Prodaja automobila mnogima je muka. Uvijek je teško prihvatiti činjenicu da automobil u većini slučajeva manje vrijedi nego kad je kupljen, a i moramo se boriti s brojnim pregovaračima koji konstantno spuštaju vrijednost
Osim toga, svima je u interesu što prije prodati automobil po
povoljnoj cijeni, ali i to se ponekad zna odužiti na čak nekoliko
mjeseci. Stoga Vam portal jutarnji.hr/autoklub donosi deset
korisnih savjeta što raditi i što ne raditi prilikom kupovine
automobila.
Određivanje vrijednosti automobila
Vrijednost automobila ovisi o brojnim faktorima. To mogu biti
starost, kilometraža, stanje, tehnička ispravnost, oprema, ali i
vaša lokacija. Mnogi prodavači često će odokativno procijeniti
vrijednost automobila, a upravo tu dolazi do greške. Vrlo je lako
napraviti pogrešnu procjenu, pa će prodavač ili izgubiti na
vrijednosti ili postaviti cijenu po kojoj nikad neće prodati
automobil. Stoga je uvijek dobro, prije stvaranja oglasa,
pogledati slične automobile na oglasniku te procijeniti neku
vrijednost koja bi bila relevantna s konkurencijom.
Mjesto prodaje
Brojni ljudi još uvijek imaju naviku prodaje automobila na
sajmištima poput zagrebačkog Hrelića ili pak lijepe natpise na
stakla vozila s informacijama o prodaji. Takav pristup vrlo često
se pokazao lošim jer prodaja možda kraće traje, ali dobije se
znatno manja vrijednost. S druge strane, postavljanje oglasa na
internetske platforme poput Facebooka, foruma ili različitih
oglasnika pokazao se znatno isplativijim jer može doprijeti do
više potencijalnih kupaca. Više potencijalnih kupaca znači i veća
vrijednost samog automobila.
Fotografije vozila
U oglase je uvijek dobro staviti što više fotografija visoke
rezolucije. Osim što je poželjno da se automobil vidi u cijelosti
sa svih strana, poželjno je slikati i različite detalje. Također
je preporučljivo slikati i nedostatke automobila, jer će krajnji
kupac onda imati manje stavki za skidanje cijene. Najgore je kad
prodavači stave tek dvije ili tri fotografije niske rezolucije
ili pak stave generičku fotografiju s interneta. Samim time
prodavač će si osigurati da skoro nitko neće niti pogledati
oglas.
Opis vozila
Uzmite si vremena i sastavite kvalitetan opis vozila koje
prodajete. Na tržištu postoje stotine automobila poput Vašega te
uvijek je bitno istaknuti zašto je baš taj automobil posebniji od
drugih. Ne treba pisati romane, ali bitno je opisati što se
prodaje, kakav je automobil, što nudi, zašto je bolji od drugih
te kakva mu je povijest. Navedite koliko kilometara je prešao
automobil, što ima od opreme te što sve treba napraviti na njemu.
Pravi kupac uvijek će cijeniti dobar i pismen opis.
Čistoća vozila puno govori o vlasniku
Svaki potencijalni kupac voli vidjeti besprijekorno čist
automobil. Stavite se u njegovu poziciju. Ako na oglasu vidite
automobil koji je neuredan, blatnjav ili pun dlaka, vjerojatno
nećete ni pomisliti da ga idete pogledati. Čistoća automobila na
fotografijama često govori o tome kako je njegov vlasnik
prethodno održavao isti. Osim toga, kvalitetno opran automobil
može mu znatno podići vrijednost. Samo pripazite da auto nije
mokar na slikama jer bi to moglo ukazivati na matiranu boju.
Detaljno počistite unutrašnjost prije prodaje
Iako mnogima zvuči nestvarno, nerijetko se događa da prodavačima
ostanu bitni dokumenti u automobilu koji su upravo prodali. Kupci
su u novim vozilima znali pronalaziti od raznih računa pa sve do
kreditnih kartica i osobnih dokumenata. Ako ne poznajete kupca
kojemu prodajete automobil, čest je slučaj da ćete ostati bez
svega što je u vozilu i ostalo, pa je vrlo bitno pripaziti.
Popravljanje vozila prije prodaje
Mnogi prodavači htjet će popraviti svaku sitnicu na svojemu
vozilu kako bi prilikom prodaje izgledali što bolje te da bi
dobili na vrijednosti. No troškovi popravljanja često mogu
prekoračiti dobivenu vrijednost, što znači da će prodavač zapravo
dobiti manje. Uvijek je dobro vidjeti što se prethodno isplati
popravljati, a što ne, te je onda prilikom pisanja oglasa dobro
suočiti potencijalnog kupca s troškovima koji bi ga mogli
očekivati.
Laganje o stanju vozila
Iskrenost je iznimno bitna u životu, a jednak je slučaj i s
prodajom automobila. Ako pokušavate sakriti određene elektroničke
ili mehaničke probleme, oni će izaći na vidjelo kad tad. Također,
ako je automobil bio u nesreći, postoji velika šansa da se i to
otkrije. Ako navedete mane u oglasu, kupac će doći pripremljen na
određene troškove, a ujedno će imati i manje mogućnosti za
smanjivanje cijene. Tako ćete prodati automobil mirne duše, a
kupac će točno znati što je dobio.
Čuvanje podataka o održavanju
Skoro svi na ovim prostorima imaju jednog svojeg mehaničara koji
neće izdavati račune, ali će jeftinije obaviti posao. Bez obzira
na to, bitno je imati barem nekakav dokaz o redovitom održavanju
automobila. To mogu biti ili računi iz servisa ili barem računi
od kupljenih dijelova. Svakome kupcu bitno je vidjeti dokaze da
je automobil redovito održavan kako bi bio siguran da ga ne
očekuju preveliki troškovi odmah nakon kupovine.
Pripremite se za postupak prodaje
Brojni prodavači nemaju nikakvog iskustva s prodajom automobila
pa zbog samog postupka mogu biti nervozni. Često se dogodi da
zbog takve nervoze zaborave potpisati neki dokument ili
jednostavno prodaju automobil po nižoj cijeni od željene, pa je
uvijek bitno dobro se pripremiti za cijeli postupak. Dosta često
je dobro imati i osobu pored sebe koja je iskusnija s takvim
postupcima. No jedno je jasno – nitko Vas ne može natjerati da
prihvatite znatno manju ponudu od željene te da dolazite na
mjesto gdje se nećete osjećati sigurno.