DNEVNIK JEDNOG PARFUMERA

Kopija ili original?

U parfemskoj industriji stvar je u detaljima...

Kopija ili original? Kada je riječ o parfemima tu je doista riječ
o ‘vrlo zapetljanoj priči’ i odgovor na ovo bi se mogao svesti
ponajprije na nekakve osobne afinitete svakog od nas. Što je
kopija, a što original? Pa postoje dvije vrste kopija. Osim što
naravno postoje dobre ili loše, ono na što sam mislio je
sljedeće. Postoje takozvani inspired by parfemi, odnosno mirisi
koji su inspirirani originalnim parfemima. Jasno se kupcu daje do
znanja da je to miris koji je tek sličan nekom poznatom mirisu i
proizvodi se pod nekim svojim imenom. S druge su strane one
doslovne kopije, odnosno ono što nazivamo fejk robom. To su pak
mirisi koji su upakirani u ambalažu gotovo identičnu originalu, a
kakav je miris i sastav znate tek kada ga isprobate. Taj će vam
miris pokušati uvaliti za istu ili tek
nešto manju cijenu od originala i tu se radi o čistoj
prevari. 

U čemu je razlika? 


Parfemske recepture
su vrlo čuvana tajna. One
najpoznatijih parfema na svijetu uz njegovog kreatora
zna možda još tek dvoje, troje ljudi, ako uopće i toliko. Važno
je znati da se neke recepture razvijaju čak i godinama. Parfumer
traži, kombinira, istražuje, eskperimentira što može spojiti, u
kojim kombinacijama i omjerima kako bi dobio savršenu formulu. I
ne,
kreiranje parfema
nije samo rad u laboratoriju.
Mirise spoznajemo posvuda, a što dalje ideš, to ih više upijaš.
Ponekad su doista nijanse presudne, zato je stvaranje parfema
polumagično iskustvo. Upravo je zato nemoguće 100% iskopirati
neki željeni parfem.

Na tržištu postoji nekoliko brandova koji proizvode inspired by
mirise. U kojem su omjeru slični originalima? Pa podudaraju se
otprilike oko 60%. To su takozvani low cost proizvodi koji se
masovno prodaju. No u njima naravno nešto nedostaje da bi bili
potpuno identični originalu. Uglavnom se kod proizvodnje takvih
mirisa izostave oni vrlo skupi sastojci iz jasnog, ekonomskog
razloga isplativosti. Drugi je razlog što je nemoguće potpuno
iskopirati formulu nekog parfema. I to se kupcu jasno daje do
znanja tako da kada kupuje takav miris zna da se radi o mirisu
koji je sličan nekom poznatom brandu.

Naravno taj miris ne nosi ime originala. S druge su strane kopije
koje se prezentiraju kao originali, a koje čak mogu biti i
opasne. S obzirom na to da je njihovim tvorcima  jedina
misija zarada, takvih se proizvoda treba čuvati jer neki mogu
izazivati ozbiljne probleme poput osipa, glavobolja,
respiratornih problema, peckanja. 

Kako prepoznati lažnu robu?  

Kao prvo, pravi
parfem
ne možete kupiti bilo gdje, na ulici ili
preko telefonske prodaje. To je prvi znak za uzbunu. Vrlo
često kada vam netko želi podvaliti kopiju pod original ne
postoji tester, dakle parfem ne možete isprobati prije kupnje.
Osim toga, ako je moguće uvijek provjerite kakva je tekućina. Ona
mora biti bistra i ne smije imati talog. Kada isprobavate parfem,
morate osjetiti njegovu kompleksnost, dakle sve tri note, a onda
i razvijanje mirisa. Ono što se nikako ne smije osjetiti je
alkohol. Kako biste se osigurali da ne kupujete fejk parfem
provjerite ambalažu i serijski broj. Obratite pozornost na
detalje, od linija na kutiji, prepoznatljivih obilježja na
etiketi, na izgled bočice, pa čak pumpice i čepa. 

Original ili njegova jeftinija
verzija?  

U posljednje vrijeme primjetio sam da su kopije poznatih parfema
postale sve popularnije. Kopije ne u smislu lažne robe, već se
radi o mirisima koji su inspririani poznatim brendovima. Čak je i
anketa koju sam proveo na svom Facebooku i
Instagramu
pokazala da bi više od 50% ljudi kupilo inspired by miris za 5
puta nižu cijenu od originala, ali pod uvjetom da se radi o
doista kvalitetnom mirisu. No ako vas zanima što je bolje, to je
na žalost odgovor na koji si morate odgovoriti sami. Svaki
orignalni parfem iza kojeg stoji ozbiljan proizvođač i brand mora
ispoštovati i zadovoljiti sve kriterije proizvodnje. To je
jamstvo svakom kupcu da kupuje provjereni proizvod koji nije
štetan. S druge strane to znači i kvalitetu jer na kraju krajeva
to je karakteristika koju traži većina potrošaća. Naravno tu je i
cijena, koja je katkada nedostižna mnogima.

No, zato postoje proizvođači
koji budžet s kojim raspolažu više ulažu u kvalitetu proizvodnju
nego možda na razvikano zaštitno lice određenog proizvoda. Na taj
način mogu proizvesti vrhunski
proizvod
, ali za pristupačniju cijenu, a kako se
radi o ograničenim količinama, možete biti sigurni da neće još
barem milijun ljudi mirisati isto kao i vi. Iako nemam apsolutnu
ništa protiv korištenja kopija, ipak mislim da je jedinstvenost
vrlo važna. 

Na kraju krajeva, važno je ono što se vama sviđa. 

Vaš parfumer
Tomislav Vrbanec

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije