Ribiči SRD Drava iz Donjeg Mihaljevca govorili su nam o problemu olupina nedavno smrskanog vozila u kanalu HE Dubrava. Tko je dužan očistiti kanal i okoliš?
Donedavno su u vodi odvodnog kanala HE Dubrava bili dijelovi smrskanog vozila u kojem je prije 13 dana tragično stradao jedan mladić. Dijelovi vozila nisu bili samo u vodi već su oni bili s jedne i druge strane obale.- Spominjemo nažalost ovaj slučaj jer nikome nije svejedno kada dođe opušten na obalu u ribolov gledati ‘posjetnik’ na stravičnu nesreću na dnu kanala- kaže grupa ribiča SRD Drava Donji Mihaljevec, a suosjećajući se s obitelji stradalog mladića.
Oni su uz kanal gotovo svakodnevno pa su uz to, kao svjesni čuvari prirode i službenici ekologije, skupljali dijelove olupine. Pola u šali, a pola u zbilji, kažu kako ‘blinkeraši’ znaju izvući pokoji automobilski dio. Pitaju, zbog čega već kada je ronilac bio prisutan kod izvlačenja olupine nije iskorišten da pokuša izvući iz vode veće dijelove ? Kažu, kako nije to izolirani slučaj, da je bilo još takvih onečišćenja pa ih zanima mora li to biti kao u spomenutom slučaju ?
S ovim problemom upoznali smo odgovorne Javnoj ustanovi za zaštitu prirode- Međimurska priroda. Ravnatelj ustanove Siniša Golub nam je u svezi ovoga rekao:- Prema našem mišljenju, za kanal HE Dubrava je zadužen zakonski upravljač istim, a to bi bio HEP Proizvodnja. Takve situacije nisu česte pa u našem poslu (Javne ustanove Međimurska priroda) ne postoji prethodna praksa.
Šteta odnosno onečišćenje je učinjeno na objektu (kanalu) kojim upravlja HEP, pa smatramo da su oni adresa za daljnje korake. Nadalje, HEP može troškove čišćenja kanala zaračunati počinitelju štete, ali u ovom slučaju on je pokojni. Možda osiguravajućoj kući kod koje je bilo registrirano predmetno vozilo koje je skončalo u kanalu? U svakom slučaju, obratite se HEP Proizvodnji sa sjedištem u Varaždinu. Vjerujem da je to i njima bitna informacija, jer osim onečišćenja vode može doći i do fizičkog oštećenja njihove opreme-kazao je Golub.
-Tko je dužan očistiti kanal i njegov okoliš nakon prometnog udesa ?-bilo je pitanje kojim smo se obratili, posredstvom web stranica , na HE Dubrava. Odgovor nismo dobili, no ovdje smo pročitali što hidroelektrane čine vezano uz to.
“HEP-ove hidroelektrane u cilju očuvanja vlastitih objekata te poboljšanja kakvoće vode, dugi niz godina uklanjaju i zbrinjavaju mješoviti otpad tzv. naplavine koji se u vrijeme visokih voda zaustavlja na ulaznim uređajima i rešetkama postrojenja. Godišnje se na rešetkama zaustavi 2.500 do 4.500 tona otpada. Uklanjanje naplavina zahtijeva značajna materijalna ulaganja.Hidroelektrane na čijim se rešetkama zaustavljaju naplavine nisu proizvođači toga otpada, ali Hrvatska elektroprivreda, premda nema zakonsku obvezu, u potpunosti financira izdvajanje iz vodotoka i gospodarenje otpadom od naplavina. ”
Prema današnjoj informaciji ribiča, dijelova vozila u vodi( s fotografija) više nema. Ne zanima ih gdje su oni završili samo bi htjeli da se ukazani problemi ažurnije rješavaju kao zahvala prirodi za sve ono što nam je lijepoga podarila, njihov je slikoviti zaključak.