Život s virusom

RAVNATELJI SREDNJIH ŠKOLA ‘Maturanti najljepši dio završetka školovanja neće završiti norijadom i maturalnom zabavom’

Jedno od bitnih pitanja koje će postaviti svi roditelji, naravno i sami učenici, je kako će se vrednovati njihovo znanje

O tome kako funkcionira sustav online škole u današnjoj emisiji
Život s virusom razgovarali smo razgovaramo sa Sandrom
Breka – Ovčar
, ravnateljicom Gimnazije Josip Slavenski
Čakovec i Tomislavom Gregurom, ravnateljem
Srednje škole Prelog.

Gospođo Breka, s obzirom na to da komuniciramo putem
Skypea, da dobivamo odgovore putem mobitela, da škola ide on-line
sve se nekako digitaliziralo, da li ste to očekivali prije šest
mjeseci?

– Definitivno ne. Da mi je netko prije šest mjeseci rekao da ćemo
sve raditi od doma preko platformi koje smo neke po prvi puta
otvorili i upoznali rekla bi nemoguće nisi u pravu. Međutim s
druge strane moram odati priznanje svim zaposlenicima Gimnazije
Josip Slavenski Čakovec, jednako tako i učenicima koji su preko
noći obavili ovaj proces transformacije, prebacili se u e-školu u
virtualne učionice. Pokazali smo da možemo mobilizirati sva svoja
znanja i vještine, nadograđivati ih svakoga dana i pokazati da
nastava ide dalje jednako kvalitetno kao i u stvarnim fizičkim
učionicama. Nakon četiri tjedna zadovoljni smo radom. Učenici su
uhvatili svakodnevnu rutinu i to je zapravo bio naš cilj da
održimo visoki stupanj kvalitete poučavanja i svakoga dana radimo
da to bude što bolje i kvalitetnije.

Gospodine Gregur kakva su vaša iskustva u Srednjoj školi
Prelog? Koliko imate povratnih informacija učenika i roditelja,
što kažu oni, a što kažu vaše kolege?

– Nama to nije bila neka novost jer smo mi već dvije godine pilot
škola “Škola za život” tako da je nama bilo to malo olakšano.
Unaprijed smo stvorili našu platformu preko koje radimo, ali
imamo različitu strukturu učenika, od opće gimnazije, do djece s
posebnim potrebama, trogodišnja zanimanja raznih strukovnih
zanimanja pa smo ih morali pripremiti za ovaj način rada.
Uspješno smo sve obavili, stalno smo s njima u kontaktu i nastava
ide redovito. Čak i učenici koji imaju praktičnu nastavu rade je
doma. Učenici koji nisu imali materijalna sredstva dali smo im
tablete i laptope i sve funkcionira.

Jedno od bitnih pitanja koje će postaviti svi roditelji,
naravno i sami učenici, je kako će se vrednovati njihovo znanje.
Ministarstvo je dalo neke preporuke i smjernice kako bi se
ocjenjivanje trebalo sprovoditi objedinjeno u nekih desetak
točaka. Koliko su te smjernice prezentirane vama i kada će taj
sustav ocjenjivanja zaživjeti u školama?

Breka: Dobili smo na vrijeme dokument koji je prilično opsežan, i
moram reći da nema nikakvih nedoumica i nejasnoća. Moram
istaknuti da smo mi do 16. ožujka, usprkos štrajku, odradili 105
radnih dana u fizičkim učionicama, što predstavlja 60% nastave za
prve, druge i treće razrede, odnosno 66% nastave za maturante.
Ako uzmemo u obzir da smo veći dio ocjene zaradili u fizičkoj
učionici i da će ove dvije ocjene učenici dobiti za svaki
predmet, prema naputcima Ministarstva za odgoj i obrazovanje,
smatram da neće biti problema oko zaključivanja ocijene.

Gospodine Gregur kako ćete vi ocjenjivati praktična
kulinarska dostignuća svojih učenika?

Gregur: I ih stalno ocjenjujemo. Imamo jedan program preko kojeg
su učenici i nastavnici stalno u kontaktu. Kada nastavnik daje
zadatak koji ide prema planu i programu, učenici ga kod kuće
odrade i tako ga ocjenjuju. Tu dolazi do izražaja kreativnost
kako učenika tako i nastavnika. Smatram da ovo nije loša stvar,
jer ćemo ovaj način rada, on-line način, idućih godina tako
raditi. (više pogledajte u videu od 21:45 do 23:40 minute)

Maturantima su draže maturalne povorke i maturalne fešte
i zabave, kojih ovih godina vjerojatno neće biti te će generacija
biti uskraćena za to, a tu je i sam proces održavanje mature koja
je trebala započeti s esejom 16. svibnja, a ovih dana čitamo
različite modele za maturu. Kakva je satnica, kakvi su planovi
imate li informacija?

Breka: Precizne informacije još uvijek nemamo, nismo ih dobili.
Prvo što se tiče upisa u prve razrede, cijelu kampanju za upise
ćemo napraviti online, koristit ćemo sve potrebne mreže i
društvene kanale kako bi doprijeli do svojih budućih učenika,
upisi su već godinama online tako da ne vidim da bude problem da
se upisi provedu. Žao mi je zaista što ovogodišnji maturanti
najljepši dio završetka školovanja ne mogu i neće završiti
norijadom, maturalnom zabavom. Naša je već propala jer smo je
trebali imati 4. travnja. Kako stvari stoje trebat ćemo se na
duže vrijeme prilagoditi ovakvim okolnostima i u nekim drugim
oblicima druženja u užem krugu istu tu radost podijeliti koju
bismo dijelili u većoj masi. Matura neće započeti s esejom 16.
svibnja, ali mi smo spremni za održavanje mature do sada je
trebao biti razmak među učenicima na metar, ako se sada stavi na
dva metra samo ćemo prorijediti broj učenika po učionicama,
povećati broj dežurnih nastavnika te kontrolirati ulazak u školu.
Mislim da mi to možemo izvesti vrlo kvalitetno u rokovima koje
nam da Ministarstvo.

Gregur: Mi ćemo biti spremni na sve opcije kada dobijemo detaljne
datume mi ćemo biti pripremljeni za maturu. Učenici će svoj
završni rad raditi vjerojatno od kuće, ali čekamo sve informacije
od našeg ministarstva bit ćemo pripremljeni i naši mentori i
profesori također i učenici tu ne bi trebalo biti problema,
spremni smo kao i svake godine, ovo je nešto drugačija godina no
pripremili smo se te očekujem dobre rezultate. 

Ovih dana se govori o smanjenju plaća prosvjetnim
radnicima, imate li informacije o tome te kakav je vaš osobni
stav o tome? 

Breka: Informacija još uvijek nemamo, čekamo da se na razini
Vlade donesu odluke koje će zasigurno pogoditi i javne službenike
i zaposlenike u školama, svjesni smo da je situacija svima teška
pogotovo u gospodarstvu te da ne možemo očekivati  da ćemo
proći neokrznuto, mislim da moramo pokazati solidarnost s onima
koji su najizloženiji, ali s druge strane moram reći da se obim
poslova nastavnika u ovim novim okolnostima nije smanjio i to je
vrlo bitna poruka.

Gregur: Ne zna da li će se smanjiti plaće i neću prognozirati.
Naši nastavnici zaista rade cijele dane, dolaze do svojih
učenika, nastavnik nije zvanje, nije zanimanje to je život oni
rade i žive taj život 24 sata i sad ih tu kresati financijski ne
bi bilo fer, ali ako ćemo svi podnijeti teret onda ćemo svi
jednako podnijeti teret. Treba struci i znanju dati priliku i ovo
je sada to vrijeme!

Cijeli razgovor pogledajte u videu.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije