Napredak tehnologije

RAZVOJ AUTOINDUSTRIJE Jesu li auti nekada bili zaista pouzdaniji i trajniji?

Na našim je prostorima VW Golf 'dvojka' još uvijek sinonim ultimativne kvalitete, ali ako se pogleda malo šira slika, situacija je potpuno drukčija. Danas auti u dvije godine lako prevale i 200.000 km

Kako piše portal ams.hr, sve do početka 80-ih, maraton testovi
‘Auto motor i sporta’ bili su napetiji od krimića. To su bila
vrlo čitana štiva gdje se nije mogao predvidjeti tijek radnje.
Primjerice, na Roveru 2600 iz 1982. je na samo 12.000 km
blokirala radilica. Dijagnoza – jedna košuljica cilindra propala
je sve do radilice! Stručni tim auto motor i sporta nije se mogao
prestati čuditi ovom kvaru, budući da u motoru – prema navodima
tvornice – košuljice cilindara nisu ni bile predviđene!
Istraživanje je otkrilo da je u tek jedan od šest cilindara
ugrađena košuljica, jer su na tom cilindru izmjere klipa bile
izvan ugradbenih tolerancija.

Ovaj slučaj vrlo mnogo govori o tehnologiji i proizvodnom procesu
toga vremena. Isto tako, vrlo prisan odnos vlasnika automobila i
mehaničara bio je definiran servisnim intervalom od svega 5000
km, pa su se također viđali češće nego bračni drugovi.

Kompleksnija tehnologija

Redovito održavanje u međuvremenu više nije ‘životni projekt’,
iako su automobili postali znatno kompleksniji no prije.
Primjerice, Toyota Auris Hybrid uz konvencionalan motor ima i
električni, no bez obzira na to je 2013. zaključila maraton test
od 100.000 km bez ijednog incidenta ili kvara! Napetost je odavno
‘isparila’ iz naših maraton testova.

Iako je automobil u 60-ima bio pojam luksuza i odricanja,
istraživanje pokazuje da je već nakon osam godina završavao – na
deponiju. Korozija i trošna tehnologija svaku su ozbiljniju
reparaturu činili ekonomski neisplativom, osobito ako su bili u
pitanju automobili koji su voženi u dugotrajnim zimskim uvjetima.

Granica starosti se 1995. pomaknula na 12 godina, da bi danas
bila – 18 godina. Dakle, na starenje voznog parka (općenito trend
u Europi; u Hrvatkoj je 12,6, a u Njemačkoj 9,5 godina) utjecala
je i činjenica da su automobili tijekom vremena postajali – sve
kvalitetniji.

Što po tom pitanju donosi budućnost? Električni automobili
sigurno neće biti manje kvalitetni od današnjih s motorima na
unutarnje izgaranje. Većina proizvođača predviđa izmjenu baterije
nakon osam godina, no s druge strane bi sve ostale komponente na
automobilu trebale biti znatno trajnije. Primjerice, Bosch ne
predviđa redovito održavanje e-komponenti prije prevezenih
300.000 km.

Kvarovi nestali iz maraton testova

Automobil koji je 1989. završio maraton test u prosjeku je imao
40 negativnih bodova (nedostataka), dok je danas prosjek – pet.
Ovisno o ozbiljnosti kvara, dodjeljuje se od jedan do deset
negativnih bodova.

Prosječna starost vozila kod uništavanja

1965. – 8 godina
1995. – 12 godina
2015. – 18 godina

Koroziju više nitko ne spominje

Audi 80 je 1986. imao potpuno pocinčanu karoseriju – hrđa mu nije
mogla ništa. Toyota Auris Hybrid je prvi automobil u povijesti
auto motor i sportovih maraton testova koji nakon prevezenih
100.000 km nije imao ni jedan negativan bod.

Zaključak

Iako je automobil u međuvremenu postao dežurni krivac za sve –
onečišćenost planeta, smrtna stradavanja na cesti, narušavanje
mira u svijetu…, naše istraživanje jasno pokazuje kako je
napredak u svim sferama evidentan. Iako je sve sigurniji i
ekološki prihvatljiviji, povećavali su se komfor i užitak u
vožnji.

I nema razloga vjerovati da će se stanje stvari sada odjednom
početi pogoršavati, jer tehnologija jamči više sigurnosti te
bolju iskorištenost. Naime, sustavi asistencije sve se bolje nose
s kritičnim situacijama u svakodnevici, a hibridna, e-tehnologija
i gorive ćelije i dalje jamče slobodu individualne mobilnosti.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije