PLAĆANJE CESTARINA

BEZ ZAUSTAVLJANJA Novi sustav naplate pravednije je rješenje od vinjeta

Vozači više neće morati zaustavljati vozila da plate cestarinu ako je plaćaju gotovinom ili karticom

S novim sustavom naplate cestarine na autocestama kojima
upravljaju državne tvrtke Hrvatske autoceste i Autocesta Rijeka –
Zagreb koji predlažu španjolski savjetnici, vozači više neće
morati zaustavljati vozila da plate cestarinu ako je plaćaju
gotovinom ili karticom, a neće morati ni usporiti na 40-ak
kilometara na sat imaju li ENC i prolaze li kroz prolaz za brzi
ENC. A tih prolaza ima samo na velikim naplatnim postajama. Sad i
za plaćanje ENC-om, uglavnom, vozilo mora stati kako bi se očitao
taj uređaj.

Na hrvatskim autocestama trenutačno se oko 37 posto transakcija
obavlja ENC-om. To je pak dobra podloga za uvođenje DSRC-a
(Dedicated Short-Range Communications) koji je naprednija verzija
ENC-a. Vozila i u tom sustavu imaju transponder, ali koji se može
očitavati pri puno većim brzinama.

Savjetnici kao alternativu DSRC-u predlažu plaćanje cestarine
preko registarskih oznaka. Za to nije potreban nikakav uređaj,
ali će se korisnici koji će htjeti tako plaćati cestarinu morati
registrirati pri HAC-u i ARZ-u. Za novi sustav bitno je da će se
cestarina i dalje naplaćivati po prijeđenom kilometru, kao i
dosad. A to je puno pravednije rješenje nego uvođenje vinjeta što
su neki priželjkivali. Njihov glavni argument pri tome je bio da
bi s vinjetama nestale gužve na naplatnim kućicama u špici
sezone.

Novi sustav također isključuje naplatne kućice, no to ne znači da
gužvi i dalje neće biti, kao što ih ne bi anulirale ni vinjete.
Naime, u Lučkom se, primjerice, kolone stvaraju zbog velikog
priljeva vozila s drugih autocesta, a to će tako biti i s novim
sustavom, kao što bi bilo i s vinjetama.

Stoga će se morati proširiti kapaciteti na tom dijelu autoceste.
Savjetnici su kao alternativu DSRC-u imali satelitsku naplatu
cestarine, no ta je tehnologija puno skuplja od predložene i
uvođenje tog sustava koštalo bi više od milijarde kuna. HAC i ARZ
su u procesu restrukturiranja, nakon uspješnog refinanciranja i
restrukturiranja duga cestarskog sektora, sad slijedi i njegovo
poslovno restrukturiranje. Novi sustav naplate cestarine dio je
programa restrukturiranja tog sektora, a koji se, začuđujuće za
državu u kojoj malo što funkcionira, zasad provodi prema planu.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@emedjimurje.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije