DRŽAVNA MATURA

NAJGORI REZULTATI OD UVOĐENJA ‘Matematika je katastrofalna, pogoršanje i na hrvatskom, mnogi su predali samo prazne papire’

Oko 8800 učenika strukovnih škola i gimnazija palo je ključne ispite na maturi, hrvatski jezik i matematiku

Ovogodišnja generacija maturanata ostvarila je dosad najlošije
rezultate na ispitima državne mature. Prema prvim i neslužbenim
informacijama, oko 8800 učenika strukovnih škola i gimnazija palo
je ključne ispite na maturi, hrvatski jezik i matematiku. Riječ
je o porastu u odnosu na prošlu godinu od 1278 učenika s
nedovoljnom ocjenom.
Maturu je ukupno prijavilo oko 34.600 učenika, piše Jutarnji list.

Samo 58 posto učenika strukovnih škola uspjelo je s pozitivnom
ocjenom proći ispit matematike na višoj (A) razini znanja, dok je
prolaznost gimnazijalaca 79 posto. Na nižoj razini matematike (B)
prolaznost među gimnazijalcima je 79 posto, a među strukovnjacima
71 posto.

Katastrofa

Oko 650 gimnazijalaca palo je ispit iz više razine matematike,
što je u usporedbi s prošlom godinom porast za oko 370
gimnazijalaca s nedovoljnom ocjenom iz tog ispita. Pritom je
bodovni prag za prolaz iz ispita matematike jednak
prošlogodišnjem.

U srijedu su objavljeni privremeni rezultati ljetnog roka desete
državne mature. Svaka je škola dobila uvid u rezultate svojih
učenika, a konačni i objedinjeni rezultati bit će objavljeni 15.
srpnja.

Prema prvim, neslužbenim podacima, ispit niže razine matematike
nije uspjelo položiti 126 gimnazijalaca (u odnosu na 75
lanjskih).

– Matematika je katastrofalna, pogoršanje je i na hrvatskom, pri
čemu je niz učenika na testu iz eseja predao prazan list papira –
kažu nam upućeni, koji raspolažu i preliminarnim podacima o
manjem broju učenika u odnosu na prošlu godinu koji su uspjeli
ostvariti maksimalne rezultate na ispitima. To znači da je manji
broj učenika ispite iz mature ove godine uspio položiti sa
100-postotnom točnosti.

“Svi smo odgovorni”

Prema neslužbenim podacima, samo 396 učenika dobilo je ocjenu
odličan iz A razine matematike, odnosno njih 372 iz B razine.

Ravnateljica Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje
obrazovanja (NCVVO) Ivana Katavić potvrdila je kako se trend
loših rezultata koje postižu učenici na državnoj maturi nastavio
i ove godine.

– Konkretne podatke ne možemo reći jer čekamo konačnu objavu
rezultata. Činjenica je da je matura ponovno pokazala vrlo nisku
razinu postignuća učenika, koju je već detektiralo PISA
istraživanje. Naši su učenici na vrlo niskoj razini iz
čitalačkih, matematičkih i prirodoslovnih sposobnosti. Taj glas
mora se čuti, moramo pomoći našim učenicima. Za ovo smo svi
odgovorni – izjavila je Katavić Jutarnjem.

Potvrdila je kako se povećava broj učenika koji ne zadovoljavanju
razinu najnižih postignuća ili su na razini ocjene dva i tri, što
smatra zabrinjavajućim.

– Pozivam na odgovornost ne samo obrazovnu politiku, već politiku
u cjelini – apelirala je Katavić, uz najavu da će 15. srpnja u
javnost izaći s rezultatima državne mature, ali i usporednim
pokazateljima rezultata međunarodnih ispitivanja.

Kriteriji u ocjenjivanju

U NCVVO-u tvrde kako razlog lošim rezultatima mature ne bi trebao
biti u samim ispitima. Ravnateljica kaže kako su ispiti po
psihometrijskim karakteristikama stabilni i dobro napravljeni.
Problem vide u ocjenama iz srednje škole: visok broj učenika na
ispit matematike na maturi izašao je s peticama iz srednje škole,
a vrlo nizak postotak njih tu je ocjenu ponovio na ispitu mature.

Vijest o lošim rezultatima mature komentirala je ministrica
znanosti i obrazovanja.

– Vrlo je indikativno da postoje vrlo velike razlike između
ocjena na državnoj maturi i ocjena tijekom školske godine. To
ukazuje i na nužnost jasnih kriterija u ocjenjivanju i
vrednovanju, što je jedan od ciljeva koji se uvode u sve škole od
jeseni i koje donosi Škola za život. S druge strane, jasno je da
druga faza reforme obrazovanja, u okviru cjelodnevne nastave koja
se sada planira, treba adresirati broj sati matematike i
hrvatskog jezika. Hrvatska je na samom dnu u EU po broju sati
provedenih u školi – izjavila je ministrica Blaženka
Divjak
.

Stručnjaci iz područja obrazovanja, neskloni komentiranju
preliminarnih i neslužbenih rezultata, kažu kako je nužno
napraviti analizu zadataka ne bi li se saznao uzrok zašto je
ponovno došlo do pada broja učenika s pozitivnim ocjenama.

– Mislim da nema bolje preporuke za provođenje reforme u
obrazovnom sustavu od rezultata ovogodišnje državne mature. Ne
mogu reći da sam iznenađen slabim rezultatima iz hrvatskog jezika
jer su i PISA testiranja naznačila takav silazni trend. Iz
rezultata državne mature, i prošlogodišnje, a pogotovo
ovogodišnje, očito je da je ovakav obrazovni model u raskoraku s
onim što se očekuje na ispitima državne mature, pa je obrazovna
reforma nasušna potreba želimo li bolje obrazovanje – istaknuo je
Željko Jozić, ravnatelj Instituta za hrvatski
jezik i jezikoslovlje.

Maturanti imaju pravo žalbe na ocjene, javlja Jutarnji list.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije