Svaki je rad nagrađen zahvalnicom i novčanim iznosom od 5 tisuća kuna
Krajem prosinca 2018. godine Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavilo je rezultate Javnog poziva za prijavu inovativnih digitalnih obrazovnih sadržaja. Poziv je bio upućen učiteljima, nastavnicima, stručnim suradnicima i ravnateljima osnovnih i srednjih škola s ciljem naglašavanja važnosti poučavanja, kao i vrijednosti inovativnih i kvalitetnih učitelja.
Prijedlozima za poboljšanje klasične nastave i poticanje aktivnog sudjelovanja učenika u redovnoj nastavi pridružili su se nastavnici iz cijele Hrvatske s 398 inovativnih digitalnih obrazovnih sadržaja iz skoro svih školskih predmeta.
Među 100 najboljih radova izabrani su i oni dviju nastavnica iz
Međimurja – Nataše Boj, učiteljice nastavnog
predmeta informatike iz III. osnovne škole Čakovec i
Aleksandre Marie Vuković, učiteljice matematike
iz Osnovne škole Gornji Mihaljevec, koje su nam rekle nešto više
o svojim projektima.
– Javila sam se na Javni poziv MZO-a i nakon odabira se našla u
društvu 100-tinjak inovativnih učitelja Republike Hrvatske.
Digitalni obrazovni sadržaj s kojim sam se prijavila nosi naziv
‘Virtualno putovanje Europom – primjena IKT-a u nastavi’. Riječ
je o projektu koji radim s učenicima osmih razreda od školske
godine 2016./2017. u okviru nastavne cjeline Internet projekti.
Ovdje se radi o projektno orijentiranoj nastavi kao alternativi
klasičnoj nastavi – kaže Nataša Boj.
Cilj tog projekta bio je da učenici sami osmisle i planiraju put u Europu, u više različitih gradova, posjete različita kulturno-povijesna i druga zanimljiva odredišta te da sami organiziraju put, smještaj, rezervaciju i nabavu karata, ulaznica prema stvarnim podacima, koristeći se različitim servisima i alatima interneta.
– Dojmovi učenika su većinom pozitivni. Naglasili su kako je rad na projektu izuzetno zahtjevan, ali zanimljiv i životno koristan. Svečanost dodjele zahvalnica održana je u prostorijama MZO, 21. prosinca 2018. godine u nazočnosti ministrice Blaženke Divjak i doministrice Lidije Kralj i nagrađenih nastavnika. U Zahvalnici, između ostalog, ministrica ističe da smo svojim osobnim primjerom i kreativnošću pokazali da tehnologija može biti saveznik učitelju u pronalaženju načina za aktivnije sudjelovanje učenika i podizanju njihove zainteresiranosti za učenje – dodaje Nataša.
S digitalno obrazovnim sadržajem pod nazivom ‘Jesmo li jednake širine’ prijavila se Aleksandra Maria Vuković, u sklopu projekta za nastavu matematike prvih razreda srednje škole. Sadržaj je zamišljen kao istraživačka aktivnost za učenje u digitalnom okruženju, gdje učenici aktivnosti pristupaju preko učeničkog pristupnog ulaza, upisujući razredni kod koji generira učitelj prijavom preko svog računa u programu Desmos.
Učenici samostalno prolaze kroz online aktivnost rješavajući različite zadatke kroz koje modeliraju problemsku situaciju, mjerenjem provjeravaju svoja rješenja, postavljaju i ispituju svoje pretpostavke, samostalno oblikuju i istražuju modele problemske situacije i odmah provjeravaju svoja rješenja, uočavajući uočeno pravilo. Rad u okruženju navedenog alata omogućava učitelju da u realnom vremenu može pratiti aktivnost svakog učenika posebno i međusobno uspoređivati njihova rješenja, ideje ili odgovore na svojem računu preko kontrolne ploče.
Učenicima je omogućena razmjena ideja s učiteljem, a u pojedinim fazama aktivnosti pogodnim za razrednu raspravu, i međusobno kada su učenički odgovori vidljivi svim ostalim učenicima. Time DOS omogućava visoki stupanj individualizacije rada te istovremeno daje mogućnost razmjene ideja među učenicima.
– Vrlo sam ponosna na primljeno priznanje i drago mi je da je MZO krenuo u smjeru poticanja i izdvajanja izvrsnosti među učiteljima i nastavnicima. Motiv izrade DOS-a bio je isključivo metodičke prirode sa svrhom unaprjeđenja nastavne prakse i modernizacije procesa učenja kao i okruženja u kojem se uči, uz svrsishodnu primjenu IKT alata u nastavi matematike. Nagrada je došla naknadno kao dodatni poticaj za moj dosadašnji i budući rad – rekla je Aleksandra Maria.
Svaki je rad nagrađen zahvalnicom i novčanim iznosom od 5 tisuća kuna te će biti dostupan u bazi repozitorija za korištenje svih zainteresiranih učitelja u Republici Hrvatskoj. Čestitamo!