Isplativost kupnje

Koje marke automobila najmanje gube na vrijednosti?

Iako se vlasnici automobila uglavnom najviše žale na cijene goriva, održavanja, servisa, registracije i osiguranja, najveći trošak posjedovanja automobila u prosjeku je gubitak njegove vrijednosti.

To je manje izraženo ako je automobil stariji, no kod novih
automobila u prvih nekoliko godina dana vlasnik zbog gubitka
vrijednosti gubi pravo ‘malo bogatstvo’. Primjerice Renault Clio
kojeg je vlasnik platio 100.000 kuna u prvih godinu dana će
izgubiti oko 16 posto, odnosno oko 16.000 kuna vrijednosti, a
Volkswagen Golf Cijene 150.000 kuna oko 12 posto, odnosno oko
18.000 kuna.

Zbog velike razlike u gubitku vrijednosti za pojedine marke,
klase i tipove vozila novi ili rabljeni automobil valja
birati i po tome koliko gubi na vrijednosti. Golf i Clio su
primjeri dobrog odabira, jer prosječan gubitak vrijednosti u
Hrvatskoj prema analizama vodećeg hrvatskog oglasnika za prodaju
vozila tijekom prvih godinu dana iznosi čak 24 posto. Nakon toga
gubitak vrijednosti se usporava, pa tijekom prvih pet godina auti
u Hrvatskoj gube 52 posto vrijednosti.

Kako piše portal oryx-asistencija.hr, većina istraživanja
tržišta rabljenih automobila pokazuju da njemački
automobili najbolje drže vrijednost. Najmanji gubitak ima
Porsche, a slijede Mercedes, VW, Audi i BMW. Najbolja marka izvan
Njemačke u pogledu očuvanja vrijednosti je japanska Toyota.

Općenito japanske marke najbolje drže vrijednost nakon njemačkih,
a suprotno vjerovanjima, dobri u održavanju vrijednosti su i
automobili francuskih proizvođača. Iako su korejski automobili
sve cjenjeniji i nema ih puno na tržištu rabljenih vozila oni
svoju vrijednost drže nešto slabije, no još uvijek bolje od
talijanskih i američkih marki automobila.

Što se tiče kategorija, odnosno klasa automobila tijekom prvih
pet godina uvjerljivo najbrže vrijednost gube skupi luksuzni
automobili. Prema istraživanju nakon pet godina luksuzni
automobili (modeli poput Audija A8, BMW-a serije 7 ili Porschea
Panamere) izgube oko 61 posto vrijednosti. Prilično veliki
gubitnici su kupci automobila gornje srednje klase sa 60 posto
gubitka vrijednosti, a tek nešto bolje stoje putnička kombi
vozila i monovolumeni koji gube 59 posto vrijednosti.

Najmanje na vrijednosti gube sportski automobili, oko 46 posto.
Od automobila koje prosječni kupci kupuju najčešće biraju u
prosjeku najbolje vrijednost drže manji gradski modeli, a slijede
kompaktni i automobili srednje klase. Također, trend posljednjih
godina pokazuje da SUV-ovi bolje drže vrijednost od automobila
‘klasične koncepcije’. Još jedan zanimljiv podatak govori o tome
da električni automobili gube na vrijednosti brže od klasičnih,
53 u odnosu na 52 posto tijekom prvih pet godina.

No ne valja se pouzdati samo u klasu, jer i unutar jedne klase
postoje velike razlike. Tako će primjerice Porsche Macan nakon
pet godina izgubiti 46 posto vrijednosti, dok će VW Touareg za
isto vrijeme izgubiti 52 posto, a Alfa Romeo Stelvio 57 posto
vrijednosti.

Opće pravilo gubitka vrijednosti govori da najviše gube oni koji
kupuju novi automobil i onda ga prodaju kroz godinu ili dvije.
Također, niti kupnja rabljenog auta starog godinu ili dvije neće
vas poštedjeti velikog gubitka vrijednosti. Pad cijene se
stabilizira tek nakon pet godina i to je idealna starost za
kupnju rabljenog auta.

S druge strane, ako kupite auto star godinu dana, radi se o
praktički novom autu s malo kilometara tako da ima i to svojih
prednosti naravno. Ako ste kupili novi s aspekta gubitka
vrijednosti poželjno ga je zadržati dulje od šest godina.

Prosječni gubitak vrijednosti po klasama nakon pet
godina:

– mali gradski auti (A segment) 54 %
– gradski auti (B segment) 50 %
– kompaktni auti (C segment) 54 %
– srednja klasa (D segment) 58 %
– gornja srednja klasa (E segment) 60 %
– luksuzna klasa (F segment) 61 %
– sportski automobili 46 %
– monovolumeni 59 %
– kombi vozila 59 %
– mali SUV-ovi 52 %
– kompaktni SUV-ovi 49 %
– veliki SUV-ovi 54 %
– električni automobili 53 %

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije