Globovci II. OŠ Čakovec marljivo su pripremili praktične radionice i prezentacije uz pomoć GLOBE voditeljica Biljane Forgač i Mirjane Grula. Prezentirali su svoj istraživački rad i proveli četiri praktične radionice o pticama močvaricama
Održivi razvoj i zaštita močvarnih staništa integrirana u nastavi engleskog jezika u okviru GLOBE programa pokazatelj je provedbe “Škole za život” u II. OŠ Čakovec. Globovci ove škole kontinuirano surađuju s učenicima GLOBE programa iz OŠ Belica.
Ove godine njihovo je druženje realizirano kroz igru, učenje,
edukativne radionice i prezentacije o pticama močvaricama,
koordinacijom voditeljice Biljane Forgač. U
realizaciji opsežnog programa sudjelovali su učenici 5.a razreda
iz projekta održivog razvoja s voditeljicom Martom
Novak.
Integracija
je provedena kroz radionicu o staništima ptica močvarica na
engleskom jeziku koju je održala učiteljica Branka
Lamza s učenicima 4. razreda II.OŠ Čakovec. Prezentirana
su obilježja bijele rode, stanište i zanimljivosti iz života ovih
ptica na engleskom jeziku, nakon koje je uslijedila kratka
rasprava i donošenje osnovnih zaključaka kojima su učenici
povezali osnovne pojmove na engleskom jeziku. Provedeno je
vrednovanje kao učenje kroz rješavanje edukativnih listića.
Globovci II. OŠ Čakovec marljivo su pripremili praktične
radionice i prezentacije uz pomoć GLOBE voditeljica
Biljane Forgač i Mirjane Grula. Prezentirali su
svoj istraživački rad i proveli četiri praktične radionice
o pticama močvaricama:
1. Bijela čaplja – moderator Lana Žišković
(6.b). Učenici su uz praktični model močvare kroz igru, učenje i
samostalno istraživanje o bijeloj čaplji kreirali Crvenu
knjigu ptica.
2. Bijela roda – moderatori Jessica Elena Novak
(7.a) i Zara Maria Caban (6.b). Učenike svoje
skupine upoznale su s vanjskim obilježjima roda, hranidbenim
lancem i staništem. Korelacijom s nastavom geografije zorno su
predočile kartografskim vježbama migracije ovih ptica na jug
Afrike i objasnile zanimljivosti Čigoć sela u Lonjskom
polju
3. Crvenokljuni labud – moderatori Tena Šegović
(6.b) i Luka Forgač (5.a) motivirali su učenike
osebujnim informacijama o ovoj ptici. Izradili su praktične
modela staništa i edubook o labudovima.
4. Divlja patka – moderator Kjara Jezernik
(6.b). Učenici njezine radne skupine istražili su stanište i
obilježja ove ptice močvarice. Izradili su model staništa i
grafički organizator osnovnih sadržaja o divljoj
patki.
Nakon marljivog istraživanja i praktičnih zadataka učenici su
prezentirali svoje spoznaje i rezultate radionica.
Druženje
je završilo u veselom ozračju. Voditeljice GLOBE programa iz OŠ
Belica Marina Ostrugnjaj i Anita Sečan uvježbale su kratak
glazbeni izričaj o važnosti močvara i najglasnijih stanovnika
ovih staništa – ŽABA.
Učenici su prepuni dojmova i novih spoznaja dogovorili novo
druženje i učenje o obilježavanju važnih eko datuma prijeko
potrebnih našem plavom planetu. Svaka kap znanja i novih
informacija ekološki osvješćuje naše mlade generacije koje
pokazuju veliku empatiju prema prirodi.