PREGOVARAJU S MINISTROM

NEZADOVOLJNI NOVIM PRAVILNIKOM Prijevoznici prijete blokadom prometnica

Graničnom prijelazu Mursko Središće prijevoznici žele dati status međudržavnog prijelaza, koji bi koristili samo Hrvati i Slovenci

Predstavnici Udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika i ministar
prometa Oleg Butković nisu na sastanku
u utorak pronašli rješenje problema koje donosi Pravilnik o
ograničavanju uporabe pojedinih javnih cesta, pa postoji
mogućnost blokade prometnica, izjavio je nakon sastanka
predsjednik Udruge Dragutin
Kranjčec

Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika tražila je sastanak
prvenstveno zbog donošenja Pravilnika o ograničavanju uporabe
pojedinih javnih cesta za promet teretnih vozila čija najveća
dopuštena masa premašuje 7,5 tona, ali i zbog toga što im se
zatvara važan granični prijelaz u Murskom Središću.

Predsjednik udruge Dragutin Kranjčec izjavio je nakon
sastanka da je prijevoznicima osobito sporno što više neće
smjeti koristiti pojedine državne ceste, te da će im novi nameti
dosta poskupjeti poslovanje. Kranjčec kaže da prijevoznici,
primjerice, više neće moći koristiti Podravsku magistralu te
dionicu od Žute lokve do Senja, a moguće je da se na jesen za
promet kamiona zatvori i državna cesta D1.

– Želimo li zadržati vozače u Hrvatskoj moramo im povećati
plaće, a to smo namjeravali provesti dijelom i od onoga što
nam je trebalo ostati od trošarina koje ćemo dobivati ove godine.
Međutim, novi nameti uzet će nam triput više novca i još će
više smanjiti mogućnost da nagradimo svoje vozače, rekao je
Kranjčec.

Istaknuo je i da će zatvaranjem državnih cesta prijevoznici
izgubiti puno novca, ali i vremena pri transportu.
Prijevoznicima smeta i zatvaranje graničnog prijelaza Mursko
Središće za promet kamionima. Kranjčec tvrdi da se radi o vrlo
frekventnom prijelazu posebno važnom za prijevoznike iz
sjeverozapadne Hrvatske. Kaže kako prijevoznici predlažu da
taj granični prijelaz za kamione bude zatvoren od 22 do pet sati
ujutro, ali da je ministar to odbio.

Graničnom prijelazu Mursko Središće prijevoznici žele dati status
međudržavnog prijelaza, koji bi koristili samo Hrvati i Slovenci,
a za to, istaknuo je Kranjčec, imaju podršku slovenskih
kolega.

– Treba još uvijek razgovarati, no nezadovoljni smo jer je
zatvaranje graničnog prijelaza Mursko Središće politička odluka,
što znači da je politika ispred gospodarstva. Još smo
nezadovoljniji pravilnikom, odnosno ograničenjima za
vozila iznad 7,5 tona, a kolege iz Like bune se zbog
zatvaranja državnih cesta. Znamo da u zimskim uvjetima na
autocesti prema Rijeci i prema Splitu to neće biti dobro, kazao
je Kranjčec nakon sastanka sa ministrom Butkovićem. 

Spomenuo je, međutim, da im je iz ministarstva ponuđeno dodatnih
deset posto popusta na korištenje ENC uređaja, kako bi kamionski
promet preusmjerili na autoceste. Prijevoznici pak smatraju
da je to premala kompenzacija u usporedbi s troškovima
koje će imati zbog novog pravilnika. 

Prijevoznici su, naveo je Kranjčec, od ministarstva dobili još
nekoliko, uglavnom nevažnih ustupaka. Naveo je je i da postoji
mogućnost da prijevoznici blokiraju promet u Zagrebu i na
graničim prijelazima, ako se u međuvremenu ne uspiju
dogovoriti s ministrom Butkovićem.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije