Održavanje vozila

Ako ste nezadovoljni automobilom i servisom napišite prigovor

U vrijeme kad su proizvodi sve sličniji jedan drugome, briga o kupcu postaje jedan od ključnih alata za povećanje lojalnosti potrošača. Iskoristite to ako ste frustrirani uslugom servisiranja automobila ili vozilom

Nezadovoljni ste automobilom, načinom na koji je odrađen servis
ili pak odnosom djelatnika servisa prema vama? Ljuti ste,
proklinjete dan kad ste kupili automobil i zaklinjete se da je
ovo posljednji put da ste ostavili novac u tom
servisu? Razmišljate o tome kako im zapapriti preko sustava
javnog informiranja, odvjetnika ili jednostavno uništiti
automobil pred njihovim očima?

Iako u afektu većini nas slične nepodopštine prođu kroz glavu,
pribranost i racionalnost su najbolji put ka rješavanju ovakvih i
sličnih problema. Poznato je da akcija izaziva reakciju jednakog
iznosa, no suprotnog smjera. To kaže zakon fizike, a može se
primijeniti i ovdje.

No što kaže Zakon o zaštiti potrošača? Kaže da u prvom koraku
svoje uzburkane osjećaje pretočite u pisani prigovor te ga
uputite ovlaštenom zastupniku ili servisu na čitanje. Učinite to
na nekom od tzv. trajnih medija, kao što su dobri, stari
papir ili pak elektronička pošta. Sam trgovac vam je to dužan
omogućiti bilo u svojim poslovnim prostorijama, bilo putem
pošte, telefaksa ili elektroničke pošte.

Osim toga, bez odgađanja vam mora pisanim putem potvrditi
primitak prigovora. Daljnja je obveza trgovca na prigovore pisano
odgovoriti u zakonom predviđenom roku od 15 dana od dana
zaprimljenog prigovora. Ne učini li bilo što od ranije
navedenog, Zakon predviđa novčanu kaznu od 10.000 do 100.000
kuna.

Kako to izgleda u praksi? Isplati li se slati pisani
prigovor? Svakako. Ne stoji gotovo ništa, a može pomoći u
rješavanju problema. Potpuno pogrešan je stav da će vam netko u
servisu zamjeriti slanje prigovora, naprotiv. Ozbiljnim tvrtkama
je to jedan od putokaza kako poboljšati vlastito poslovanje i
način kako prepoznati slabije karike u svojem sustavu.

U vrijeme kad su proizvodi sve sličniji jedan drugome, briga o
kupcu postaje jedan od ključnih alata za povećanje lojalnosti
potrošača. Iskoristite to. Način i brzina rješavanja prigovora
dobar su pokazatelj zaslužuju li trgovci i serviseri vaše
povjerenje.

Kome poslati prigovor?

Zakon o zaštiti potrošača obvezuje trgovca da u svojim poslovnim
prostorijama vidljivo istakne obavijest o načinu slanja pisanih
prigovora. Obično je riječ o adresi elektroničke pošte,
poštanskoj adresi ili internetskoj stranici gdje se ispunjavanjem
predviđenog formulara podnosi prigovor. Vrlo vjerojatno ćete
dobiti automatizirani odgovor kako je prigovor zaprimljen nakon
čega počinje teći zakonski rok od 15 dana za očitovanje. Veći
sustavi imaju posebne odjele koji brinu o prigovorima, dok u
slučaju manjih servisa odgovaraju voditelji servisa ili čak sami
vlasnici.

Proizvođači automobila u Hrvatskoj imaju svoja predstavništva ili
generalne zastupnike. Oni pak svoju trgovačku mrežu. U prvom
koraku se najprije obratite njima jer se na njih i odnose
zakonski propisi. Sami proizvođači se ne žele nepotrebno spuštati
na lokalnu razinu i rijetko to čine. Većinu prigovora automatski
prosljeđuju lokalnom predstavniku i vrlo brzo nastaje
začarani krug bez izlaza. Vi šaljete proizvođaču, oni prosljeđuju
zastupniku, a vi s njim ne želite više imati posla. No to su
pravila igre.

Isplati li se onda uopće slati prigovor izravno proizvođaču? Da.
Prevedite ga na engleski i izričito tražite očitovanje od strane
proizvođača. Uz javnosti dostupne adrese elektroničke pošte za
prigovore, bilo bi dobro doznati i neke druge e-mail adrese.
Regionalni ili više rangirani menadžeri nadležni za područje
Hrvatske ili regije kojoj pripada Hrvatska obično su
zainteresirani čuti probleme kupaca i potrošača. Takve adrese su
povjerljive i za očekivati je da ih nećete dobiti na pladnju,
no treba probati.

Na primjer, umjesto prigovora zastupniku/servisu pošaljete upit
za kontakt podatke nadležnog menadžera i obratite mu se izravno.
Jednom kad zaprimi prigovor, ne smije vas ignorirati jer i
on ima svoje interne standarde, ali i lokalne zakone koje mora
poštovati kad su prigovori u pitanju. Nakon što stupite s njima
izravno u kontakt, veća je vjerojatnost da će problem biti
riješen na, po vas, zadovoljavajući način.

Automatizirani sustav obrade prigovora proizvođača možete zaobići
i tako da uputite klasičan dopis, na papiru. Čini se kao
gubljenje vremena i staromodno, no upravo na to proizvođači i
računaju. Međutim, za razliku od elektroničke pošte, pismo
ne mogu tek tako preusmjeriti nazad u Hrvatsku, nego ga
moraju nekome uručiti. Taj netko će vjerojatno biti ranije
spominjani menadžer i eto prilike da ga izravno upoznate sa
svojim problemom. Treba probati.     

Kako napisati prigovor?

Ako doista imate osnovani prigovor bit ćete ozbiljno shvaćeni bez
obzira na to na koji je način sam prigovor sročen.
Potrudite se što točnije opisati uzrok svojeg nezadovoljstva i
biti realni. Na drugoj strani su također ljudi koji su se barem
jednom našli u sličnoj poziciji, svakodnevno se susreću s
prigovorima i tu su da ih riješe.

Kako piše portal revijahak.hr, prijetnjama i zastrašivanjem
ćete možda olakšati dušu, no ako vam je namjera održati i
poboljšati odnos s trgovcem ili serviserom, izbjegavajte
negativne tonove. Prevladava mišljenje da prijetnje medijima i
odvjetnikom ubrzavaju rješavanje problema. Stvari i nisu baš tako
jednostavne. Kako biste zainteresirali
medije, priča doista mora držati vodu. Objektivni mediji će
sigurno potražiti mišljenje i druge strane, a ne kaže se uzalud
da je istina obično negdje između, na pola puta.

Ako ste ‘običan’, ‘mali’ čovjek u borbi s velikom
korporacijom, šanse da svoje nezadovoljstvo podijelite s
javnošću, ali i da istu senzibilizirate – raste. Druga
je strana medalje što danas, kad ljudi jedva spajaju kraj s
krajem, malo koga zanimaju nečiji problemi s automobilom.

Kad su odvjetnici u pitanju, treba biti oprezan. Prije
svega, njihove usluge stoje. Sasvim je jasno da je osnovni
cilj odvjetničkog dopisa zastrašivanje jer se malo kome
zbog nekoliko stotina ili tisuća kuna pokreće sudska
parnica. Takav pristup može dati rezultata kod manjih servisera i
trgovaca, no veće tvrtke i korporacije imaju svoje pravnike koji
dobivaju mjesečnu plaću te jedva čekaju priliku da
je pošteno i zarade.

Ako uvučete odvjetnike u cijelu priču, uobičajena
komunikacija će se vjerojatno prekinuti, a uslijedit će pravno
nadmudrivanje. Naša je preporuka da se savjetujete s odvjetnikom
kako bi vas upoznao s vašim potrošačkim pravima, ali da dopis
uputite sami. Tako ćete drugoj strani dati do znanja da niste
laik, a oni pak neće odmah zauzeti obrambeni stav, kao što
to čine kad prime dopis izravno od odvjetnika.

Kakav odgovor očekivati?

Ne očekujte da će sve ići glatko, posebno ako nije riječ o očitom
kršenju potrošačkih prava. Vodite računa o osnovim zakonskim
propisima, spomenutim ranije u tekstu, i upozorite drugu
stranu na njihovo kršenje.

Ako vam je stalo da problem bude riješen budite uporni, ali i
spremni na pregovaranje i dogovor. Bez obzira na prvotni tvrdi
stav, trgovac neće moći ignorirati česte prigovore od iste
stranke. U konačnici, ako imate dovoljno novca ili jednostavno
smatrate da je cijela stvar dovoljno vrijedna, ne
oklijevajte. Angažirajte odvjetnika.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije