
Tatjana je jedna od rijetkih žena koja uz prezentaciju svojih vina, vrijeme također provodi u podrumu
Tatjana Hažić, danas je voditeljica OPG-a Hažić, mjesta koje je na meti mnogim turistima i ljubiteljima dobre vinske kapljice, no iza sebe ima zavidno radno iskustvo. Studirala je Turizam i hotelijerstvo u Opatiji, završila smjer turistički menadžment. Većinu svojeg radnog vijeka, više od osam godina provela je radeći u Termama Sv. Martin gdje je bila direktorica marketinga.
Radila je i kao turistički vodič i kao voditelj poslovnice u
turističkoj agenciji, a najveće zadovoljstvo ipak je pronašla u
vinskom podrumu.

‘Zajedno sa sestrom odrastale smo uz vinograd. Uvijek kad nije
trebalo učiti bile smo s roditeljima u vinogradu. Interes za vino
pojavio se možda nešto kasnije negoli kod drugih kolega. Kad sam
počela degustirati vina, učiti o sortama, o podrumarenju uz tatu,
krenuo je i interes za vina slijedom toga i razne edukacije,
sommelierski tečajevi, predavanja, tečajevi i
usavršavanja’.

– Često puta dok me vide u podrumu tek povjeruju da ja radim vina, posebno muškarci. Ne dugo mi je jedan gospodin tri puta prišao kako bi postavio isto pitanje i uvjerio se da sam zaista ja u podrumu. Zaista, ne dijelim poslove na muške i ženske. Volim raditi i učiti nove stvari, a za sada tome u podrumu nema kraja. Ima poslova koji su mi teži, ali tu uvijek uskoči i pomogne tata – priča.
Vinska kuća Hažić, odnosno Radenko i Biserka,
Tatjanini roditelji posadili su svoj prvi vinograd 1996. godine.
Hažićevi nikad nisu prelazili količine veće od 30.000 litara,
danas su one čak i manje jer se koncentriraju na kvalitetu. Od
uvijek im je bio cilj biti mala vinarija, kako vole reći
“boutique” vinarija. Proizvode sorte: Graševinu, Chardonnay,
Sauvignon i Traminac mirisavi.

Zahvaljujući blizini Termi, posjećuje nas jako puno turista; Slovenaca, Austrijanaca, ljeti Poljaka, Belgijanaca i Nizozemaca, ima i Rusa ali i gostiju iz Baltičkih zemalja. Surađujemo i sa turističkim agencijama i turoperatorima, pa dobivamo goste iz cijeloga svijeta. Imamo i već neke popunjene termine za 2020. godinu – rekla nam je sugovornica te nastavlja o planovima vinarije:
‘U 2018. smo unijeli neke promijene u podrum, osim drva, kod
berbe 2018. obratili smo pažnju na korištena sredstva, radili smo
vina koja ne sadrže alergene odnosno sredstva koja su isključivo
biljnog podrijetla. Ideja je zadržati površine, stvoriti imidž
male “boutique” vinarije, raditi isključivo na kvaliteti vina i
prodavati vino na kućnom pragu. Mislim da o samoj ideji
prodavanja vina kroz butelje ni ne moram posebno govoriti, s
obzirom da mi i danas 95% vina prodajemo kroz butelju. Odnosno na
tome radimo posljednjih 7 godina od kad sam se vratila doma i
preuzela vinariju’.

– Nisam sigurna da li je problem u novim generacijama, ali nekako
je svugdje, što god da radimo dojam da se rezultati postižu lako.
Da bi se vidjeli rezultati na njima treba fokusirano raditi.
Ništa ne dolazi preko noći. Kriva je percepcija da je
‘vani’ lako, nije nigdje. Treba više raditi, truditi se i
biti uporan. Poštovati kolege, ljude i osoblje koje vam pomaže,
usuditi se raditi nove stvari i biti dosljedan. Rezultat će
sigurno doći – poručuje za kraj.







