Poduzetnici u Hrvatskoj od jučer svoje poslovanje mogu pokrenuti u tek nekoliko dana, putem novog digitalnog servisa Vlade Republike Hrvatske - START
Radi se o informacijskom sustavu koji omogućuje brzo i
jednostavno pokretanje poslovanja elektroničkim putem za
trgovačka društva i obrt. Usluga je dostupna preko sustava
e-Građani, a osnovni preduvjet korištenja je posjedovanje
vjerodajnice sigurnosne razine 4, što podrazumijeva elektroničku
osobnu iskaznicu ili FINA-in certifikat.
Novu digitalnu uslugu u Ministarstvu gospodarstva, poduzetništva
i obrta predstavio je ministar Darko
Horvat, ističući kako je primarni cilj uspostave ovakvog
sustava bio povezati postojeće poslovne registre, baze podataka i
postupke u jednu cjelovitu uslugu, kako bi se budućim
poduzetnicima i obrtnicima olakšao ulazak u svijet poslovanja te
ih rasteretio nepotrebnih nameta i drastično im skratio potrebno
vrijeme.
– Ovo je naš doprinos digitalizaciji gospodarstva i unapređenju okvira za poslovanje u Hrvatskoj, čime također pokazujemo i način kako stvari možemo puno brže pokrenuti prema naprijed. Međuresorna suradnja ovdje je odigrala ključnu ulogu jer smo desetak različitih institucija povezali u jedan funkcionalan sustav koji će budućim poduzetnicima uvelike olakšati i pojednostaviti početak poslovanja – objasnio je ministar Horvat te dodao kako su uz resorna ministarstva u realizaciji ovog projekta sudjelovale i brojne druge institucije poput trgovačkih sudova, Porezne uprave, Državnog zavoda za statistiku, HZMO-a, HZZ-a, HZZO-a, Hrvatske udruge banaka, Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva i drugih.
– Proces koji je do sada trajao i do mjesec dana svodimo na tek
nekoliko dana. Sedam različitih koraka koje je bilo potrebno
poduzeti sada svodimo na jedan. Na taj način ujedno budućim
poduzetnicima, koje i na ovaj način želimo potaknuti na ulaz u
poduzetništvo, dodatno rasterećujemo različitih nameta, naknada,
administrativnih troškova i vremena potrebnog kako bi se obišli
svi šalteri. No, ovo nije kraj priče jer ovu uslugu u narednom
periodu planiramo dodatno unaprijediti te na kraju omogućiti i
zatvaranje tvrtke, odnosno startu dodati stop – zaključio je
Horvat.
Brojne prednosti START-a predstavili su djelatnici FINA-e, koja
je i realizirala sam projekt. “Manji su troškovi, kraće je
trajanje, manje je dokumenata, a više informacija, te je dostupno
u svakom trenutku. To je ogledan primjer usluge kakvu želimo
omogućavati našim poduzetnicima, koji nam se uvijek mogu obratiti
s pitanjima ukoliko im neke stvari neće biti jasne”, objasnio je
predsjednik FINA-e Dražen Čović, dok je više detalja u
kratkoj prezentaciji predstavila direktorica sektora servisa za
državu Iva Sabljak.
Poznato je kako se u drugoj fazi uspostave očekuje elektroničko pokretanje poslovanja za inozemne osnivače, nakon čega se planira uvesti i mogućnost upisa promjena.
– Kada se za to steknu preduvjeti, sustav START će se povezivati s drugim sustavima koji mogu unaprijediti čitav proces pokretanja poslovanja. Krajnji cilj nam je ovu aplikaciju učiniti prepoznatljivim virtualnim mjestom na koje poduzetnici iz Hrvatske, ali i cijelog svijeta, dolaze kako bi se informirali o željenoj djelatnosti ili obliku poslovanja, na kojem pokreće svoje poslovanje, ali se na isto vraća svaki puta kada ima potrebu neku promjenu u svome poslovanju pravno regulirati ili se uključiti u procese poboljšanja poduzetničke klime svojim prijedlozima – zaključio je predstavljanje nove digitalne usluge ministar Horvat.