NOVE NAVIKE KUPACA

VIDEO Kupnja u doba korone: ‘Bilježimo veliki interes za online kupnju, potražnja je rasla i do deset puta’

Novi načini kupovine, oni preko interneta i dostava na vrata, čine se sve atraktivnijima

Odluke nacionalnog stožera o zabrani okupljanja i rada trgovina
promijenile su štošta pa i navike kupaca. Čak 22 posto kupnje
odvija se online, iz fotelje se naručuje dostava, ali i košarica
po koju se odlazi na dogovorenu adresu. Nema redova ni
nepotrebnog rizika, piše RTL.

Da se stoji pred trgovinama kupci su već navikli. No, posljednjih
dana redovi su ipak dulji no inače. Ivica je jučer čekao pola
sata, danas je ponovno u trgovini.

“Zato kaj imam doma olovku i papir i nisam zapisao. Treba
zapisati, a ja sam zaboravio. Trebam još uzeti paket jaja. Makar
sam zaboravio i nešto za francusku”, rekao je
Ivica.

Pa je opet morao čekati. Za razliku od Luke. On
je odlučio kupovati od kuće. Prekjučer je naručio, danas samo
pokupio.

“Doći na red s redom vani je nemoguće”, izjavio je Luka
Sorić iz Zagreba.

I nije Luka jedini. Sve je više onih koji na ovakav način
pokušavaju doskočiti čekanju u redovima.

Već poznat po online kupnji i dostavi, drive in usluzi, trgovački
lanac Konzum doskočio je, zbog velikog broja narudžbi, sve duljem
čekanju na isporuku, pa su u nekoliko trgovina organizirali
uslugu u kojoj kupci samo pokupe narudžbu, ulaze preko reda i
plaćaju na posebnoj blagajni dok za njih stvari pakira netko
drugi.

“Bilježimo jako veliki interes za online kupnju, potražnja je
rasla i deset puta, čak se i broj artikala u košarici
udvostručio”, rekao je Ivan Širanović, voditelj
Odjela komunikacija Konzuma.

Novi načini kupovine, oni preko interneta i dostava na vrata,
čine se sve atraktivniji.
Svjetski trendovi odavno idu u tom smjeru i rastu za 30 posto na
godinu. Kod nas, objašnjavaju u Hrvatskoj gospodarskoj komori,
rasli su 12 posto, nešto manje u kupovini hrane, više u ostalim
proizvodima.

“Iako je ova situacija natjerala on line prodaju u veliki rast u
ovih zadnjih dva, tri  tjedna vidimo da je potražnja skočila
za 10 posto”, poručila je Tomislava Ravlić,
direktorica Sektora za trgovinu HGK.

No, ukupna maloprodaja od stupanja mjera nacionalnog stožera na
snagu ipak je pala za 25 posto kažu u HGK. i uskrsne blagdane
očekuju da će građani proslaviti skromnije.  No, kažu,
primjećuju da raste potražnja za domaćim proizvodima.

“U tjednu prije uskrsa potražnja za domaćim jajima bila je tri
puta viša nego u istom razdoblju lani, isto je s mesom i
povrćem”, rekla je Ravlić.

Hoće li kriza promijeniti navike kupaca, teško je predvidjeti.
Nekima neće, drugi nisu sigurni, a treći već tako kupuju.

“Ja znam nazvati i porukicu poslati meni je to dovoljno, mene
druge stvari ne interesiraju”, poručio je Ivan.

“Sumnjam. Shopping knjige i to da, ali neke stvari morate
dodirnuti”, rekao je Luka. Vjerojatno ovisi o tome koliko će
stroge mjere trajati. 

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije