AKVAPLANING

Što treba učiniti ako automobil ‘zapliva’ na kiši?

Narednih dana će kiše na hrvatskim prometnicama biti vrlo česte, a to znači i opasnost u vožnji. Znate li što učiniti kad nastupi akvaplaning?

U kišnim danima na cesti se često stvaraju duboke lokve, stoga se
tada jako povećava opasnost od proklizavanja, što je mnogima
poznatije kao akvaplaning. Akvaplaning (aquaplaning,
hidroplaning) je pojava koja se događa kada vozilo svojom težinom
ne može istisnuti vodu na putu ispod gume.

Kod proklizavanja se između gume i ceste nakuplja sloj vode, a
posljedica je gubitak kontakta s podlogom, klizanje ili čak
gubitak kontrole nad vozilom. Da biste izbjegli poteškoće,
Goodyearovi stručnjaci savjetuju vam što učiniti kad nastupi
akvaplaning, odnosno kako ga spriječiti.

Za sprječavanje proklizavanja automobila najvažnije je da ga što
prije prepoznate i pravilno reagirate. Proklizavanje se
pojavljuje kad se između ceste i gume nakupi tanak, najmanje 2,5
milimetra visok sloj vode. Znakovi proklizavanja prvenstveno su
brže okretanje pogonskih kotača, glasniji zvuk motora, odnosno
brzo povećanje okretaja motora, lagan i neučinkovit upravljač te
zanošenje stražnjega dijela vozila.

Najvažnije je da ostanete mirni

Kad se pojavi proklizavanje, nemojte nipošto paničariti, nego
ostanite mirni i izbjegavajte žestoke pritiske na kočnicu. Polako
popuštajte papučicu gasa, obruč upravljača zadržite u položaju
prije proklizavanja i pratite ponašanje automobila. Kotači će
naime uz manju brzinu opet postići prianjanje, a vi ponovno
preuzmite kontrolu nad svojim vozilom. Vrlo je važno da ne
okrećete naglo upravljač čak ni ako auto polako klizi prema rubu
ceste. Ako su prednji kotači pri ponovnom kontaktu s cestom
okrenuti prema van, snažno će povući auto, a to može prouzročiti
gubitak prianjanja posebno stražnjega dijela vozila.

Još je bolje poduzeti preventivne mjere

Proklizavanje možete izbjeći pažljivim praćenjem stanja na cesti
i prilagođenom brzinom vožnje na mokroj podlozi. Odlučujuću ulogu
imaju i kvalitetne gume s dovoljno dubokim žljebovima i profilom.
Istrošene gume naime manje učinkovito raspršuju vodu, što znatno
povećava vjerojatnost proklizavanja. Guma koja ima dubinu profila
od samo 4 milimetra može proklizati već kod 10 kilometara na sat
manje brzine od nove gume, a ako je profil gume još manji,
razlika još brže raste.

Pomažu i napredne tehnologije

U prvome redu pozornost treba namijeniti izboru guma jer među
njima mogu biti osjetne razlike u otpornosti na akvaplaning. Na
to značajno utječe prvenstveno dezen gazne površine guma, osobito
oblik žljebova koji raspršuju vodu. Proizvođači također mogu
povećati otpornost na akvaplaning drugim tehnologijama, piše
portal automobili.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije