Savjeti

ODRŽAVANJE VOZILA Uspješni popravci automobila ovise o točnoj dijagnostici

Donosimo pregled samo nekih kvarova koje je lako pogrešno dijagnosticirati, počevši s najjednostavnijima

Bez obzira na to radilo se o zdravlju čovjeka ili zdravlju
automobila, ispravna dijagnoza izvedena na temelju određenih
simptoma nužna je za uspješnu terapiju i
liječenje, odnosno popravak. I baš kao što je
to, nažalost, nerijetko slučaj s ljudima i liječnicima.
I najboljim majstorima od zanata pritom se znaju
potkrasti pogreške. Manje ili veće, s lakšim ili težim, a
nekad i fatalnim posljedicama, piše portal revijahak.hr.

Zbog svega toga, kažu, čovjek pored sebe u životu treba imati
dobrog liječnika kojemu može u potpunosti vjerovati, ali isto
tako, u nekim se situacijama ne treba krzmati da zatraži i drugo
mišljenje. Jer, slični simptomi uzročnike mogu imati u
sasvim drugim oboljenjima, pa krivo liječenje ne samo da
neće riješiti problem, nego ga može i pogoršati. Sve to, kao
što neki od vozača, nažalost, znaju iz prve ruke,
vrijedi i za osobne automobile i neke njihove probleme. Ovdje
donosimo pregled samo nekih među njima koje je lako pogrešno
dijagnosticirati, počevši s  najjednostavnijima…

Geometrija kotača ili  prazna guma

Primjerice, u slučaju da vozilo vuče u jednu stranu ili se na
kotačima osjeća trešnja, to može biti znak problema s geometrijom
ili balansom kotača, no stručnjaci kažu da u tom slučaju ne treba
odmah juriti vulkanizeru. Za početak je, primjerice, pametno
provjeriti tlak u svim gumama, to nekad može biti sasvim
dovoljno. Ili s kočionim pločicama, koje također mogu uzrokovati
slične simptome.

Akumulator ili alternator

Nadalje, često se zna dogoditi i da se motor neće
pokrenuti, odnosno da na okret ključa ne daje znakove života
ili se oglašava tek jedva čujnim klikom ili pucketanjem. I opet,
(posebno ako ostala elektronika, poput
radija, funkcionira normalno), u takvim slučajevima lako je
pomisliti da je problem u elektropokretaču. I to doista može biti
slučaj, ali isto tako može biti riječ o praznom akumulatoru, za
što se uzrok, nadalje, može tražiti i u neispravnom alternatoru.
Ako se radi o tome, naravno, zamjena starog akumulatora neće biti
od praktički nikakve pomoći.

Amortizeri ili spone stabilizatora

Udarci i zvukovi, poput škripanja na neravninama, za
kao glavne uzročnike često imaju istrošene opruge ili amortizere,
ali problem može ležati i negdje drugdje, primjerice, u
dotrajalim sponama stabilizatora. Važno je znati da takve zvukove
nije uvijek jednostavno precizno detektirati jer ih može
prouzrokovati niz različitih dijelova na automobilu. Za miran san
i taj je posao važno prepustiti stručnjaku, a ne nagađati.

Rashladno sredstvo ili propusnost

Kad primijetimo da klima-uređaj ne radi ili barem ne hladi
onoliko koliko smo navikli, najčešće prvo pomislimo da u sustavu
nedostaje rashladnog sredstva. I doista to nije rijedak slučaj,
ali treba znati radi li se u konkretnom slučaju o tome da ga
treba tek dopuniti ili negdje dolazi do curenja. Zato sustav
treba spojiti na odgovarajuću dijagnostiku s mjerenjem tlakova, a
ne pokušavati samo dopuniti sredstvo koje nedostaje jer
prekomjerno punjenje može izazvati kvar i značajnije novčane
izdatke.

Upravljač ili diferencijal

Ako se automobil u zavojima ponaša čudno, ispušta čudne zvukove i
kao da odbija poslušnost te ga pritom nije lako kontrolirati,
logično je prvo pomisliti da kod njega nešto nije u redu s
upravljačkim sustavom. Ipak, često se događa da u takvim
slučajevima krivca ne treba početi tražiti od volana, nego
od diferencijala, čija je zadaća da omogući kotačima da se vrte
međusobno različitim brzinama. Kad dođe do problema, to više nije
moguće i nastaju spomenuti simptomi.

Hladnjak ili termostat

Kad se vozilo pregrijava, glavni osumnjičeni prvo biva
hladnjak, kod kojega se zatim provjerava je  li
razina rashladnog sredstva odgovarajuća i postoje li možda na
njemu tragovi curenja, odnosno kakva pukotina. Međutim, lako
je moguće da problem u tom slučaju uopće nije u hladnjaku, nego u
nevaljalom termostatu ili čak neispravnom ventilatoru.
Svakako provjeriti kako ne biste zamijenili ispravan
hladnjak.

Elektronika, senzori ili ožičenje

Kao što je dobro poznato, suvremeni automobili pretrpani su
elektronikom, senzorima i kilometarskim ožičenjem i s tim
povezane probleme često nije jednostavno detektirati. Osim što je
dijagnostika postala nezaobilazan alat za izoliranje uzročnika
određenih kvarova, ne treba zaboraviti da je i ona, baš kao i
svaki drugi dio automobila, podložna otkazivanju poslušnosti.
Definitivno prepustiti stručnoj dijagnozi.

Curi li ulje ili nešto drugo

Pod vozilom se stvara sumnjiva lokvica? Najcrnji scenario kaže:
ulje iz motora! Može biti, ali isto tako može biti i štošta
drugoga. Rashladna tekućina, primjerice, ili tekućina iz
upravljačkog sustava. Ili ulje iz mjenjača. Ili najobičnija voda,
koja nastaje kao produkt rada klimatizacijskog uređaja, što bi
zapravo značilo da problema nema. U svim ostalim slučajevima
morat ćete mehaničaru.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije