Tehnologija

NE, NIJE U PITANJU DEKORACIJA Jeste li se ikad zapitali čemu služe malene crne točkice na rubovima automobilskih stakala?

Koliko puta su vam zapale za oko, ali na njih možda uopće niste obraćali pažnju

Malene crne točkice na rubovima automobilskih fiksnih stakala i
vjetrobrana ili autobusnih stakala, svi vozači su sigurno
vidjeli, a jeste li se ikad zapitali koja je njihova svrha i
zašto su postavljene uz rubove vjetrobrana? Ne nisu tamo zbog
dekoracije… Njihova svrha ima nekoliko razloga, a jedan od
njih vezan je uz način na koji su se nekad radila automobilska
stakla.

Od 1950-ih i 1960-ih proizvođači su počeli koristiti ljepilo
prilikom spajanja stakala na okvire karoserije, a kromirani
obrubi koje su u to doba imali svi automobili, više nisu bili u
modi, a i takva je izrada automobila postajala sve skuplja. Nakon
što bi se staklo zalijepilo na okvir, bez metalnih lajsni
estetski je to djelovalo dosta loše pa su se okviri stakala
počeli bojati mat crnom keramičkom bojom, zapečenom s
unutarnje strane stakla koju je nemoguće skinuti, a sve kako bi
taj prijelaz imao bolji dojam i kako se kroz staklo ne bi vidjelo
ljepilo, piše portal jutarnji.hr/autoklub.

Usto, crna traka okvira sprječava da ultraljubičaste sunčeve
zrake ne pogoršaju stanje uretanskog brtvila koje drži staklo na
mjestu – sigurno je posljednje što biste poželjeli da sunce
skuha ljepilo te sa se staklo odvoji primjerice dok
vozite autocestom. Što se tiče samih točkica one su tu kako bi
prijelaz iz debele crne trake do prozirnosti stakla bio oku što
ugodniji i nisu postavljene nasumično već prelaze iz većih u
manje što je poznato kao ‘polutonski uzorak’.

Optički postaju sve manje i udaljenije što su dalje od crne trake
sve do potpune prozirnosti stakla. No to nije sve, njihova druga
svrha, osim vizualnog učinka, jest osiguravanje kontrole
temperature. Da bi se stakla prozora i vjetrobrana u tvornici
savila prema želji staklo se zagrijava, a pritom se vanjski
rubovi stakala obojenih u crno zagrijavaju brže od ostatka
prozora.

Točkice su tu da raspodijele toplinu malo ravnomjernije, što
sprečava da se vjetrobransko staklo ne iskrivi od vrućine. Kod
novijih automobila postoji još jedna grupa točkica vizualno
smještenih između retrovizora i sjenila za sunce a služe kako bi
blokirale sunčeve zrake u tom nepokrivenom dijelu koje
smetaju vozačevim očima…

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije