Test ljetnih guma

Koje gume su najbolje ove sezone?

Na ovogodišnjem testiranju ljetnih guma njemačkog autokluba ADAC-a i partnera među kojima je i naš HAK našle su se gume za osobna vozila dimenzija 185/65 R15 koje uglavnom koriste mali gradski i kompaktni automobili

Na testiranje su stigla čak 32 seta ljetnih guma, u dvije potpuno
različite dimenzije i namjene. Testirano je 16 ljetnih modela u
dimenziji 185/65 R15 koje možemo vidjeti na malim
gradskim i kompaktnim automobilima, te isto toliko guma u
dimenziji 215/65 R15C, koju koriste putnički kombiji i laka
dostavna vozila. Među njima je bilo i mnogo proizvođača relativno
nepoznatih hrvatskom tržištu pa su se na ovom testu našle tvrtke
kao što su Petlas (Turska), Maxxis (Tajvan), Giti (Singapur),
Linglong (Kina), Apollo (Indija)…

Testirane ljetne gume manje dimenzije nalaze na sljedećim
automobilima: Alfa Romeo Mito, Citroen Berlingo, C3, DS3, Nemo,
Dacia Dokker, Lodgy, Logan, Sandero, Fiat Doblo, Fiorino, Linea,
Multipla, Panda, Punto, Qubo, Hyundai i20, i30, KIA Ceed, Pro
Ceed, Rio, Stonic, Mazda 2, Mercedes A-klase, Opel Adam, Astra,
Combo, Corsa, Peugeot 207, Bipper, Partner, Renault Clio, Kangoo,
Zoe, Seat Ibiza, VW Polo…

Dobra vijest nakon provedenog testa glasi da ni jedna guma nije
zavrijedila neku od dvije najslabije ocjene (djelomično se
preporučuje i ne preporučuje se), dok loša vijest glasi da isto
tako ni jedna guma nije zaslužila najbolju ocjenu (izvrstan). Na
kraju se samo dvije gume mogu pohvaliti ocjenom – vrlo
preporučljivo, dok njih čak 14 ima srednju ocjenu preporučuje se!

Kako prenosi portal jutarnji.hr/autoklub, nakon brojnih analiza
pobjednik je novi Bridgestoneov adut Turanza T005, koji se
pokazao nenadmašivim po suhom i mokrom te je tek nešto bučniji od
očekivanoga. Odmah uz Japanca našao se stari znanac s ovih
testiranja – nizozemski model Vredestein Sportrac 5, koji
praktički nema slabu točku (u svemu pohvalan).

Preostalih 14 pneumatika iz zlatne sredine mogli bismo podijeliti
u dvije jednako velike skupine. U prvoj sedmorci su gume koje tek
zahvaljujući nijansama nisu dobile ocjenu vrlo
preporučljivo i među njima se nalaze Michelin (predugačak
put kočenja na suhom), zatim Goodyear, Firestone, Kumho, Maxxis i
Toyo (slabije prianjanje na mokrom) te Continental (potrošnja
iznad prosjeka). Stabilnu značku preporučuje se zaslužili su
Falken, Semperit, Giti, Petlas, Hankook i Pirelli (uz slabije
prianjanje na mokrom, veći minus im je još slabije bočno držanje
u zavoju na mokrom), dok je Linglong ukupno najlošije ocijenjen
(dobar samo kod potrošnje goriva).

Po segmentima na suhom čak 10 proizvođača ne pokazuje
nikakve znakove slabosti. Štoviše, Bridgestone i Firestone, koji
dolaze iz iste korporacije, zavrijedili su maksimalnu ocjenu
(izvrstan), dok je tek za koplje ispod njih preporučljiva osmorka
koju čine Falken, Goodyear, Maxxis, Toyo, Continental,
Vredestein, Pirelli i Hankook. Michelin se nije istaknuo na suhom
zbog predugačkog puta kočenja, Semperit je uz najduži put kočenja
pokazao slabost i na polju sigurnosti, Kumho i Giti su patili
zbog sigurnosti i upravljivosti, a Petlas i Linglong su bili još
za nijansu – slabiji!

Na mokrom je dosta lošija slika jer se nijedan proizvođač ne može
pohvaliti s maksimalnom ocjenom izvrstan, samo četiri gume su
vrlo preporučljive, dok se njih čak 12 preporučuje. Najbolji je
ponovno Bridgestone, koji slijedi Vredestein s nešto slabijim
rezultatom na kočenju. Michelin je bolji na kočenju, no
slabiji na testu bočnog akvaplaninga, a Continental je u kišnim
uvjetima u svemu solidan.

Zanimljivo, gotovo cijela ta skupina od 12 slabijih guma (osim
Linglonga) dobila je smanjenje ukupne ocjene upravo zbog lošijih
rezultata na – mokrom! Štoviše, kineski je proizvod čak solidan
na skliskoj podlozi, ali je zato očajan po pitanju životnog
vijeka. U usporedbi s Michelinovim modelom Crossclimate +,
koji može izdržati čak 56.173 km, automobil s montiranim Linglong
Green-Max HP010 gumama može prevaliti tek 25.636 km, što je više
nego dvostruko slabiji rezultat. Puno manje razlike primjećujemo
na području potrošnje goriva, gdje najrastrošniji Firestone troši
samo 0,3 l/100 km više od najštedljivijeg Maxxisa (usporedba
unutar 6 posto).

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije