno, i starost vozila igra veliku ulogu.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije