Tehnički pregled vozila

Strože kontrole trebale bi osjetno smanjiti broj auta na čiju se neispravnost zažmiri

Da i tehnologija griješi, imali smo priliku sami iskusiti. Iako je test kočnica pokazivao vrijednosti u 'zelenom', kod očitanja podatka i ispisa vrijednosti djelatnik je uočio da su vrijednosti otišle 'u crveno'. Ponovni test pokazao je ispravne vrijednosti

Država, odnosno Ministarstvo unutarnjih poslova već se dugi niz
godina ‘bori’ s neodgovornim vozačima koji se ne brinu o
tome da na vrijeme obave tehnički pregled te registriraju svoje
vozilo. Tako su brojna vozila MUP-a opremljena skenerima koji
skeniraju registracijske oznake i odmah alarmiraju ako vozilo
nije na vrijeme registrirano. To se radi zbog povećanja
sigurnosti prometa na cestama, ali i zaštite ostalih sudionika
koji u slučaju nezgode s takvim vozilom, neosiguranim i
neregistriranim, mogu imati dodatnih komplikacija.

Drugi dio problema našeg voznog parka svakako je njegova starost,
gdje smo opet u nepovoljnom položaju na ljestvici europskih
zemalja. Činjenica je da imamo stariji vozni park, pa više pažnje
treba posvetiti kvalitetnijim kontrolama ispravnosti vozila. To
je svakako potrebno učiniti jednom godišnje, kod registracije za
koju treba proći i tehnički pregled.

Vjerujemo da su mnogi od vas ili vama poznatih bili u situaciji
da im vozilo nije bilo potpuno ispravno, a umjesto da uklone
nedostatke tražili su ‘vezu’ koja će im pomoći da se malo
više rašire prsti na ruci te se ‘progleda’ kroz njih pa da
nedostaci ne budu teret zbog kojeg se pada na tehničkom pregledu.

Zbog toga, ali i zbog činjenice da u ovom dijelu moramo
udovoljiti zahtjevima koje pred nas stavljaju zakoni i pravila
Europske unije, neprestano se radi na modernizaciji opreme
stanica za tehnički pregled. Modernizacija, a time i
digitalizacija, smanjuju manevarski prostor djelatnika koji time
moraju još više ‘skupiti prste’.

Koliko god se to vlasniku vozila s kvarom zbog kojeg nije prošao
na tehničkom pregledu činilo lošim i iritantnim, moramo biti
svjesni činjenice da je to ustvari za naše dobro, za dobro svih
sudionika u prometu, jer se strožim kontrolama sve više
eliminiraju vozila koja ugrožavaju sigurnost svih nas koji
sudjelujemo u prometu.

Tako unazad mjesec-dva djelatnici u stanicama za tehnički pregled
imaju na raspolaganju OBD priključke kojima se spajaju na
računala vozila. Tijekom ekotesta, odnosno testa ispitivanja
emisije ispušnih plinova, mjerenje se obavezno obavlja
analizatorom ispušnih plinova, a kod vozila kod kojih je to
moguće i očitavanjem OBD sustava.

Spajanjem OBD priključka, djelatnici stanice za tehnički pregled
imaju mogućnost uočavanja i nekih nedostataka, kao recimo
izostanka zračnog jastuka, odnosno njegova isključenja. Isto
tako, kod testa kočnica podaci se odmah digitalno zapisuju te
nije moguća njihova korekcija.

Modernizacija se nastavlja, a sve u cilju povećanja sigurnosti
prometa na cestama, kako bi se maknula neispravna vozila s
prometnica. Ne zaboravimo također da sada u stanicama za tehnički
pregled vozila možemo obaviti sve vezano uz registraciju ili pak
promjenu vlasništva, za što je prije bilo potrebno ići u MUP ili
poreznu upravu.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije